נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותחוק הרווחה: לצאת מההוסטלים ולגור בקהילה

חוק הרווחה: לצאת מההוסטלים ולגור בקהילה

החוק יציע מעטפת תומכת וסיוע לאנשים עם מוגבלות שרוצים לגור בקהילה במקום במסגרות

שר הרווחה מאיר כהן ושר החוץ יאיר לפיד, הציגו אחר הצהריים (א’) בכנסת, את החוק החדש לשירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות. אחת ממטרותיו היא לעודד אנשים עם מוגבלות לעבור חיים בקהילה מאשר במסגרות.

עם זאת, המסגרות לא ייסגרו, אלא יצומצמו כדי לאפשר לאנשים עם מוגבלות ולמשפחותיהם את הבחירה. כך הסביר השר כהן, על רקע פרשת ההתעללויות במעון לחוסים “בני ציון” בראש העין. כהן הוסיף כי החוק הוא “מהפכה של ממש. כשאנחנו אומרים שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות – לזה בדיוק אנחנו מתכוונים”

החוק יכלול מעטפת שתומכת במעבר לחיים עצמאיים בקהילה: סיוע של עובד סוציאלי, הדרכה לניהול משק בית, סיוע של אב בית, שירותי תמלול ותרגום לשפת סימנים, טכנולוגיה מסייעת, עזרים לחיים עצמאיים, ייעוץ, חינוך וטיפול בתחום חברתי וזוגי, הדרכה סביב כישורי חיים, קבוצות טיפוליות סביב הקניית מיומנויות חברתיות, סיוע לאדם עם מוגבלות בקבלת שירותים בקהילה ומיצוי זכויותיו ועוד.

זה לא חוק רגיל עבורי”, אמר השר לפיד והתייחס לבתו יעל שחיה עם אוטיזם, “החוק הזה יעניק הזדמנויות וזכויות לאנשים עם מוגבלות וישנה את חייהם ואת חיי המשפחות שלהם. כששואלים אותי מה ההחלטה הכי חשובה שעשיתי בפוליטיקה, אני עונה תמיד – לתת תרופות חינם לניצולי שואה, בשביל אבא. מהיום אני מוסיף גם את החוק הזה, בשביל יעלי”.

קבוצות ללא זכויות

כיום ההסדרה בחקיקה של זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות לקבלת שירותי רווחה היא חלקית בלבד ומתייחסת רק לאנשים עם מוגבלות מסוימת, כגון: מוגבלות שכלית התפתחותית או לאוכלוסיות מסוימות בקבוצת גיל מסוימת בלבד, כגון: פעוטות עם מוגבלות על פי חוק מעונות יום שיקומיים.

מצב דברים זה גורם לכך כי ישנן קבוצות אוכלוסייה נרחבות של אנשים עם מוגבלות שזכויותיהם לשירותי רווחה אינן מוסדרות בחקיקה באופן מקיף ומפורש.

במהלך השנים האחרונות, חלו שינויים משמעותיים בארץ ובעולם הן ביחס להגדרת מוגבלות, באשר היא, והן ביחס לתפיסות מקצועיות בתחום הטיפול באנשים עם מוגבלות. אחד השינויים המשמעותיים הוא הגדרת מוגבלות כתופעה רב-מימדית ולא כהגדרה המתבססת רק על אבחנה רפואית, כך שישנו מעבר מגישה רפואית לגישה הוליסטית, ומשם נולדה הצעת החוק.

ההצעה עוד צריכה לעבור אישורים בכנסת לפני שתהפוך לחוק, ובמשרד הרווחה מבקשים מהציבור להביע את דעתו ולשלוח הערות. אפשר לעשות את זה מכאן.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות