נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםכתב אישום גם נגד מטפלת ב"בני ציון": "היכתה חוסים ונעצה מפתח בגופם"

כתב אישום גם נגד מטפלת ב”בני ציון”: “היכתה חוסים ונעצה מפתח בגופם”

מרח נבריסי, אדם קשקוש ועאתיאן קשקוש מואשמים במעשי התעללות קשים ובקשר של שתיקה

מפתח - אילוסטרציה
התעללות קשה – נעצה מפתח בגוף. אילוסטרציה

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (ה’) שלושה כתבי אישום כנגד מטפלים במעון “כפר בני ציון”, בנוסף לכתב האישום שהוגש נגד לאית סלאמה אתמול – על פגיעה בחסרי ישע. במקביל ביקשו בפרקליטות להאריך את מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים.

כתב האישום הראשון הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז, כנגד מרח נבריסי (26) מג’ת, ושני כתבי אישום נוספים הוגשו לבית משפט השלום בפתח תקווה כנגד אדם קשקוש (30) ועאתיאן קשקוש (22) תושבי קלנסווה. השלושה נאשמים, כל אחד על פי חלקו, כי במסגרת עבודתם כמטפלים במעון נהגו להתעלל בחוסים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים שעל טיפולם הופקדו, תקפו אותם ונמנעו מלדווח על תקיפות שלהן היו עדים, ובוצעו בחוסים על ידי אנשי צוות אחרים.

על פי כתבי האישום שהוגשו על ידי עו”ד מיטל אילן, הנאשמים עבדו בתקופות שונות כמטפלים במעון בראש העין. הם טיפלו בכ-15 דיירים בגילאי 20-50, עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים, כגון מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, אפילפסיה ועוד.

עשרות מקרים של התעללות

כתב האישום נגד מרח נבריסי כולל חמישה אישומים המפרטים עשרות מקרים שבהם התעללה ותקפה את החוסים בהזדמנויות שונות במהלך עבודתה במעון בארבע השנים האחרונות. בין היתר, היא מואשמת שהכתה את החוסים בראשם ובגופם, דרכה עליהם, דחפה אותם, צבטה אותם וסטרה להם. על פי האישום, במספר הזדמנויות היא נעצה בחוזקה מפתח בחלקים שונים בגופם של החוסים. באחד המקרים ביקשה הנאשמת להפחיד ולאיים על אחד החוסים לאחר שהכתה אותו, על ידי סימון תנועת של שיסוף גרון לעברו.

כתב האישום כנגד אדם קשקוש כולל חמישה אישומים המפרטים ריבוי מקרים בהם התעלל ותקף את החוסים בהזדמנויות שונות במהלך עבודתו במעון בשבע השנים האחרונות. כתב האישום כנגד עאתיאן קשקוש מפרט מקרים רבים שבהם התעלל ותקף את החוסים בהזדמנויות שונות במהלך עבודתו במעון במשך ארבע השנים האחרונות. בכתב האישום נכתב כי תקפו הם את החוסים בצורה קשה, היכו אותם בראשם ובגופם, דחפו אותם ואחזו בחוזקה בחלקים שונים בגופם. הנאשמים.

בנוסף לתקיפות הנוראיות, בכתב האישום מדברים על קשר של שתיקה בין הנאשמים. על פי ההאשמות, הם נמנעו מלדווח למשטרה או לעובד סוציאלי על התקיפות שלהן היו עדים, ובכך אפשרו את המשך ההתעללות בחוסים שהם חסרי ישע, וחלקם לא יודעים או מסוגלים לדווח בעצמם על מה שעשו להם.

בלתי אנושי ובלתי נתפס

מהפרקליטות נמסר בתגובה לכתבי האישום בפרשה: “לא בכל יום אנו ניצבים, לא אנו כפרקליטות ובוודאי לא כחברה, בפני מעשים כה חריגים בחומרתם ובהיקפם. כתבי האישום מתארים מסכת קשה וארוכה של התעללות פיזית ונפשית, אכזרית במיוחד, כנגד חסרי ישע אשר אינם יכולים להגן על עצמם. כואבת במיוחד העובדה שהנאשמים הם מי שהיו אמונים על הטיפול בחוסים, ובמקום זאת נהגו להתעלל בהם כדבר שבשגרה, באופן בלתי אנושי ובלתי נתפס. הפרקליטות תמשיך במאבקה הבלתי מתפשר באלימות מכל סוג שהוא, ובייחוד כזו המופנית כלפי חסרי ישע”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות