נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיבולמיה משרד הבריאות נגד זכיין של אלון גל: "מצג שווא לטיפול באנורקסיה"

 משרד הבריאות נגד זכיין של אלון גל: “מצג שווא לטיפול באנורקסיה”

הוועדה להטעיית הציבור מזהירה מפני פרסומים מטעים של ארי סיגלר. טוען: "זו מעטפת אימונית לטיפול". גל: "ביקשתי ממנו להוריד את המודעה"

“ללא התערבות רפואית קלינית, פסיכיאטרית, ללא תרופות, ללא כפייה”. המודעה של ארי סיגלר

הוועדה להטעיית הציבור של משרד הבריאות הוציאה לאחרונה הודעה בה היא מזהירה מפני פרסומים של אדם בשם ארי סיגלר, המציג את עצמו כמטפל באנורקסיה. לטענת הוועדה, סיגלר, שהוא זכיין של שיטת תו”ת של המאמן האישי אלון גל, “מייצר מצג שווא של שיטת טיפול קיימת ומוכחת”.

תחת הכותרת “חשש להטעיית הציבור אודות פרסומיו של ארי סיגלר – טיפול באנורקסיה”, כותבת הוועדה כך: “בעקבות פניות למשרד הבריאות, הוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום מבקשת להבהיר כי קיים חשש להטעיית הציבור בעקבות פרסומיו של ארי סיגלר, שמפרסם את שירותיו כ’מאמן מוסמך להתפתחות אישית וטיפול באנורקסיה’.

“משרד הבריאות מבקש להביא לידיעת הציבור כדלקמן: ארי סיגלר אינו מורשה לעסוק ברפואה או במקצוע בריאות כלשהו, ואיננו מוסמך מטעם משרד הבריאות ואיננו תחת פיקוח המשרד. המידע הניתן על ידו או בפרסומיו אינו יכול להנחות את החולים באנורקסיה, לשמש כהמלצה רפואית או הוראה רפואית, כולל בתחום בריאות הנפש, והוא מייצר מצג שווא של שיטת טיפול קיימת ומוכחת, שהוא פיתח.

“פרסומיו”, ממשיכה הוועדה, “נעשים ללא כל בסיס מדעי תוך הטעיית הציבור וייחוס אסור של סגולות ביחס לשיטות הטיפול והריפוי באופן המהווה תחליף ו/או עשוי להוות תחליף לטיפול רפואי, ואף מסכנים ועלולים לגרום לחולים להימנע מטיפול ולסכן את בריאותם וחייהם. אין במידע ובייעוץ הניתן על ידי ארי סיגלר כדי להוות תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר, או עצה לשימוש או שינוי או הורדה של תרופה כלשהי או כל טיפול, כולל בתחום בריאות הנפש.

“הטיפול הרפואי והעיסוק במחלת האנורקסיה – שהינה מחלה מסכנת חיים ויכולה לגרום לנזק בלתי הפיך בבריאות המטופלים – ניתן אך ורק על ידי רופאים, פסיכולוגים מומחים ומטפלים מורשים על ידי משרד הבריאות ובמסגרת העיסוק במקצועות הרלוונטיים על פי חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות”.

מה מבטיח סיגלר בפרסומיו? במודעה שפירסם לאחרונה בפייסבוק (בתמונה למעלה) כתב כך: “אנורקסיה, יש דרך אחרת… טיפול אלטרנטיבי המשלב אימון וייעוץ. ללא התערבות רפואית קלינית, פסיכיאטרית, ללא תרופות, ללא כפייה”. מתחת נכתב: “ארי סיגלר יוצר את האדם החדש שמעבר לאנורקסיה”.

באתר הפרטי שלו מסביר סיגלר כי הוא מציע טיפול באנורקסיה בשיטה מוכחת. “הטיפול באנורקסיה נרבוזה”, הוא כותב, “יאפשר לאדם: לעבור תהליך מובנה עם שיטה מוכחת לטובת מימוש הפוטנציאל והמטרות שיוצבו בהתאמה אישית, לקבל תוכנית עבודה סדורה להצלחה, לרכוש ביטחון וערך עצמי, לשדרג את איכות החיים, להעצים את דימוי הגוף, להטמיע הרגלים מקדמים על חשבון ההרגלים המעכבים, לקבל מערכת מעקב ובקרה על התהליך, להיות בפעולה מפתחת מתמדת, לצאת מאזור הנוחות והוודאות לטובת אזור השינוי והסיכוי, להגדיר את הערך המוביל מתוך מקור העוצמה ועקב כך לבנות מערך יעדים אפקטיביים המושגים במהירות, להפוך פנטזיה למציאות, לקבל מיומנויות תקשורת לטובת שדרוג האינטליגנציה החברתית והרגשית, לבנות מנוע מוטיבציה תמידית, לקבל מערך כלים ועקרונות משני תודעה ומציאות חיים”.

במקום אחר באתר הוא מכנה את שיטת הטיפול שלו “שיטה אפקטיבית ובלעדית ללא צורך באשפוז”. התהליך כולל, מפרט סיגלר, “1. מיפוי ואבחון למרחב האישי של החולה. 2. יישום והטמעה של שיטה אפקטיבית ובלעדית הטומנת בחובה כלים ועקרונות משני חיים. 3. שינוי גישה ופרספקטיבה על החיים יחד עם בנייה ואימוץ פעולות פנטסטיות משנות מציאות, וטיפול באנורקסיה ללא אשפוז. 4. בניית תוכנית הצלחה סדורה, שיטתית ומדויקת לטובת השגת תוצאות המממשות את הפוטנציאל הגלום במטופל, המביאות אותו לכיבוש מטרותיו. 5. מפגשים פרונטאליים, מעקב וירטואלי וטלפוני, בקרה ועבודת שטח מאומצת לטובת מיצוי המרכיב האנושי בתהליך”.

כמה עולה הטיפול הזה? לפי האתר, עלות כל פגישה עומדת על 456 שקלים, והעלות הכוללת של הטיפולים מסתכמת ב-5,472 שקלים. “ניתן לעצור את התהליך בתחילת כל חודש”, מדגיש סיגלר באתר, “כך שהסיכון נאמד ב-1,824 שקלים ביחס לסיכוי לחולל מהפכה אישית וליצור אדם חדש!”

אלון גל. צילום מוויקיפדיה

פנינו לתגובת סיגלר על הודעת משרד הבריאות, וזה מה שהוא מסר: “לאחר בחינה מחודשת של הדברים חשוב לי להדגיש שהשירות שאני מעניק לא מספק פתרון בריאותי לחולי האנורקסיה, אלא מעטפת אימונית כחלק מצוות שעוטף את החולה בתהליך השיקום וההחלמה. דרך שמירת הקשר שלי עם התזונאים והפסיכותרפיסטים, הפסיכולוגים והפסיכיאטרים המלווים את החולים, אני יכול לבנות יחד עם החולה תוכנית אימון ליצירת חיים של איכות לאחר הטמעת השיטה האימונית אצלו על שלל עקרונותיה.

“אני מביא לתהליך את ניסיוני האישי והידע שצברתי בתחום על מנת לספק כר לחולה כר של אמפתיה ומוטיבציה להמשך תהליך השיקום. למותר לציין כי בשום מצב אני לא מפרק עם החולה את הקומפלקס הרגשי שהוביל להתפרצות המחלה (זהו תפקידו של הפסיכולוג) ולא בונה לו תפריט תזונה (זהו תפקיד התזונאי). כאמור, אני רק המאמן לאורח חיים איכותי כפי שאני עושה עם הלקוחות הגנריים של תו״ת בהנהלת אלון גל, עם הנגשה של השירות המדהים הזה גם לחולי אנורקסיה, איתם יש לי שפה משותפת והבנה שאין לאיש מקצוע שלא חווה את המחלה על בשרו, כי זר לא יבין זאת”.

יש לציין כי כאשר ביקשנו מסיגלר שמות של מטופלות שהשתקמו אצלו, הוא אמר שיש והרבה, אבל מפאת צנעת הפרט הוא אינו יכול לקשר בינינו.

אלון גל מסר בתגובה: “ארי אכן למד בתו”ת אימון והוא זכיין של השיטה. לאחר שנודע לי על הפרסום שהעלה, שוחחנו והוא הבהיר לי שאכן פירסם מודעה, אך לא אימן בפועל. ביקשתי שיוריד את המודעה ויבהיר כי אימון במקרים כאלה מתרחש רק לצד טיפול ואישור רופא/ מטפל מוסמך, וכן שאימון אינו מהווה חלופת טיפול”.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות