נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםחשד: בעיטות, הצלפות והשתנות על דיירים במעון לצרכים מיוחדים

חשד: בעיטות, הצלפות והשתנות על דיירים במעון לצרכים מיוחדים

המשטרה עצרה 4 עובדים ב"כפר בני ציון" בראש העין בעקבות תיעוד למעשים חמורים ממצלמות האבטחה: "זו פרשייה מזעזעת"

שוטרי תחנת ראש העין ניהלו במהלך השבועות האחרונים חקירה סמויה בחשד להתעללות בדיירים עם צרכים מיוחדים במעון “בני ציון” בעיר על ידי מספר חשודים העובדים במקום, לרבות תקיפה פיזית ופעולות המשפילות ומבזות את חסרי הישע – כך מסרה לפני שעה קלה דוברות משטרת ישראל.

ראשיתה של הפרשייה לפני כשלושה שבועות, עם קבלת תלונה בתחנת המשטרה בראש העין מגורמי משרד הרווחה, ולפיה אחד החוסים במקום דיווח למשפחתו כי הותקף על ידי עובד המקום. כדי לבדוק את המידע בחנו השוטרים את התיעוד ממצלמות האבטחה במעון במועדים הרלוונטיים לתלונה, ובהתאמה למשמרות של אותו עובד. בעקבות הממצאים שהתקבלו עצרו החוקרים את החשוד, תושב קלנסואה בן 23, ומעצרו הוארך בבית המשפט.

עם התקדמות החקירה נחשפו החוקרים לאירועים נוספים של חשד לאלימות כלפי החוסים במקום על ידי מספר חשודים העובדים במעון. אירועים אלה כללו על פי החשד בעיטות בדיירים, הצלפות ואפילו השתנות. בשלב זה התחנה הסתייעה בשתי מחלקות של קורס חוקרים במכללה הלאומית לשוטרים, על מנת שיצפו ויאספו את הראיות הנדרשות מהחומרים המצולמים.

מעון “בני ציון” בראש העין. צילום מדף הפייסבוק

הבוקר עצרה המשטרה 3 חשודים נוספים בחשד למעורבות במקרה, ובכוונתה להביא מחר את כלל החשודים לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה בבקשה להאריך את מעצרם.

מהמשטרה נמסר כי “מדובר בפרשייה חמורה שממצאיה מעלים חשד לתמונה קשה ומזעזעת של מסכת התעללויות לאורך תקופה ארוכה בחסרי ישע, הכוללת מאות אירועים של תקיפה פיזית ונפשית. המשטרה תפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים”.

ממשרד הרווחה נמסר כי “בעקבות התלונה שהגיש משרד הרווחה והביטחון החברתי למשטרת ישראל בחשד לאלימות פיזית כנגד דייר במעון לאנשים עם מוגבלויות ‘בני ציון’ המופעל על ידי עמותת ‘אלאור’, פתחה המשטרה בחקירה יסודית. במהלך החקירה התגלו מספר אירועים אלימים של פגיעה והתעללות בחסרי ישע, שהביאו לשורה של מעצרים כנגד עובדי העמותה.

“בעקבות התמונה שנחשפה, הוחלט על ידי שר הרווחה ומנכ”לית המשרד על הפעלת נוהל חירום, במסגרתו תופסק לאלתר ההתקשרות עם המפעיל הנוכחי, עמותת ‘אלאור’, עד להשלמת תהליך מזורז ובחירת גוף מפעיל חדש. בנוסף, ימונה מנהל זמני מטעם משרד הרווחה והביטחון החברתי עד תום הליך כניסת המפעיל החדש”.

סיגל מורן, מנכ”לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, אמרה כי “המסגרות החוץ ביתיות שמפעיל משרד הרווחה והביטחון החברתי משמשות כבית לאלפי בני אדם בישראל, ואנחנו לא נאפשר פגיעה משום סוג שהוא. המשרד לא יהסס לנתק התקשרויות עם מפעילים שתחת אפם התרחשו אירועים חמורים מעין אלו ולערב את המשטרה כל אימת שישנו חשד לעבירה פלילית עד למיצוי הדין עימם באופן מלא”.

ממעון “בני ציון” נמסר בתגובה: “אנחנו מזועזעים ממעשי העובדים אשר מעלו באמוננו ופגעו בדבר החשוב לנו מכל – דיירי המעון. מהרגע שנחשפנו למקרה נפתחה חקירה פנימית, במסגרתה פעלנו במהירות בכדי להשעות ולהרחיק את העובדים מהדיירים לאלתר. בכוונתנו לנקוט בהליכים משפטיים נגד העובדים. יתרה מכך, אנו פועלים למינוי שופט חיצוני בכיר שיבחן את כל נהלי הפיקוח במוסדות הטיפוליים כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד”.

במעון ביקשו להדגיש כי “העובדים הללו אינם מייצגים את כלל הארגון שמונה מאות עובדים מסורים הרואים בעבודתם שליחות אמיתית. יחד עם זאת, אין אנו מקלים ראש במעשה זה – מדובר בפגיעה חמורה ובלתי נסלחת. אנו נפעל למיצוי הדין מול העובדים הפוגעים”.

מעון “בני ציון”, הידוע גם כ”כפר בני ציון”, הוא בית לדיירים עם צרכים מיוחדים, ובהם אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם והתנהגות מאתגרת. באתר המעון נכתב כי “השירות לדיירים ומשפחותיהם נובע מתוך מסורת ארוכת שנים של טיפול פרטני מותאם לכל דייר, תוך שמירה מוקפדת על כבודו ופרטיותו של כל אדם ושמירה על קשר רציף עם משפחות הדיירים”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות