נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"סוף סוף הילדים יהיו קרובים אליי ומול העיניים שלי"

“סוף סוף הילדים יהיו קרובים אליי ומול העיניים שלי”

לראשונה בכפר קאסם: מרכז יום טיפולי סיעודי לאנשים עם מוגבלות. אמא לשתי חניכות: "עכשיו סוף סוף אני שקטה"

לראשונה בכפר קאסם, הוקם מרכז יום טיפולי סיעודי לאנשים עם מוגבלות. בתחילת השבוע החלה עמותת צ’יימס ישראל להפעיל את המרכז החדש, שצפוי לקלוט כחמישים חניכים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

מעתה, ל-25 אלף התושבים בכפר קאסם יהיה מענה עבור בוגרים עם מוגבלות מעל גיל 21, שעד כה נשלחו לערים שכנות על בסיס יומי כדי לקבל שירות, או גרוע מכך – נשארו שנים ארוכות בבית ללא מענה טיפולי יומיומי. את המרכז החדש מנהלת אשת החינוך הוותיקה נעמת עיסא. “אני מורה 17 שנים, וכל הזמן הרגשתי בפנים שזה ‘לא מספיק'”, היא אומרת, “פתחו הרבה בתי ספר, אבל מרכז כזה היה חסר. רציתי שינוי, רציתי אתגר, לשנות אווירה וללכת על מהלך משמעותי”.

למעלה מ-8 מיליון שקלים הושקעו עד לפתיחת המרכז. עמותת צ’יימס ישראל, עיריית כפר קאסם, קרן שלם, ביטוח לאומי, קרן סימפסיס, קרן פיליפ מוריס ומימון ממשלתי מוועדת העיזבונות – כל אלו היו שותפים במימון הפרויקט. בשלב הראשון נקלטו במסגרת 20 חניכים, ועד לפתיחת שנת הלימודים הבאה צפויים להיקלט עוד 30 משתקמים תושבי כפר קאסם והיישובים הערביים הסמוכים, כמו כפר ברא, ג’לג’וליה, קלנסואה וטירה.

צוות המרכז החדש בכפר קאסם. צילום: דועא פריג

“יש לי שתי בנות עם מוגבלות שכלית ותנועתית, מרותקות למיטה, לא יכולות לעשות כלום”, מספרת אמל טהה, אמא של עיישה ומרינה, חניכות טריות במרכז. “לבנות שלי יש עיניים יפות אבל הן לא רואות. אחרי גיל 21 נגמרו המסגרות של הרווחה שמתאימות לבנות שלי ולא נתנו לילדים את מה שהיו צריכים. נשלחנו למסגרות אחרות שלא התאימו להן ואפילו מיטה לא הייתה שם או מקום נורמלי להחליף חיתול. כעסתי, צעקתי והייתי מאוד מעורבת מול מחלקת הרווחה של העיירה, אבל במשך שנים לא הקשיבו לי ולא קיבלנו מענה ראוי. עכשיו, כשיש מסגרת בכפר, אני שקטה, שנוכל לבוא כל יום למרכז ולקבל את כל מה שצריך. אנחנו מקבלים את הבנות שלנו מכל הלב ולא מתביישים בהן. הן עדיין מלאכיות וזה מה שיש לנו”.

זוהיר באדיר, אבא לשני ילדים בוגרים עם מגבלות, שהיה פעיל שנים רבות מאחורי ולפני הקלעים כדי להביא לפתיחת המרכז, אמר: “יש לי שני ילדים עם אפילפסיה במצב קשה בגילאים 26 ו-27. 15 שנים אני מחכה שיפתחו להם מסגרת מתאימה בכפר. עד עכשיו הילדים היו נוסעים כל יום לטייבה הלוך ושוב, הייתה הסעה מהעירייה והיו עם זה הרבה בעיות. אני שמח שהילדים יהיו מול העיניים שלי וקרובים אלי”.

חיבוק של אבא. זוהיר באדיר עם שני ילדיו. צילום: דועא פריג

עמותת צ’יימס ישראל, שקיימת מזה 30 שנה, מפעילה 26 מסגרות ב-15 רשויות מקומיות בארץ, לרבות מרכזים טיפוליים לבוגרים סיעודיים, מרכזי עבודה שיקומיים ותוכניות סיוע לבוגרים בהשתלבות בשוק העבודה החופשי. ג’ורג’ צימרמן, מנכ”ל עמותת צ’יימס ישראל בירך על הקמת המרכז: “הצורך שעלה מהשטח ומהמשפחות היה כל כך אקוטי, היות שרוב החניכים שמגיעים ויגיעו למרכז החדש נמצאים מזה תקופה ארוכה בבתיהם. הקמת מרכז נוסף בחברה הערבית עולה בקנה אחד עם אחד העקרונות הבסיסיים במשימתנו , והוא לספק שירותים לכל שכבות האוכלוסייה ללא הבדלי גזע ודת”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות