נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה



האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותארה"ב: דאבל ישראלי באליפות המכללות בכדורסל כיסאות גלגלים

ארה”ב: דאבל ישראלי באליפות המכללות בכדורסל כיסאות גלגלים

מרי סילברמן (24) ושי ברביבאי (26), שני ישראלים, הוכתרו אמש (שבת) כאלופים יחד עם קבוצותיהם - מכללות אלבמה וטקסס

מרי סילברמן (מימין) ושי ברביבאי. צילום – שרון הכהן סילברמן
מרי סילברמן (מימין) ושי ברביבאי. צילום – שרון הכהן סילברמן

גאווה ישראלית באליפות המכללות לנשים וגברים בכדורסל כיסאות גלגלים בארה”ב. מרי סילברמן (24) ושי ברביבאי (26), שניהם מישראל, הוכתרו אמש (שבת) כאלופים. עבור סילברמן זוהי האליפות השנייה ברציפות עם מכללת אלבמה, והפעם היא גם נבחרה ל-MVP של משחק הגמר (מצטיינת המשחק), לאחר שקלעה 24 נקודות.

מחיפה לאלבמה

סילברמן, כדורסלנית נבחרת ישראל, שיחקה בעבר באיל”ן חיפה ובקבוצת מג’ד אל כרום בכיסאות גלגלים. בשנה שעברה היא הצטרפה לאוניברסיטת אלבמה, לאחר שקיבלה מלגת לימודים מלאה לחמש שנים.

בילדותה, היא שיחקה בליגת הנוער של כדורסל הנשים בישראל, אבל נפצעה וסבלה מקריעה במיניסקוס. סילברמן עברה שיקום של שלוש שנים, שכלל שני ניתוחים בברכיים ומשככי כאבים לאורך זמן. היא לא ויתרה והמשיכה לשחק כדורסל בכיסאות גלגלים. העקשנות השתלמה – ועכשיו היא קוטפת את הפירות.

מתאמן מגיל 3 – למרות ניוון השרירים

ברביבאי אובחן בגיל שלוש עם מחלת ניוון שרירים, אבל לא נתן לזה לעצור אותו וכבר מרגע האבחון מתעסק בספורט. מגיל 17 הוא משחק בנבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים, ולאחרונה אף הוכשר להיות מורה לחינוך גופני ומאמן כדורסל.

ברביבאי הגיע למכללת טקסס עם ציפיות רבות, לאחר שזכה בשנה שעברה עם קבוצת הכדורסל של איל”ן תל אביב בדאבל ישראלי היסטורי. הוא הלך בעקבות חברו עמית ויגודה להגשים את החלום ולשחק במכללה בארה”ב, מה שהשתלם עבורו. בעוד שוויגודה עזב את ארה”ב לאחר זכייה בתואר אליפות המכללות לקבוצת האנובר בגרמניה, ברביבאי נבחן והתקבל למכללת טקסס וזכה באליפות.
 

אלוף מהרגע הראשון

סילברמן סיימה את משחק הגמר של אלבמה מול אילינוי עם 24 נקודות, מתוכן 20 במחצית הראשונה. המשחק הוכרע ממש בשנייה האחרונה וננעל בתוצאה 48-50 לאלבמה. כאמור, הישראלית זכתה גם בתואר המצטיינת של המשחק.

ברביבאי סיים את הגמר עם 5 נקודות בלבד, אבל העניק הגנה יוצאת מן הכלל ועצר את הכוכב של אלבמה, בניצחון 56-67 לקבוצתו מכללת טקסס. זו האליפות השנייה ברציפות של המכללה, והאליפות הראשונה שלו בארה”ב בשנתו הראשונה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות