נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםכל מה שצריך לדעת על פטור מתור החדש

כל מה שצריך לדעת על פטור מתור החדש

כמעט חצי מיליון אנשים עם מוגבלויות יהנו מפטור מתור החל מיום חמישי הקרוב. מי זכאי לפטור, איך מקבלים תעודה ואיפה הפטור לא מתקבל? כל הפרטים

תעודת פטור מתור
תעודת נכה עם פטור מתור

ביום חמישי הקרוב, 16.6.22, ייכנסו לתוקף תקנות “פטור מתור” החדשות והמורחבות לאנשים עם מוגבלויות. עד היום נכללו בהטבה זאת ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם ובעיות נפשיות. כעת מצטרפים גם אנשים עם מוגבלויות פיזיות. בסך הכל יעמוד מספר הפטורים על 480,000 זכאים, מתוכם יותר מ-400,000 מטעם הביטוח הלאומי.

התקנות החדשות, של שר המשפטים גדעון סער, הגדילו את הזכאות של אנשים עם מוגבלויות שונות לפטור מתור בקבלת שירות ציבורי. מדובר בכל התורים למקומות המספקים שירותים ציבוריים בישראל, כולל מרכולים, מוסדות פנאי ותרבות, שדות תעופה, מסעדות ועוד.

עם זאת, הפטור לא יהיה תקף במקומות שבהם ניתן להזמין תור מראש, כמו למשל בבנקים או משרדים ממשלתיים. הפטור לא יינתן גם בבתי החולים ובקופות החולים. בנוסף, הפטור לא יהיה תקף במקומות שבהם ההמתנה בתור היא במכונית, כגון בכניסה לגנים לאומיים או תחנות דלק.

פטור מתשלום

התקנות החדשות מרחיבות גם את הפטור מתשלום של מלווה על שירותים במקומות ציבוריים. הפטור יינתן למלווים של ילדים מגיל 8 עם כל סוגי המוגבלויות, שזכאים לקצבת ילד נכה.

הזכאות, שתופיע בתעודת “פטור מתור”, תינתן גם למלווים של אנשים שהוכרו על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון כזכאים לתמיכה, שבמהותה היא מקבילה לגמלאות סיעוד או שר”מ של הביטוח הלאומי, וכן למלווים של ניצולי שואה המוכרים על ידי הרשות לזכויות ניצולי שואה.

מי זכאי לתעודת פטור מתור?

  • כל ילד שמקבל קצבת ילד נכה מביטוח לאומי.
  • כל ילד שנושא תו נכה ממשרד התחבורה, כולל ילדים עיוורים.
  • כל מי שמקבל קצבת שר”מ (כולל עיוורים).
  • כל מי שמקבל הטבת ניידות, בלי קשר לאחוזי הניידות.
  • כל מי שזכאי למלווה ונקבעה לו 100% נכות.
  • כל אדם עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית התפתחותית או אוטיזם עם יותר מ-40% נכות לפי ביטוח לאומי.
  • כל מי שזכאי לקצבת שר”מ או לקצבת סיעוד, ומי שעונים לתנאים דומים לפי חוקי השיקום במשרד הביטחון.

איך מנפיקים את התעודה?

כל מי שרוצה להנפיק תעודת נכה דיגיטלית – הכוללת את הפטורים – ומקבל קצבה מהביטוח לאומי, מוזמן להיכנס לאתר הביטוח הלאומי. שם יש למלא את פרטי המבוטח: ת.ז. וטלפון או מייל. האתר ישלח קוד לאמצעי שביקשתם, ואחרי שתקישו אותו, תקבלו קישור להורדה או הדפסה של התעודה. לחילופין, אפשר להקיש מספר אשראי (לזיהוי בלבד, לא תחויבו בתשלום), ולקבל קישור לתעודה.

תעודת פטור מתור לניצולי שואה
תעודת פטור מתור לניצולי שואה

במקביל, בימים אלה נשלחות בדואר תעודות פטור מתור מפלסטיק, על פי הכתובת הרשומה במשרד הפנים. המשרד לשוויון חברתי והרשות לזכויות ניצולי שואה מנפיקות את כרטיסי הפטור לניצולי השואה, ומשרד הביטחון עובד בימים אלה על הנפקת תעודות פטור מתור חדשות לנכי צה”ל.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות