נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיבולמיההמכתב קורע הלב של קארין באומן לאמה יהודית

המכתב קורע הלב של קארין באומן לאמה יהודית

הדוגמנית לשעבר כתבה לאמא שלה: "רוצה להפסיק להילחם במחלה. אני לא מסוגלת להילחם יותר, עברתי כבר מספיק קשיים בחיים". יהודית: "גם ברזל נשבר"

“מכתב אישי לאמא היקרה… תקשיבי ללב שלי”. הדברים שכתבה קארין באומן

האם ניסיון ההחלמה של חולת האנורקסיה-בולמיה המוכרת בישראל הגיע לסופו העצוב? יהודית באומן, אמה של הדוגמנית לשעבר קארין באומן, שנלחמת על חייה מול כוחות המחלה האכזרית, העלתה אמש לרשת מכתב שכתבה לה בתה, שבו היא מביעה את רצונה להפסיק להילחם בהפרעת האכילה.

בתקופה האחרונה הייתה באומן מאושפזת בבית החולים איכילוב בתל אביב, בניסיון להעלות במשקל ולצאת מסכנת חיים. בשיא המחלה הגיעה למשקל שפל של 28 קילוגרם. במהלך האשפוז ניסתה יהודית יחד עם בן זוגה, הזמר שימי תבורי, לגייס תרומות מהציבור כדי לאפשר את מימון הטסתה של קארין לחו”ל ואשפוזה בבית חולים עם מומחיות לטיפול באנורקסיה-בולמיה. למרות התגייסות של חלק מהציבור (הזמר איל גולן תרם למשפחה 50 אלף שקל), המהלך הצליח באופן חלקי בלבד.

וכך כתבה קארין לאמה:

“מכתב אישי לאמא היקרה… תקשיבי ללב שלי.

“נמאס כבר לעשות שיחות, נמאס לי לנסות למצוא פתרונות למצב שלי, נמאס כבר לדבר על הולנד ונמאס כבר לקטר ולדבר כל יום על אותם דברים ושטויות! אמא, אני אוהבת אותך מאוד ומכבדת אותך מאוד גם בטוב וגם ברע!

“ואני רוצה בפעם האחרונה להגיד לך מכל הלב שלי, באמת ובכנות אמיתית, שהחלטתי להפסיק סופית לנסות להילחם במחלה!!! אני לא מסוגלת להילחם יותר ועברתי כבר מספיק קשיים בחיים. ועדיין, אני עוד עוברת מסע של קשיים ומצוקה נפשית, ועדיין אני מאוד חולה ומכורה למחלה, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית במיוחד! יש עובדות בשטח, ועובדה שאני נשארת חולה ומידרדרת מיום ליום. ואני יודעת ומודעת לכך שבתוך הלב שלך את יודעת הכל ופשוט שותקת כדי לגרום לי להיות חזקה!

“את אמא טובה מאוד, וגם לך יש קשיים וטראומות מהכל! שתינו סובלות, ואני חושבת שהגיע הזמן שנוותר על המלחמות, ושכל אחת תחיה את החיים שלה בשקט וברוגע. יום יבוא ויהיה יותר בסדר”.

“שוקלת 28 קילו”. יהודית באומן עם הבת קארין

אתמול בלילה, בעקבות המכתב, שיתפה יהודית מה עובר עליה בדף הפייסבוק שלה. “לומר את האמת?” כתבה האם לעוקביה, “אני בוכה בחדרי ולא רוצה שיראו אותי. ממש לא! אבל מול כולכם פה בפייסבוק אני משתפת – גם ברזל נשבר. זה מכתב קורע, לא אשן כל הלילה”.

בתגובה קיבלה האם תגובות חיזוק רבות. כך למשל, כתבה לה אחת הגולשות: “אהובה שלי, אכן מכתב קשה. מבינה אותך, מי כמוני יכולה להבין. את מדהימה, אשת חיל, אישה חזקה וצודקת, וגם ברזל נשבר. אבל את לוחמת, אל תוותרי אהובה. נילחם בכל הכוח, תמיד איתך ולצידך, אוהבת אותך מאוד חברה יקרה שלי. תחזיקי מעמד, שולחת חיבוקים. רפואה שלמה לקאריני, אמן!”

גולשת אחרת כתבה: “אמא לביאה, יהודית תבורי. ליבי יוצא אלייך…. ריגשת וריסקת עם המכתב שפירסמת. אל תהיי עצובה… אל תאבדי תקווה. תקריאי לקארין את התגובות החמות מאנשים שלא רוצים שהיא תוותר. תמסרי לה שלא יעזור לה כמה שתנסה לשכנע אותך… את לא תישברי ולא תרימי ידיים! את תמשיכי להילחם למענה עד סוף העולם. כולנו מתפללים ומחבקים אותך!”

באומן בתקופת הדוגמנות
מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות