נושאים קשורים

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
הסתדרות 480-100

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
ראשיחדשותלהתחרות באולימפיאדה או לשמור שבת? במה בחרה הגולשת הישראלית

להתחרות באולימפיאדה או לשמור שבת? במה בחרה הגולשת הישראלית

שיינא וספי תעשה מחר היסטוריה כאשר תחל להתחרות במשחקי החורף הפראלימפיים. על הדרך נאלצה גם להתמודד עם דילמה קשה

שיינא וספי בפעולה. צילום: עמותת ארז

מחר (שישי) זה קורה: שיינא וספי, גולשת הסקי, תעשה היסטוריה כשתהיה הישראלית הראשונה אי פעם להשתתף במשחקי החורף הפראלימפיים.

שיינא תתחרה במקצה הסללום הענק שיכלול 2 גלישות לכל משתתפת. התחרות תועבר בשידור ישיר בערוץ ספורט פלוס החל מהשעה 3:55 (ייתכן שיהיו שינויים בשעה).

למרבה הצער, מסתמן כי זה יהיה המקצה היחיד בו תשתתף שיינא. לפי החלטת הוועדה המארגנת בבייג’ינג, סין, יוחלפו ימי התחרות של הגברים והנשים בשבת וראשון – כך שמקצה הנשים שתוכנן ליום ראשון יתקיים בשבת, ושיינא וספי, ששומרת שבת, לא תוכל להתחרות במקצה הסללום.

היות שבשבת צפוי מזג אוויר חם שיפגע קשות בתנאי הגלישה באתר, הוחלט שמקצי הגברים שבהם משתתפים 100 ספורטאים יועברו ליום ראשון (בו היו אמורות הנשים להשתתף), ומקצי הנשים בהם אמורות להשתתף 40 ספורטאיות, יעברו ליום שבת.

אלי בירנבאום יו״ר הוועד הפראלימפי הישראלי וההתאחדות הישראלית לספורט נכים, ביקש לעודד את וספי: ״שיינא, המשיכי בדרכך ובאמונתך, אני בטוח שתייצגי את מדינת ישראל בכבוד, הצלחתך – הצלחתנו, עם ישראל חי”.

איבדה את הרגל בתאונה בגיל 3. שיינא וספי

וספי, בת 20, ילידת יסוד המעלה שבצפון, הייתה בת שלוש כאשר נקלעה לתאונת דרכים קשה, שבעקבותיה נאלצו לקטוע את רגלה השמאלית. היא מגיעה ממשפחה חרדית, וגם היום מקפידה לשמור על אורח חיים דתי. למרות זאת, המשפחה שלה תמכה בה מאוד מהרגע שבו התחברה לספורט לפני כארבע שנים. “לא ידעתי כלום על סקי עד שניסיתי את זה בפעם הראשונה כשהייתי בת 16”, היא מספרת, “גלשתי כמה שעות וגיליתי שאני פשוט אוהבת את זה”.

עוד על שיינא וספי:

בת 20 מבית חרדי, גולשת סקי עם חצאית על רגל אחת

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות