נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותטקס המשואות: נגיש מתמיד וללא זיקוקים

טקס המשואות: נגיש מתמיד וללא זיקוקים

יום העצמאות ה-74 יחגג בסימן ״יד פוגשת יד אחות״. הטקס יערך ללא זיקוקים רועשים, ויהיה נגיש מאי פעם לקהל בהר הרצל ובבית

טקס המשואות. צילום - TGT
טקס המשואות. צילום – TGT

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים ייערך השנה בסימן “יד פוגשת יד אחות” – ערבות הדדית, כך הצהיר שר התרבות והספורט, חילי טרופר. בטקס של יום העצמאות ה-74, ״ישתתפו אומנים ויוצרים עם מוגבלות, ויהיו רקדנים וזמרים עם מוגבלות. לא מחביאים אף אחד”, אמר השר. 

“עשרים אחוז מהאוכלוסייה בישראל הם אנשים עם מוגבלות, אבל בציבוריות זה כמעט לא מקבל ביטוי. הפעם, בטקס המרכזי ביותר בשנה, יינתן להם מקום. לא בחסד, אלא בזכות”, הבטיח טרופר.  

טקס מונגש 

השר החליט לאמץ את המלצות ועדת מוניץ, שהוקמה על ידי השרה לשעבר מירי רגב, על מנת להסדיר את סוגיית חלוקת הכרטיסים לטקס. המכסה של 200 כרטיסים שיועדה בעבר למשרד ראש הממשלה תקוצץ ל- 50 כרטיסים. היתר יועברו למשרד הרווחה עבור אוכלוסיות בסיכון. 

לטקס תהיה הנגשה מלאה: מסלולי הגעה מונגשים להר הרצל, תאי שירותים מונגשים, חניות מותאמות ורמפות. במקביל, הטקס יונגש לחרשים וכבדי שמיעה באמצעות תרגום לשפת סימנים ותמלול על מסך לקהל בהר הרצל. עבור הקהל בבית, הטקס ישודר בערוץ מיוחד שבו המתורגמן יופיע על רבע מהמסך. 

השר חיל טרופר (מימין) ומושיק אביב, ראש המטה לטקסים
השר חיל טרופר (מימין) ומושיק אביב, ראש המטה לטקסים

פירוטכניקה שקטה 

בנוסף, השנה לא יהיו זיקוקים בטקס, וזאת כדי להתחשב בהלומי הקרב. במקומן תהיה פירוטכניקה שקטה. “חברים טובים שלי, כאלה ששירתו בעבר בדובדבן, בימ”מ וביחידות אחרות – שבשבועות האחרונים כולנו מהללים ומודים להן, סיפרו לי שאולי עבור רוב הישראלים הזיקוקים הם תמונות יפות בשמיים, אבל עבורם מדובר על קולות ירי ולחימה״, אמר טרופר.  

״אני לא יכול לעמוד מנגד אל מול המצוקה שלהם. לא מעט מלוחמי צה”ל רואים את ערב יום העצמאות מתקרב וכבר נערכים לחזרה לשדה הקרב. לא כי יש מלחמה חלילה, אלא כי רעש הזיקוקים המתפוצצים מחזיר אותם לשם, לא עוד”, הוא אמר.  

טרופר קרא לכל הרשויות להצטרף אליו, ״בואו ניתן ללוחמים שלנו מעט מרגוע לנפש הפצועה ממילא”. 

5,600 מועמדים להדלקת המשואות 

משיאי המשואות השנה ייבחרו מתוך 5,600 אנשים שהגישו מועמדות לוועדה לענייני סמלים וטקסים. 

השר טרופר הבטיח שייבחרו מועמדים ומועמדות שמייצגים ומייצגות את גווני החברה, ושמהווים מופת לחברה מתוקנת, לקידומה של ערבות הדדית ויד שפוגשת יד אחות.  

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות