נושאים קשורים

פיתוח ישראלי: מברשת שיניים לאנשים עם מוגבלות

"אוטודנט" פיתחו מברשת אוטונומית, שעוזרת לאנשים עם מגבלות מוטוריות בפעולת הצחצוח. בחברה מתגאים: "צריך רק ללחוץ על כפתור, והמברשת עושה את כל העבודה"

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"
הסתדרות 480-100

גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםביום שלישי בת"א: "מצעד הגאווה" של קהילת האוטיזם בישראל

ביום שלישי בת”א: “מצעד הגאווה” של קהילת האוטיזם בישראל

על רחבה בשדרות רוטשילד יצעדו אוטיסטים לצד מפורסמים עם נגיעה לנושא. המטרה: לגייס תרומות. ליהיא לפיד תנחה

אור שפיץ (מימין), ליהיא לפיש וניבר מדר. צילומים - יחצ, ורדי כהנא, שי כהן ארבל
אור שפיץ (מימין), ליהיא לפיד וניבר מדר. צילומים – יח”צ, ורדי כהנא, שי כהן ארבל

ניבר מדר, נטע גרטי, אור שפיץ, אבי גרייניק, אורי יצחקי ורבים אחרים יצעדו מחרתיים (ג’) בתצוגת אופנה מיוחדת, בהנחיית העיתונאית ליהיא לפיד. האירוע הוא חלק ממבצע התרמה לילדים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי. הוא נוצר כשיתוף פעולה של העמותות “אלו”ט” ו”המרכז לטיפול בחקר האוטיזם בישראל” (לילדים בסיכון), המאגדות את מרבית האנשים עם אוטיזם בישראל, יחד עם רשת האופנה Story. התצוגה, שתכלול אושיות רשת ואנשים על הרצף, תתקיים בשדרות רוטשילד-פינת שנקין בתל אביב ביום שלישי ה-29.3.22 בשעה 12:00 בצהריים.

שורה של סלבס למען אנשים על הרצף

כמעט לכל המשתתפים באירוע יש נגיעה לעולם של אנשים עם אוטיזם. לפני כשנה, ניבר מדר סיפרה בראיון לאתר “שווים” שבן דודה נמצא על הרצף. מדר תצעד ביחד עם אורי יצחקי, כתב אתר “שווים” והתוכנית “הצינור”, גם הוא על הספקטרום. עוד בצועדים:

  • אבי גרייניק, יזם וביים בהתנדבות את המופע “צוחקים ברצף”, שעליו כתבנו באתר “שווים” ובו צעירים עם אוטיזם שצוחקים על עצמם, על האוטיזם ועל העולם. גרייניק יצעד לצד בן הורן, תלמיד וזמר מבית הספר “יחדיו”.
  • נטע גרטי, שהשתתפה בשלל סדרות וסרטים ישראלים, החל מ”פאודה”, “הבורר”, “סוף העולם שמאלה” ועוד, תצעד עם אופק בנימיני, שנמצאת על הרצף האוטיסטי. בנימיני עוסקת בכתיבה וציור וחלומה להיות משוררת.
  • אור שפיץ, קונדיטורית, משפיענית רשת, שהשתתפה בתכנית “בייק אוף ישראל” וכיום בעלת בייקרי בתל-אביב. תצעד יחד עם השף עילי רגב, קונדיטור שנמצא על הרצף האוטיסטי. איתם יצעד אחיו התאום של עילי, יוני. השניים הם בעלים של בית הקפה “אצל עילי”, ומנהלים דוכן קאפקייקס בשכונת פלורנטין בתל-אבי.
  • אסף חילי, כוכב נינג’ה ישראל שמאמן באופן קבוע ילדים ובני נוער עם אוטיזם לטפס על קירות, יצעד יחד עם  מיכל מורדו, דיירת ב”בית לחיים” של אלו”ט בגבעת ברנר.
שחר שקרוקה (מימין) ואחיו עידן. צילום- יח”צ
  • עידן שקרוקה, שחקן שעובד בימים אלה על מופע בהשראת אחיו הצעיר שחר, שנמצא על הרצף האוטיסטי.
  • תהילה לוי, מלכת היופי של ישראל, שלה יש גם אח על הרצף האוטיסטי, תצעד עם היילי אלתרמן ברנע, ילדה בת 12 ש”חיה” על תרבות האופנה.
  • עמוס שפירא, יו”ר אלו”ט, יצעד עם בת זוגו חלי, מורה לחינוך מיוחד.
  • הדוגמנית הבינלאומית אור שפירא, שהיא גם אחייניתו של עמוס.
  • עו”ד ציפי נגל-אדלשטיין, מנכ”לית המרכז לחקר וטיפול באוטיזם – עמותה לילדים בסיכון תצעד עם מיכל צפיר. זמרת, שחקנית, כוכבת ילדים, קריינית ומדבבת, בעברה ומנחת טלוויזיה ישראלית בהווה. בתה עובדת כמשלבת לילדים עם אוטיזם.
  • מיכל צפיר, שבתה עובדת כמשלבת לילדים עם אוטיזם.
  • מיכאל גבעתי, מתנדב בהדרכת קבוצת תיאטרון לאנשים על הרצף ומוגבלויות.
מיכאל גבעתי צילום – אור דנון

עמוס שפירא, יו”ר אלו”ט מסר: “לראות ילדים וצעירים על רצף האוטיזם צועדים בראש מורם בתצוגת אופנה, מול מאות אנשים, ברחוב הכי תל-אביבי ומרכזי בעיר, זו חגיגה אמיתית של שילוב. הרבה מעבר לבגדים שהם יציגו, הם מציגים למעשה את המיוחד והיפה שבכל אחד מהם. אני נרגש מההזדמנות להיות חלק ממיזם חשוב כזה, שבו נדגים כיצד עם קצת מאמץ והתחשבות גם אנשים עם אוטיזם יכולים להיות חלק אינטגרלי מהחברה, ואפילו להגיע לקדמת הבמה”.

ציפי נגל, מנכ”לית המרכז לחקר וטיפול באוטיזם – עמותה לילדים בסיכון מסרה: “העמותה לילדים בסיכון ואלו”ט פועלות כבר שנים להעלאת המודעות לאוטיזם בקרב הציבור. ישנה מגמה קבועה ומתמשכת של גידול במספר המאובחנים על הרצף האוטיסטי, הן בישראל והן בעולם. לצד עלייה מתמשכת ועקבית זו, יש להמשיך ולפעול בכל דרך להעלאת המודעות לקבלת השונה, ולמען שוויון זכויות לאנשים עם אוטיזם. תצוגת האופנה היא אירוע שמח, צבעוני ואופטימי שמעביר מסר עוצמתי ומעצים. אני גאה בכל מי שנרתם להצלחתו ומודה לכל מי שתרם לקיומו”.

נועה ויויורקה סמנכלית השיווק של רשת Story: “כחלק מהפעילות של רשת סטורי הדוגלת בשינוי צרכני מודע וערכי וקידום האג׳נדה GIVE A DAMN לשמירה על כדור הארץ עליו אנו חיים ולמען יצירת חברה הגונה יותר וסובלנית יותר, אנו מודים על ההזדמנות  להיות שותפים למיזם החשוב הזה אשר מתייחס למגוונים השונים באוכלוסיה ומקדם קבלה והכלה. אנחנו גאים ושמחים להלביש את המשתתפים בפריטי קולקציית האביב של המותגים אותם אנו מייצגים, אשר מקדמים אג׳נדות אלה בעצמם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות