נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהמשטרה חזרה בה: תחקור את ההרעלות ב"בית דפנה"

המשטרה חזרה בה: תחקור את ההרעלות ב”בית דפנה”

בשבוע שעבר המשטרה הודיעה בכנסת כי לא תפתח בחקירה, למרות ששלושה אנשים מתו מהרעלת מזון ועשרות נוספים חלו. אחת המשפחות: לא סומכים על המשטרה

כניסה אחורית בבית דפנה מוקפת בזבל. צילום: אביחי חיים
כניסה אחורית בבית דפנה מוקפת בזבל. צילום: אביחי חיים

משטרת ישראל פתחה בחקירת החשד להרעלת מזון במעון בית דפנה בחולון, בו מתו שלושה דיירים עם מוגבלות לפני כחודש, כך מדווחים ynet והארץ.

המשפחה לא סומכת על המשטרה

אחת ממשפחות החוסים שנפטרו, ביקשה מבית המשפט השלום בתל אביב למנות “שופט חוקר”. המשפחה הגישה את הבקשה, לאחר שהמשטרה הודיעה שלא תחקור את הפרשה, בדיון שנערך בכנסת.

נציגת הפרקליטות, עו”ד קלאודיה בילנטה, הודיעה אתמול (א’) במפתיע למשפחה על החלטת המשטרה, שמייתרת את הבקשה הזו. לדברי בילנטה, המשטרה ערכה דיון מחדש על החלטתה וחזרה בה.

נציג המשפחה ביקש מבית המשפט לפקח על החקירה בטענה, שהוא לא סומך על משטרת ישראל, בגלל העיכוב בחקירה.

“לאחר שהוצגו בפניי חומרי חקירה, מדובר בפרשה המצדיקה עריכת חקירה משטרתית, בין השאר נוכח היקף הפגיעה”, כתב שופט בית המשפט השלום, שאול אבינור, בהחלטה בעניין, “אך משעה שהמשטרה החליטה על פתיחת חקירה, ההליך שלפניי מתייתר במידה רבה. עם זאת, אין בכך כדי למנוע מהמשפחה לשוב ולפנות לבית המשפט בבקשה לחידוש ההליך ככול שיעלו נסיבות שיצדיקו זאת”.

המשטרה: יש גורמים נוספים בקבלת ההחלטה

בדיון בוועדה בכנסת, נציגת המשטרה עו”ד רב-פקד מיטל גרף, נשאלה על-ידי יו”ר הועדה, ח”כ גלעד קריב, האם המשטרה תפתח בחקירה פלילית בנושא.  גרף נמנעה מלהגיב לכך בטענה כי היא מנועה למסור תשובה בנושא.

לאחר התעקשות של יו”ר הועדה, התברר שהמשטרה, יחד עם הפרקליטות, החליטה לא לפתוח בחקירה פלילית. גרף ביקשה להבהיר כי המשטרה אינה מקבלת במקרים כאלה את ההחלטה לבדה, וכי יש גורמים נוספים שמעורבים בהחלטה, ובהם הפרקליטות והמכון לרפואה משפטית באבו כביר.

“האחריות של המדינה היא לשמור עליהם”

ח”כ קריב בירך הבוקר על ההחלטה לפתוח בחקירה: “טוב עשתה הפרקליטות שקיבלה את דרישתי הברורה לפתוח בחקירה”, ציין, “אני מקווה שהמשטרה תחקור לעומק את אירועי המוות המטרידים, למרות שעבר חודש מאז המקרה”.

הוא הוסיף “ועדת החוקה בראשותי תמשיך לדרוש נהלים ברורים לחקירת מקרי מוות במסגרות דומות של אנשים עם מוגבלות. לא מדובר בחצר האחורית של מדינת ישראל, מדובר באזרחים ואזרחיות שזהו ביתם, והאחריות של המדינה היא לשמור על רווחתם ובריאותם”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ אפרת רייטן, הצטרפה לברכות של ח”כ קריב: “החלטה מוצדקת וראויה, למרות שהתקבלה באיחור – לפתוח בחקירה על מקרי המוות במעון ״בית דפנה. גורמי המקצוע חייבים לבדוק האם האסון נגרם מרשלנות והיה ניתן למניעה ולכן אין לעבור על כך לסדר היום”.

ליקויים חמורים במטבח

לפי דוח האירוע הרשמי של משרד הבריאות, שפורסם בעקבות המקרה הקשה, ב-1 במאי בשעה 14:30 התקבלה במשרד הודעה על תחלואה ב”בית דפנה”. נתונים ראשונים העלו כי שלושה דיירים אושפזו בבית החולים – שניים במחלקת טיפול נמרץ ואחד במחלקה פנימית, וכי מטופלת אחת נפטרה במוסד. בנוסף, דווח על מטופלים נוספים במוסד המשלשלים. יום למחרת, ה-2 במאי, דווח כי שני המאושפזים במחלקת טיפול נמרץ נפטרו. בסך הכל חלו 33 מטופלים.

הממצאים העיקריים שמצא צוות של משרד הבריאות שהגיע למקום, הם כי חודש לפני האירוע נאלצו במעון לבצע הדברה לאחר גילוי של מכרסמים במקום; במטבח נמצאה רמת תברואה, סדר וניקיון טעונים שיפור (“אין הקפדה על עבודה במדורים ייעודיים,  אין נהלי עבודה ברורים וחלק מהפעילויות נעשות בשיטת ‘מקום פנוי, אין הקפדה ברורה על הפרדת פעילויות כאשר מדובר במזון גולמי, בתהליך ו/או מזון מוכן לאכילה, אין נוהל לניקוי ציוד ובלנדרים, בהם נטחנות מנות מיוחדות עבור חלק מהחוסים,  רמת השטיפה והניקיון של כלי הבישול לקויה. אין הקפדה על שטיפה חיצונית,  במטבח לא מקפידים על סגירה של דלתות – חתולים נכנסו לשטח המטבח וסולקו רק לאחר הערה של המפקח,  בכיורים לא היו מים חמים – ליקוי חמור”).

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות