נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותהלך לעולמו הרצל מוכתר, שהיה מנכ"ל המרכז לעיוור 28 שנים

הלך לעולמו הרצל מוכתר, שהיה מנכ”ל המרכז לעיוור 28 שנים

מוכתר, עיוור בעצמו, נפטר מדלקת ריאות בגיל 83. חברו: "הייתה לו אכפתיות ומסירות רבה לציבור העיוורים בישראל"

הרצל מוכתר ז”ל

בגיל 83 הלך אתמול לעולמו הרצל מוכתר ז”ל, מי שהיה מנכ”ל המרכז לעיוור בישראל במשך 28 שנים, לאחר שלקה בדלקת ריאות.

מוכתר, שהיה עיוור בעצמו, מילא שורת תפקידים בעולם העיוורים. בין השאר שימש כעובד הספרייה לעיוורים והיה פעיל וחבר הוועד המנהל של אגודת העיוורים הארצית “ששת”.

בשנת 1984 החל את עבודתו כמנכ”ל המרכז לעיוור, מתוך כוונה ורצון לשיפור המצב ולקידום רווחתה של אוכלוסיית האנשים עם עיוורון בישראל. הוא סיים את תפקידו זה בשנת 2012.

מוכתר היה איש חזון, הביא להקמתו של בניין הקבע של המרכז לעיוור ברחוב דויד חכמי בתל אביב, הקים את מערך המחשוב בארגון והרחיב משמעותית את המדור למכשירי עזר לאנשים עם עיוורון. לאורך שנות פעילותו ניהל מאבקים עיקשים, הביא להישגים חשובים ופעל רבות לשוויון, גיוס תרומות, מיצוי זכויות ושיפור מעמדם של העיוורים בישראל.

חברו הקרוב מיכאל פז, שהיה מזכיר ארגון “ששת” ופעיל חברתי ותיק לקידום ציבור האנשים עם עיוורון, נפרד בצער ממוכתר: “איבדתי חבר יקר מאוד, עם יכולת נתינה מדהימה, אכפתיות ציבורית ומסירות רבה לציבור העיוורים בישראל”.

הלווייתו של מוכתר תתקיים היום, יום שני ה-2 במאי, בשעה 15:00 בבית העלמין הישן ברחוב פינסקר בהרצליה.

יהי זכרו ברוך.

כותבת ומפיקה ב"שווים", עוסקת בשיווק ובתוכן. יזמית בתחום נופש ופנאי לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. מרבה לעסוק בנושאים חברתיים הרלוונטיים לאנשים עם מוגבלות.

כתבות אחרונות