נושאים קשורים

פיתוח ישראלי: מברשת שיניים לאנשים עם מוגבלות

"אוטודנט" פיתחו מברשת אוטונומית, שעוזרת לאנשים עם מגבלות מוטוריות בפעולת הצחצוח. בחברה מתגאים: "צריך רק ללחוץ על כפתור, והמברשת עושה את כל העבודה"

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"



גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים
ראשיאוטיזםהפגנה: לסגור את המעונות לאנשים עם מוגבלויות

הפגנה: לסגור את המעונות לאנשים עם מוגבלויות

ביום רביעי ב-16:00 בכיכר הבימה בתל אביב, הורים יזעקו נגד המוסדות שנועלים וכובלים את הדיירים, ויקראו לשחרר אותם לגור בקהילה

הכניסה למעון בני ציון. צילום – אביחי חיים
מעון בני ציון. צילום: אביחי חיים

אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם, יפגינו מחר (רביעי) בכיכר הבימה בת”א, החל מהשעה 16:00 נגד המוסדות וההוסטלים בישראל, בטענה שאלה נועלים את הדיירים בחדרים וכובלים אותם לכיסאות ולמיטות שלהם. לדברי המארגנים, צריך לסגור את המעונות, ולשלב את דייריהם בקהילה.

“שלא יכתיבו לנו איך לחיות”

מארגי ההפגנה מציינים שבפסח הזה חוגגים את חג החירות, בזמן שמאנשים עם מוגבלויות נשללות חירויות בסיסיות, זאת בתירוץ של “הגנה” על אנשים עם מוגבלות ששוהים במוסדות הללו. “רק חיים ביחד, בקהילה, יגנו על אנשים עם מוגבלות מפני הזנחה והתעללות”, מציינים מארגני ההפגנה.    

הזמנה להפגנה
הזמנה להפגנה

“ההפגנה נוסדה במהירות וקיבלה תהודה רחבה”, מספרת לאתר “שווים” שון יורמן, אחת המארגנות. “אנחנו כבר לא יכולים לשתוק עוד. הגיע הזמן לצאת לחופשי”, אומרת יורמן, שחיה עם שיתוק מוחין (CP).

“כל אדם עם מוגבלות צריך לחיות בקהילה, חייבים לסגור את המוסדות שכביכול מגנים על חסרי הישע. אנחנו רוצים שכל אחד יחיה כפי שהוא רוצה ולא יכתיבו לנו איך לחיות. לכל אדם זכות לבחור איפה הוא רוצה לגור, ביום שאנשים עם מוגבלות יגורו בקהילה, החברה הישראלית תעשה צעד משמעותי למודעות”, היא אומרת.

התעללות פיזית במוסדות

ההפגנה מתקיימת בעקבות פרשת ההתעללות במעון “בני ציון” שפעל תחת חברת “אלאור” ונחשפה לפני חודשיים. על פי כתבי האישום נגד מטפלים במקום, הם ביצעו במשך כמה חודשים להתעלל בדיירים באלימות פיזית, נפשית ומעשים מגונים בדיירים מצד מטפלים של “אלאור”. האירועים כללו בעיטות, הצלפות, חניקות ואף השתנות במיטות של דיירים ובימים אלה מתנהל המשפט בעניינם.

סימני אלימות על החוסים בבני ציון
סימני אלימות על החוסים בבני ציון

לפני כשבועיים, חשפנו לראשונה כי למרות הפרשה, חברת אלאור נבחרה במכרז חדש להקמת והפעלת מסגרות דיור “בית לחיים” לאוכלוסייה על הרצף האוטיסטי, של משרד הרווחה לחמש השנים הקרובות.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות