נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחדשותהצעד החשוב של ערוץ 4 הבריטי במשחקים הפאראלימפיים

הצעד החשוב של ערוץ 4 הבריטי במשחקים הפאראלימפיים

לראשונה: נבחרת הפרשנים תהיה מורכבת מספורטאים עם מוגבלויות, שישדרו את המשחקים מסין בחודש הבא

נבחרת הפרשנים. צילום - Channel 4
נבחרת הפרשנים. צילום – Channel 4

ערוץ 4 הבריטי (Channel 4) הכריז כי ישגר למשחקי החורף הפאראלימפיים בבייג’ינג, בעוד כחודש, צוות כוכבים שכולל מגישים, עיתונאים ופרשנים – שכולם אנשים עם מוגבלויות. זוהי הפעם הראשונה שגוף שידור עולמי עושה מהלך כזה.

את תוכנית הסיכום היומית שתביא את רגעי השיא של המשחקים יוביל הפרזנטור עטור הפרסים של Broadcast Sports אן אדפיטאן, שהוא גם שחקן כדורסל בכיסאות גלגלים. שחקן הרוגבי לשעבר אד ג’קסון והטריאתלטית הפאראלימפית לורן סטדמן, יביאו לצופים את תוכנית ארוחת הבוקר. אל השחיין הפאראלימפי שפרש לאחרונה, אלי רובינסון, יצטרף נהג מכוניות המרוצים הבריטי בילי מונגר, והשניים ישמשו ככתבים בצוות.

עדות לכשרונות בבריטניה

“ערוץ 4 גאה להכריז על צוות מגישים שלם של כוכבים עם מוגבלויות”, אמר מנהל התוכניות של הערוץ איאן כץ, “זו עדות לכישרונות שיש לנו בבריטניה, וזה מדגיש את המחויבות שלנו לספק הזדמנויות אמיתיות לאנשים עם מוגבלות. אנחנו מצפים להביא קהל רב לשידורים וגאים במה שהשגנו בתחום מאז משחקי לונדון 2012. יש כאן שינוי תפיסות לגבי אנשים עם מוגבלויות והבאת דרמה ספורטיבית ברמה עולמית לצופים שלנו באמצעות השקעה משמעותית בסיקור וקמפיינים שיווקיים זוכי פרסים. נביא את הסיקור הטוב ביותר לציבור הבריטי בשידור חי מסין”.

מזכירת המדינה הבריטית לענייני עבודה ופנסיה, תרז קופי, אמרה “צוות המגישים הכוכבים של ערוץ 4 הוא מוביל עולמי ואבן דרך חשובה עבור בריטניה, שמציגה התקדמות חיובית בייצוג נכים בשידור. המשחקים הפאראלימפיים הם תמיד תזכורת לכך שצריך לשפוט אותנו לפי מה שאנחנו יכולים לעשות, ולא לפי מה שאנחנו לא יכולים לעשות. משחקי החורף הפאראלימפיים בבייג’ינג 2022, עם הצוות המרשים של ערוץ 4, מביאים את זה הביתה יותר מתמיד, ועוזרים לנו לשנות תפיסות בנוגע לאנשים עם מוגבלויות ברחבי בריטניה”.

אנדרו פרסונס, נשיא הוועד הפאראלימפי הבינלאומי, מודה שהופתע לשמוע על המהלך הלא שגרתי. “כששמעתי שכל צוות המגישים של ערוץ 4 במשחקי החורף הפאראלימפיים יהיו אנשים עם מוגבלויות הייתי המום”, הוא אומר, “מצד שני, הם ארגון מוביל בעולם בהכללת נכים. ה-IPC עובד על המשחקים הפאראלימפיים עם ערוץ 4 מאז 2012, ובכל פעם הם שיפרו את נוף השידורים שלהם. הם בדיוק מה שצריך לעשות בשידור ציבורי. יש להם את האומץ לומר ‘אנחנו נהיה הראשונים לעשות את זה'”.

“ההחלטה האחרונה הזו חשובה כי הייצוג חשוב”, המשיך פרסונס, “יותר מ-15 אחוז מהאנשים בבריטניה מתמודדים עם מוגבלות, והם צריכים להיות מסוגלים להדליק טלוויזיה ולראות אנשים רגילים להפליא עם מוגבלות כמוהם על המסך. זה שינוי שמתחיל בספורט”.

לא רק בספורט

גם מחוץ למסך, ערוץ 4 מחויב לקידום קריירה של אנשים עם מוגבלות. בשנה שעברה, למשל, הערוץ הפעיל תוכנית חונכות חדשה עבור מפיקי טלוויזיה עם מוגבלויות. בערוץ הגדירו גם ציפיות לחברות ההפקה שעובדות איתו, בנוגע לייצוג אנשים עם מוגבלויות על המסך בהפקותיהן.

מאז 2012 ערוץ 4 הציג יותר שעות של ספורט פאראלימפי מכל ערוץ אחר בהיסטוריה, ועזר לבנות שמות מוכרים של ספורטאים ומגישים כאחד. בקיץ שעבר הערוץ הצליח למשוך 20 מיליון צופים (שליש מאוכלוסיית בריטניה) בסיקור המשחקים הפאראלימפיים בטוקיו.

משחקי החורף הפאראלימפיים בבייג’ינג יתקיימו בתאריכים 4-13 במרץ.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות