נושאים קשורים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו

13,220 פצועי צה”ל במלחמה: “למשפחות אין מספיק מעטפת”

ח"כ רייטן בוועדת החוץ והביטחון: "אין הגנה מפיטורים להורי החייל הפצוע, חסרים מענים לאחר שחרורו מביה"ח ואין תמיכה נפשית מספקת לאחים"

המשטרה מבקשת: צרו קשר אם אתן מזהות את החשוד

מאיר גבריאל (35) מקריית אונו נעצר בחשד לאינוס במרמה של נערות עם מוגבלות, והמשטרה מפרסמת את תמונתו כדי לאתר מתלוננות נוספות
הסתדרות 480-100

גאווה: 6 סטודנטים עם מוגבלות שכלית סיימו תואר ראשון

הלימודים נערכו באוניברסיטת בר אילן, ביוזמת פרויקט "עוצמות" שמפעיל מודל הכשרה ייחודי. אחת הבוגרות: "תמיד יש תקווה. אפילו בגיל מבוגר אפשר ללמוד ולהגשים חלומות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאלה ההנחות החדשות לאנשים עם מוגבלות בתחבורה הציבורית

אלה ההנחות החדשות לאנשים עם מוגבלות בתחבורה הציבורית

שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן הציגו את הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית: הנחה משמעותית לאנשים עם מוגבלות

השרה מרב מיכאלי מכריזה על ההנחות החדשות
השרה מרב מיכאלי מכריזה על ההנחות החדשות

אנשים עם מוגבלות יקבלו הנחה של 50% על נסיעות בתחבורה הציבורית, במקום 33% הנהוגים עד היום. כך הכריזו הבוקר (א’) שרת התחבורה מרב מיכאלי, ושר האוצר אביגדור ליברמן. מיכאלי הוסיפה כי עד לסוף שנת 2022, יהיו 50 אוטובוסים בינעירוניים מונגשים, כחלק מתוכנית היעדים הממשלתית.

בשיחה שקיימה לפני האירוע עם מספר ארגונים הפועלים למען אנשים עם מוגבלות, “אנשי”ם”, “לינק 20”,  ואתר “שווים” סיפרה השרה כי בימים אלה מתבצעת רפורמה גדולה בכל הנוגע לתחבורה הציבורית בישראל, זאת כחלק מתוכנית המשרד “דרך שווה” שתתעדף נסיעה בתחב”צ: רכבת, אוטובוסים ורכבת הקלה.

“אנחנו פועלים כל העת להנגיש את התחבורה הציבורית על כלל גווניה, זה הפך לחלק ממדיניות המשרד לפעול למען אנשים עם מוגבלות שווים ושוות, במדינת ישראל”. כבר היום, לדבריה, נוספו 90 מיליון שקלים להנגשת האוטובוסים בתקציב המשרד. המטרה היא שהתוכניות השונות להנגשת המרחב הציבורי לא יהיו פעולות יחידניות ויוזמות אישיות, לא כחלק מתוכנית פעולה כוללת של המשרד.

השר ליברמן מספר על ההנחות החדשות
השר ליברמן מספר על ההנחות החדשות

נסיעות חינם לוותיקים – וחופשי-חודשי ארצי

ההנחה לאנשים עם מוגבלויות תשווה לזו שמקבלים אזרחים ותיקים מגיל הפרישה. אלה יהיו זכאים לנסיעות בחינם בתקציב הבא, הבטיח השר ליברמן. עד אז, אזרחים ואזרחיות בגיל 75 ומעלה יהיו זכאים לנסיעות חינם בתחבורה הציבורית.

השרה מיכאלי התייחסה למחירים השונים של תעריפי התחבורה הציבורית בנסיעות בין ת”א, קרית שמונה ובאר שבע. היא אמרה שיש 80 תעריפים שונים, שלטענתה נקבעו בעבר באופן שרירותי בשל קומבינות שונות. השינוי שתביא מיכאלי בהקשר הזה – חלוקה לחמישה סוגי תעריפים לפי מרחק, וכרטיסי חופשי-חודשי, כולל כרטיס ארצי ב-255 שקלים, שיהיה זמין החל מהקיץ.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות