נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבריטניה: שחקן עם מוגבלות לוהק לתפקיד ראשי במחזה של שייקספיר

בריטניה: שחקן עם מוגבלות לוהק לתפקיד ראשי במחזה של שייקספיר

ארתור יוז, שחי עם מוגבלות פיזית, יגלם את ריצארד השלישי. זהו ליהוק ראשון של אדם עם מוגבלות בתיאטרון הבריטי החשוב, ה-Royal Shakespeare Company

ארתור יוז - צילום מתוך הסדרה innocents, נטפליקס
ארתור יוז – צילום מתוך הסדרה innocents, נטפליקס

ריצ’רד השלישי, שתואר על ידי שייקספיר כגיבן, סבל למעשה מעקמת בעמוד השדרה. הוא עלה לכס המלכות ב-1483, שלט רק 26 חודשים ונהרג בקרב על שדה בוסוורת’ במהלך מלחמות השושנים.

לאורך השנים גילמו את דמותו של ריצ’רד השלישי מאות, אם לא אלפי פעמים. אבל החל מהקיץ הקרוב זו הפעם הראשונה – לפחות בתיאטרון הבריטי הגדול, ה-Royal Shakespeare Company – שבה יגלם אותו אדם עם מוגבלות – השחקן ארתור יוז.

עבור יוז, מדובר בהגשמת חלום. “זה תפקיד מאוד מורכב שתמיד רציתי לשחק, וזה הדבר הכי גדול שעשיתי”, הוא סיפר. יוז נולד עם מצב נדיר המכונה דיספלזיה רדיאלית, uמשפיע על אחד מכל 30,000 אנשים. בזרועו הימנית חסרות שתי עצמות – האגודל, והחישור, אחת מהשתיים שמחברות את המרפק לפרק כף היד. בנוסף, פרק כף ידו הימני מעוות.

יש אמת בתפקיד לפני שאני פותח את הפה

“כשריצ’רד מגולם על ידי שחקנים ללא מוגבלות, יש בעיה בהצגת המוגבלות, בלבישת התחפושת הזו. כשאני יוצא לבמה, זה ברור לחלוטין שיש לי מוגבלות. אני לא יכול להסתיר את זה, יש בזה אמת עוד לפני שפתחתי את הפה”, אמר יוז בראיון.

“העובדה ששחקנים ללא מגבלות מגלמים דמויות נכות הייתה בעייתית במובנים רבים”, הוא הוסיף, “זה לא אומר שאנשים לעולם לא יוכלו לשחק את התפקידים האלה, אבל אני חושב שהגיע הזמן שהחוויה הזו תוצג בצורה הכי אותנטית שאפשר”.

יוז הוא שחקן מנוסה. לפני ההפקה הנוכחית, הוא השתתף בדרמה של הבי בי סי ‘כשברברה פגשה את אלן’, שם מסופר על שני אמני קברט עם מוגבלות שהפכו לכוח המניע מאחורי רשת שפועלת למען זכויות נכים. “הם היו מאוד אמיצים, לוחמי חופש אמיתיים שנהגו לזרוק את עצמם מול אוטובוסים, לכבול את עצמם בשלשלאות ולארגן את הפעולות הענקיות האלה להשבתת גשרים כדי להכניס את עצמם לאור הזרקורים”, סיפר יוז.

לפי יוז, “דרמת הטלוויזיה וההפקה הנוכחית של תיאטרון ה-Royal Shakespeare מוכיחים שהגישות משתנות. “שחקנים עם מוגבלויות שאתה רואה בטלוויזיה ועל הבמה נמצאים לעתים קרובות בחלקים קטנים ויותר שוליים של החברה. בשביל ייצוג אמיתי, צריך שיהיו לנו שחקנים עם מוגבלויות שמובילים, שמספרים סיפורים על מוגבלות, אבל לא רק עליה. לדעתי פריצת הדרך האמיתית תגיע כאשר שחקנים עם מוגבלויות ילוהקו לתפקידים של אנשים ללא מוגבלות, או בדרמות שבהן המוגבלות היא לא הסיפור העיקרי, אלא רק חלק קטן ממנו”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות