נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
הסתדרות 480-100

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותשר הרווחה מאיר כהן: "בודקים צעדים נגד ראש מינהל מוגבלויות"

שר הרווחה מאיר כהן: “בודקים צעדים נגד ראש מינהל מוגבלויות”

השר השיב לשאלת "שווים" בנוגע לאחריות של ראש מנהלת המוגבלות, ופירט את הצעדים שינקוט בעקבות ההתעללויות ב"בני ציון"

“אנחנו לא מתכוונים מחר בבוקר לסגור את כל המוסדות. אנחנו בתהליך מואץ נצמצם אותם”, כך אמר אחר הצהריים שר הרווחה מאיר כהן, בנוגע לפרשת ההתעללויות והאלימות ב”בני ציון”, “אבל הבחירה האישית של המשפחות והאנשים עם מוגבלויות תהיה רחבה יותר”.

כהן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שהתקיימה לרגל הצגת תזכיר חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות, שנפתח להערות הציבור ואמור להקל על חייהם של אנשים עם מוגבלויות.

לשאלת שווים, אילו צעדים ינקטו במשרד נגד ראש מנהלת המוגבלויות, גדעון שלום, שהתברר כי יכול היה למנוע את הטרגדיה, השיב כהן “בודקים את זה. הזמנו אותו. אני חושב שמגיע לכל אדם, וגם לנו, כמה שעות לבדוק את העניינים. אנחנו נפעל בהתאם. משרד הרווחה לא יגלה שום סובלנות לתופעות מהסוג הזה, לרבות לא של אנשיו. היחס להורים ולפניות צריך להיות עם הכלה של תלונות. ההורים הם גם העיניים שלנו באותם מוסדות. נתייחס לכל פניה. אני קורא לכל הורה, שיש לו ולו חשד קל ביותר, לפנות למפקחים או אלינו אישית”.

ראש מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה גדעון שלום. צילום מסך מיוטיוב

הכתובת הייתה על פניהם

על פי עדויות שהגיעו לאתר “שווים”, בני משפחה של דיירי המקום, התלוננו בפני ההנהלה אחרי שראו סימני אלימות על פניהם של הדיירים. המשפחות ביקשו לבדוק את מצלמות האבטחה, אך טוענות שהנהלת המקום מסמסה אותם וסירבה לבדוק את הסיפור.

“לפני שנה בערך שרון הגיע הביתה עם מכה חזקה בעין, ממש פנס”, סיפרה לאתר “שווים” חנה נעים, על מה שעבר על בנה. שרון בן ה-31, שגר במקום, מתמודד גם עם אוטיזם וגם עם פיגור קל. “התלוננו אצל מנהל המעון ואמרנו לו שאנחנו חושדים שמישהו היכה אותו. ביקשנו ממנו לבדוק את מצלמות האבטחה. כמו במקרים רבים אחרים, הוא אמר שזה כלום ושאין מה לדאוג. אנחנו מרגישים שזה היה טיוח אחד גדול”.

סימה, אחותו של שהרם פריזד (42), חוסה אחר במעון, סיפרה שראתה כבר לפני שנתיים סימני אלימות על גופו וחבלות סביב עיניו. סימה ומשפחתה ביקשו לראות את מצלמות האבטחה, אך גם במקרה הזה מנהל המקום סירב. “אנחנו יודעים שלא טיפלו כראוי באחי”, היא סיפרה ל”שווים”.

רק אחרי שהוגשה תלונה במשטרה לפני כחודש, נעצרו חשודים שמעורבים בהתעללות, אבל הורים ובני משפחה של חוסים במקום עדיין לא רגועים.

מסקנות מועדת חקירה תוך ימים ספורים

כהן אמר גם כי שם בראש סדר העדיפות את שאלת הפיקוח. “אנחנו מגיעים לשם לפנות בוקר, בלילה ובאמצע הלילה. זה לא המעון הראשון שנסגר. כבר סגרנו והזמנו לשימועים. לא מוכנים בשום פנים ואופן שדברים אלו יתרחשו במדינת ישראל. למרות שהעבודה מאתגרת, קשה ולפעמים לא מתגמלת – אין בין זה לבין התעללות שום דבר”.

לדבריו, “ברגע שהדבר הגיע אלינו מיד הפעלנו את המשטרה וביקשנו לבדוק אחורה. אנחנו נמצאים בכל מקום. נשנה כל מה שצריך. מיד העפנו את המנהל, פיטרנו את המסגרת שהיית אחראית למקום הזה ולא נאפשר תופעות אלה. הוריתי על הקמת ועדה בראשותו של שופט, כדי שתוך ימים ספורים תגיש את מסקנותיה. והחשוב מכל – שתגישו לנו פתרונות איך למנוע לחלוטין תופעות אלה”.

עוד בנושא:

האזינו: כך ענה ראש מינהל מוגבלויות לאם שדיווחה על אלימות כלפי בנה במעון

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות