נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויות"המטפלת הסיעודית היכתה את הצעיר עם סטירות ואגרופים"

“המטפלת הסיעודית היכתה את הצעיר עם סטירות ואגרופים”

כתב אישום הוגש היום נגד מטפלת סיעודית על תקיפת צעיר עם שיתוק מוחין בו טיפלה

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד לוסי אונריקו (44), מטפלת סיעודית, בגין התעללות בחסר ישע. אונריקו מואשמת כי תקפה צעיר בו טיפלה, שמתמודד עם שיתוק מוחין.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד אורי גולדשטיין מהפרקליטות, עולה כי החל משנת 2006 (כשהיה בן 7 בלבד) שימשה הנאשמת כמטפלת הסיעודית של המתלונן, שמלבד שיתוק מוחין מתמודד גם עם מוגבלות שכלית-התפתחותית ועיוורון וכתוצאה מכך הוא מוגבל בתנועתו, אינו מסוגל לדבר וללכת בכוחות עצמו ועוד.

צילום אילוסטרציה: ביגסטוק

לפי האישום, אונריקו תקפה את המתלונן מספר רב של פעמים, בעת שהותם בדירתו ובשעה שהייתה אחראית עליו, וכן ביצעה בו מעשי התעללות גופנית ונפשית. מדובר במעשים שאירוע בשנים האחרונות. כך לדוגמא היכתה הנאשמת את המתלונן בפניו ובחלקי גופו השונים, נתנה לו סטירות, אגרופים בבטן ובראש, היכתה אותו עם שלט הטלוויזיה, פגעה בו בעודו שכוב על הספה ועוד.

במקביל להגשת כתב האישום הגיש עו”ד גולדשטיין בקשה לבית המשפט לאסור על הנאשמת לעסוק בכל תחום הכולל פיקוח על חסרי ישע. בבקשה צוין כי “מעשי המשיבה הם בגדר שרשרת מרובת חוליות של מעשי אלימות. המסוכנות והכיעור הנלמדים ממעשים אלו נובעים מכך שמדובר במספר רב של מעשים, אשר בוצעו באופנים שונים, עת שכב חסר הישע בחדר השינה שלו או בסלון הדירה. מעשי ההתעללות בוצעו ללא כל התגרות מצד חסר הישע, כשהמשיבה ניצלה את כוחה העודף כלפיו. היא התעללה בו כשהיא מודעת לכך שזה לא יכול להתגונן מפניה ולדווח על מעשיה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות