נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות* עדכון: בית הדין קבע במהלך הלילה שהלימודים היום יתקיימו כרגיל

* עדכון: בית הדין קבע במהלך הלילה שהלימודים היום יתקיימו כרגיל

עקב ביטול הבידודים: יפה בן דוד קראה למורים להשבית היום את מוסדות הלימוד, כולל כיתות החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד

*** עדכון מהבוקר: בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פסק הלילה (חמישי) שהלימודים יתקיימו כסדרם. זאת, לאחר שמזכ”לית ההסתדרות המורים יפה בן דוד הכריזה אמש על שביתה כללית במערכת החינוך בעקבות ביטול הבידודים. בית הדין פסק על סעד זמני המונע את השביתה, בעקבות הזמן הקצר שבין ההכרזה על השביתה לבין מועד תחילתה. דיון נוסף במעמד הצדדים יתקיים בשעה 14:00.

** הכתבה המקורית מאמש:

בניגוד להמלצת משרד הבריאות, ראש הממשלה נפתלי בנט החליט להפסיק את מתווה הבידודים החל ממחר, והמשמעות היא שהתלמידים אמורים לחזור לגנים ולבתי הספר כרגיל, בכפוף לבדיקות אומיקרון ביתיות שליליות.

אלא שבשעה האחרונה התברר שזה לא כל כך פשוט, כאשר מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שלחה הודעה לכל צוותי החינוך בגנים ובבתי הספר להשבית את הלימודים ולא להגיע מחר לכיתות.

“לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם, ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה”, כתבה בן דוד לצוותי ההוראה. “אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל, בכיתות החינוך המיוחד בבתי ספר רגילים יצטרפו למחאה”.

המשמעות היא שתלמידי מוסדות החינוך המיוחד, בתי ספר וגנים, ילמדו מחר כרגיל, ואילו התלמידים המשולבים ותלמידי כיתות התקשורת והכיתות הקטנות האחרות בבתי הספר הרגילים עשויים להישאר בבית.

עדיין לא ברור האם הלימודים יושבתו כליל, או שייערכו מחר בזום מהבית עם צוותי ההוראה מרחוק.

במשרד החינוך אמרו הערב כי מדובר בהשבתה לא חוקית, וכי הם נערכים להוציא צווי מניעה בבית המשפט באופן מיידי. “צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים”, אמרה שרת החינוך ד”ר יפעת שאשא ביטון, “בטח בימים מאתגרים כאלה. התנהלות אגרסיבית וחד צדדית לא בבית ספרנו. משרד החינוך פועל להוצאת צווי מניעה”.

כתבות אחרונות