נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותלקראת פורים: אתר חדש להכנת תחפושות מונגשות

לקראת פורים: אתר חדש להכנת תחפושות מונגשות

האתר עלה ביוזמת בית איזי שפירא והמכון הטכנולוגי HIT, וכולל סרטוני הדרכה ותמונות

תנסו לעצום עיניים ולדמיין לעצמכם: האם הליכון יכול להפוך לפרפר? האם כיסא גלגלים יכול להפוך למטוס קרב? עגלה לעמדת ממתקים? או כיסא גלגלים ממונע – לעמדת DJ מרהיבה? עכשיו תפקחו את העיניים ותאמינו, כי לפעמים חלומות מתגשמים.

מדי שנה, לקראת חג הפורים, מתקיים שיתוף פעולה בין בית איזי שפירא לסטודנטים במחלקה לעיצוב תעשייתי של המכון הטכנולוגי HIT בחולון. במסגרת הפרויקט, שנקרא “תחפושות מתגשמות”, הם יוצרים ביחד תחפושות נפלאות לילדים עם מוגבלות.

השנה החליטו הצדדים על מתכונת חדשה ומיוחדת, במסגרתה הם קוראים לציבור לקחת חלק בעשייה – במתכונת של “עשה זאת בעצמך” (DIY). במסגרת המהלך, יצרו בבית איזי שפירא סדרת סרטוני DIY של תחפושות לילדים על כסאות גלגלים והליכונים, על מנת לאפשר להם להכין תחפושות לבד – כל אחד לפי הרצונות, החלומות והדמיון שלו.

הסרטונים כוללים הוראות הכנה מדויקות, רשימת חומרים וציוד נדרש, גלריית תמונות ואפילו קובצי עיצוב מוכנים שניתן להשתמש בהם בהכנת התחפושת. כל התחפושות מתאימות להכנה ביתית וקלות מאוד ליישום. מטרת המהלך היא לאפשר השנה ליותר ילדים וילדות ליהנות מתחפושות מותאמות אישית, ולעודד גם את המשפחות לקחת חלק בתהליך היצירתי.

הפרויקט כולו עלה למינסייט ייעודי, ויש לו אפילו האשאג לשימושכם: #תחפושות_מתגשמות

בית איזי שפירא פועל מזה שנים למען ילדים ובוגרים עם מוגבלויות, ומעניק להם הזדמנויות לצמיחה ולהשתתפות בחיי הקהילה. “פרויקט התחפושות המונגשות הוא אחד האהובים עלי ביותר”, אומר עמיר לרנר, מנכ”ל בית איזי שפירא. “זה פרויקט נפלא שמשלב את כל הערכים של בית איזי שפירא: שותפות, שוויון, מקצועיות, חדשנות ושיתוף ידע – עם הרבה שמחה בלב. העבודה המשותפת עם הסטודנטים המוכשרים של HIT מבטיחה שכל ילדה וילד עם מוגבלות בארץ וגם בעולם יוכלו להנות מתחפושת מותאמת ומרהיבה”.

הדרכה לתחפושת פרפר להליכון. מתוך האתר החדש
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות