נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמדור חדש: אתם שואלים על זכויות של משפחות מיוחדות, אנחנו עונים

מדור חדש: אתם שואלים על זכויות של משפחות מיוחדות, אנחנו עונים

אנשים עם מוגבלות ובני משפחות, מוזמנים לשלוח לנו שאלות בנוגע לזכויותיכם בכל תחומי החיים - והמומחים של "קשר" ו"שווים" יענו

בשעה טובה, עמותת “קשר” ואתר “שווים” משיקים מדור שבועי חדש תחת השם “טוב ששאלתם”. במסגרת המדור אתם מוזמנים לשלוח שאלות הנוגעות לזכויותיכם כאנשים עם מוגבלות או כבני משפחה של ילדים/בוגרים עם מוגבלות, והמומחים של עמותת “קשר” ישמחו לענות לכם.

השאלות יכולות לעסוק בכל תחומי החיים: קצבאות נכות, הנחות והטבות כספיות ואחרות המגיעות לכם, זכויות במערכות החינוך, הבריאות והרווחה, תעסוקה, נגישות ועוד.

את השאלות אתם מוזמנים לשלוח ללינק הבא >>> https://www.kesher.org.il/%d7%a6%d7%95%d7%a8-%d7%a7%d7%a9%d7%a8/

אחת לשבוע נבחר שאלה מעניינת או כזו שרלוונטית למספר גדול של אנשים, ונפרסם אותה עם התשובה כאן במדור. אנחנו מתחייבים שזהותכם האמיתית תישמר בסוד (השמות שיפורסמו יהיו פיקטיביים).

שימו לב! אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להשתמש בשאלות שלכם, ועליכם לקחת זאת בחשבון כאשר אתם פונים אלינו. שוב, שמותיכם האמיתיים לא יופיעו בפרסומים. כמו כן, חשוב להדגיש כי התשובות במדור אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין המומחים המשיבים, “קשר” או מערכת “שווים”, אחראים לתוצאות השימוש בהן.

אז יאללה, נתחיל עם השאלה הראשונה ששלחה לנו ורדה (שם פיקטיבי כמובן):

???

ורדה ממרכז הארץ שואלת:

שלום רב,

בן זוגי ואני מעוניינים להשתדרג ולרכוש דירה גדולה יותר באזור המרכז. יש לנו שלושה ילדים, האמצעי בן 16, נער משגע עם שיתוק מוחין (100% נכות). מישהו סיפר לי לאחרונה שהורים כמונו זכאים להנחה משמעותית במס רכישה. האם זה נכון, ואם כן – מה צריך לעשות כדי לקבל אותה?

בתודה מראש, ורדה.

 נ.ב. פניתי לעורך הדין שלי, והוא לא הבין על מה אני מדברת.

!!!

אנחנו עונים:

שלום ורדה,

לפני הכל, בשעה טובה על השדרוג. לגבי השאלה שלך, נחלק את התשובה שלנו לכמה שלבים:

בשלב ראשון כדאי לך לבדוק האם בכלל מדובר בעסקה שצריך לשלם בגינה מס רכישה. על דירה ראשונה, למשל, לא תמיד יש מס כזה. חשוב לבדוק עם עורך הדין שעושה את העסקה אם יש מס רכישה. יש? את מוזמנת לעבור לשלב הבא. 

שלב שני: עלייך לבדוק עם המוסד לביטוח לאומי האם יש לך “אישור אוטומטי” להנחה במס רכישה. כאשר מדובר בקטינים (מתחת לגיל 18) וברישום דירה על שם ההורים, נדרשת לפעמים ועדה מיוחדת של הביטוח הלאומי, שבנוסף ל-100% שקיבלת בודקת לצורך ההנחה מהו גובה הנכות הרפואית של הילד. צריך 90%-100%, שזה לא מעט. ישנם מקרים בהם המוסד לביטוח לאומי נותן אישור אוטומטי גם לקטינים. לדוגמה, אם יש תלות מלאה ומוחלטת בעזרת הזולת. הביטוח הלאומי נתן אישור אוטומטי – מעולה. לא נתן? אפשר לבקש ועדה שתבדוק האם עומדים בתנאים. קיבלת את האישור המיוחל? עכשיו אפשר לעבור לשלב השלישי.

שלב שלישי: עכשיו, ורדה, את צריכה לפנות לבקשת אישור מבית המשפט לענייני משפחה. כן, זה נשמע מאיים, אבל זה לא באמת ככה. למה? מכיוון שהזכות לקבל את ההנחה עוברת מהקטין להורים שלו, שרושמים את הדירה על שמם, בית המשפט צריך לוודא שאכן הדירה החדשה מתאימה יותר מהקודמת לצורכי הילד והמשפחה, ושהסיבה למעבר קשורה לשיפור תנאיו. איך עושים את זה? פונים למזכירות בית המשפט לענייני משפחה באזור של הדירה החדשה ומבקשים להגיש בקשה יחד עם תצהיר. כדאי להתייעץ עם עמותת “קשר” (ללא עלות) לפני כן. ניתן לעשות זאת כמובן גם באמצעות עורך דין פרטי (נשמח ב”קשר” לתת לו הסבר קצר מה לעשות). במקרים רבים בית המשפט יכול לאשר את ההנחה ללא צורך בדיון. שימו לב, ההליך מול בית המשפט כרוך בתשלום אגרת רישום. במקרים של קושי כלכלי משמעותי במשפחה, ניתן לקבל הנחה באגרה.

שלב רביעי ואחרון: את האישור שמקבלים מבית המשפט מעבירים למיסוי מקרקעין ברשות המיסים, והם נותנים את ההנחה.

אגב, ורדה (שם פיקטיבי) השתמשה בכל העצות הללו, פנתה למזכירות בית המשפט, מילאה טפסים, קיבלה את ההנחה וחסכה ככה עשרות אלפי שקלים. לכן, שווה בהחלט לבדוק את הזכאות שלכם. בכל זאת, מדובר בסכומים לא מבוטלים.

גם אתם מעוניינים לשאול אותנו שאלה? כנסו ללינק >>> https://www.kesher.org.il/%d7%a6%d7%95%d7%a8-%d7%a7%d7%a9%d7%a8/

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות