נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםלהקה של אהבה

להקה של אהבה

שישה מוזיקאים עם צרכים מיוחדים מאשקלון חברו ללהקת "ים אהבה" – הודות לעירייה ולמפעל הפיס. הם כבר הספיקו להופיע עם מוקי ובפני אלופי צה"ל, והחלום שלהם הוא להקליט אלבום ראשון

בטקס הפתיחה של המרכז הרב תכליתי באשקלון, שנערך בסוף השנה שעברה, הופיעה להקה נפלאה בשם “ים אהבה”, שביצעה קלאסיקות ישראליות, בין השאר של גזוז, החלונות הגבוהים ועוד. במרכז, שהוקם בסיוע מפעל הפיס, מקיימים לאורך היום פעילויות לאנשים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם.

מי שיזם את הקמת הלהקה לפני כארבע שנים, היא מחלקת הרווחה באשקלון, שגייסה לצורך העניין את שי בן שושן, שהקים גם את להקת שלווה. חבריה, זיו רייך, ליאור סורין, איתמר מנשה, דניאל יצחק דהרי, נדב שכנטוב וליטל לסקר הם אנשים עם צרכים מיוחדים שגרים באשקלון והסביבה.

לפני כחצי שנה בן שושן נאלץ לפרוש, ומי שהחליף אותו ומנהל השישה בימים אלה הוא המפיק המוזיקלי אלי כהן, שגם מדריך מוזיקה לנוער בסיכון ועובד עם עמותות שונות בזמנו הפנוי. במחלקת הרווחה מספרים שהקימו את הלהקה וממנים את פעילותה, כדי לנפץ סטיגמות על אנשים עם מוגבלויות ולשים אותם בקדמת הבמה.

מוציא את הכוח הפנימי

ברזומה של הלהקה כבר יש הופעה בפני הרמטכ”ל אביב כוכבי ואלופי צה”ל שם שרו את “תן לשים את הראש על דיונה” מתוך הסרט “גבעת חלפון”, הופעה בפסטיבל ירושלים, הופעה באירוע הפתיחה של כביש 6 ועוד. הלהקה גם זכתה לשיר עם מוקי על הבמה את “ילד של אבא”.

“נמסתי מהם כבר בחזרה הראשונה”, מתגאה כהן, “ראיתי את הפוטנציאל של מה שאפשר לעשות איתם. היו להם רק קלידים, קחון וזמרים. אני הוספתי כלים כדי שההרמוניה תהיה אחרת לגמרי”.

“כבר בילדות אהבתי מאוד לשיר”, אומר דהרי, אחד הסולנים. “זה שאני בלהקה, זה מוצא לי כוח פנימי”, מוסיפה לסקר ששרה לצידו”. שכנטוב, הסולן השלישי מוסיף “אפשר ללמוד הרבה מהלהקה, ולהגיע רחוק – ולא רק במוזיקה”.

סורין, המתופף של הלהקה, מספר שהוא נרגש להשתתף בה, ואומר “אני מרגיש שאני נאמבר וואן”. רייך, הקלידן, מתמודד גם עם לקות ראיה, ואת כל השירים הוא לומד משמיעה בלבד וללא תווים, “אין לי מחסומים, וכשאני מנגן, אני לא רואה בעצמי אדם עם צרכים מיוחדים”. מנשה, הפרקשינסט (שמנגן על כלי הקשה שאינם התופים), מתופף כבר מגיל שלוש. הוא מספר שהוריו זיהו את הפוטנציאל ושכרו לו כבר אז מורה פרטי.

“כולנו יצירת אמנות של ממש”

בימים אלה כהן עובד עם הלהקה על שירים חדשים, לקראת הוצאת אלבום, והשיר הראשון “ים של אהבה” כבר הוקלט, ובדרכו לרדיו ולכל הפלטפורמות הדיגיטליות.

“ים של אהבה, במעגל אחד עגול – שלם וגדול. מריחות של מכחול על המרקע הכחול”, נפתח השיר וממשיך במסר הכה חשוב: “כולנו יצירת אמנות של ממש”.

“אני מאמין שהביקוש ללהקות יעלה, אין הרבה לקהות חדשות שפורצות”, מסכם כהן, “רוב השירים שמוקלטים זה ממוחשב. ואנחנו רוצים להביא את הכימיה של הלהקה”.

בן 26, רווק (עדיין), מתגורר בתל אביב. ערך ראיונות מצולמים עם שלל ידוענים, ובראשם גל גדות. הראיון המפורסם שודר בתוכנית "הצינור". ראיין גם את הנשיא לשעבר ראובן ריבלין, רונאלדיניו, ליהיא לפיד ועוד. עובד ב"שווים" וגם מתחזק עמוד יוטיוב תוסס. מאובחן על הרצף.

כתבות אחרונות