נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותבעוד חודש: תוכפל הקצבה לילדים נכים שיש להם שני מטפלים זרים

בעוד חודש: תוכפל הקצבה לילדים נכים שיש להם שני מטפלים זרים

כך נקבע בתקנות חדשות שפירסם אתמול שר הרווחה. המטרה: לסייע למשפחות שמוטלת עליהן מעמסה כלכלית כבדה

שר הרווחה מאיר כהן. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בשורה טובה למשפחות לילדים עם נכויות קשות הזקוקים לשני מטפלים זרים: החל מעוד חודש תקבלו תוספת לקצבה בסך 5,641 שקלים מדי חודש – כך נקבע בתקנות חדשות של המוסד לביטוח לאומי שפורסמו אתמול על ידי שר הרווחה והשירותים החברתיים מאיר כהן.

מטרת התקנות היא לתת מענה למשפחות שבשל המגבלה של ילדיהן נזקקות לשני מטפלים זרים, ובשל כך מוטלת עליהם מעמסה כלכלית כבדה. תוספת זו תכפיל למעשה את הקצבה המשולמת להורי הילד עם המוגבלות ותאפשר להם יציאה לעבודה, תוך הגדלת ההכנסה הכוללת של התא המשפחתי. יש לציין כי מי שזכאי לתוספת החדשה לא יהיה זכאי לתוספת הניתנת לילד מונשם.

מהם התנאים לקבלת התוספת? 1. מדובר בילד נכה הזקוק, לדעת רופא המוסד לביטוח לאומי, לשני מטפלים בשל מצבו הרפואי והתלות שלו בזולת; 2. ההורה הוא בעל שני היתרים להעסקת עובד זר; 3. הוא העסיק בפועל שני עובדים זרים או עובד זר ועובד נוסף במשרה מלאה, שאינו בן משפחה; 4. הוא אינו זכאי לתוספת לגמלה בגין היות ילדו נכה מונשם; 5. הוא אינו זכאי לתוספת קצבה בגין ילד נכה נוסף.

תקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה) קובעות את שיעורי קצבאותיו של ילד נכה שעקב מוגבלותו מוטל נטל טיפולי מיוחד על הוריו. במסגרת התקנות האמורות נקבעו חמש רמות זכאות לקצבה, בהתאם למוגבלות הקטין והעומס הטיפולי שהוא מטיל על הוריו. “מוצע לתת מענה למשפחות אשר בשל המגבלה של ילדיהן נזקקות לשני מטפלים זרים אשר יטפלו בקטין, ובשל כך מוטלת עליהם מעמסה כלכלית כבדה”, נכתב בתקנות החדשות. “תוספת זו תכפיל את שיעור הקצבה המשולם לנכה כאמור ותאפשר להורי הילדים לצאת לעבוד, להתפרנס ולסייע לילדיהם. המדובר בתוספת בסכום של 5,641 שקלים שישולמו בנוסף לקצבה”.

תמר גלפנד (מימין) ודפנה אזרזר

מאחורי המהלך עומדות דפנה אזרזר, מנכ”לית עמותת אהב”ה ואם לילד נכה ותמר גלפנד, פעילה חברתית ואם לילדה נכה שיזמו וקידמו את הנושא. “אנחנו מבקשות להודות לכל האנשים האכפתיים בביטוח לאומי, ובמשרד האוצר על כך שהבינו והתחברו למצוקה והבינו את הצורך בפתרון מכובד. עם זאת, עדיין לא הגענו אל המנוחה ואל הנחלה נמשיך לעקוב עד למעבר החוק בכנסת ויישומו בפועל”.

אלכס פרידמן, מייסד ויו”ר ארגון “נכה לא חצי בן אדם”, בירך גם הוא על המהלך: “שמח שהסעיף החשוב שקידמנו במסגרת חוק הנכים, המעניק שתי קצבאות שירותים מיוחדים למעסיקי שני עובדים בסיעוד, מתרחב גם לילדים, בדיוק כפי שדרשנו לכל אורך החקיקה. תודה לשר הרווחה מאיר כהן, המוסד לביטוח לאומי ואגף התקציבים על קידום המהלך החשוב ועל שיתוף הפעולה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות