נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותזה המענק שיקבלו הסייעות והמשלבות בפתיחת שנת הלימודים הקרובה

זה המענק שיקבלו הסייעות והמשלבות בפתיחת שנת הלימודים הקרובה

הצעד החדש אמור להיות חלק מרפורמה מקיפה בשכר הסייעות, שמתוכננת לצאת לדרך ב-2023. סייעות ל"שווים": צעד חיובי, אבל לא מספיק"

“עבודה ראויה להערכה”. שר האוצר אביגדור ליברמן

בשורה לכ-50 אלף סייעות ומשלבות בבתי הספר ובגני הילדים: משרד האוצר, ההסתדרות החדשה, הסתדרות המעו”ף ומרכז השלטון המקומי הגיעו להסכמות שלפיהן כל סייעת תזכה למענק של עד 1,500 שקל לרגל פתיחת שנת הלימודים. זאת, כ”הוקרה על מאמציהן של הסייעות וחשיבותן כמחנכות, ובמטרה לסייע בשימורן במערכת”.

המענק, שישולם ב-1 באוקטובר, יינתן גם למשלבות של ילדים עם צרכים מיוחדים שמשולבים בחינוך הרגיל וסייעות רפואיות אישיות, שיקבלו את המענק לראשונה, וכן לסייעות פדגוגיות, חינוכיות, חונכות של תלמידים בודדים וחונכות של תלמידים בודדים במסגרות ביתיות.

המענק יינתן בתנאי שהסייעות עבדו לפחות 9 חודשים בשנת הלימודים תשפ”ב (הנוכחית) וימשיכו להיות מועסקות גם בשנת תשפ”ג. המענק המלא – 1,500 שקלים – יינתן למי שיעבדו בשיעור משרה של 79% ומעלה נכון לספטמבר 2022. סייעות שיעבדו מתחת ל-79% יקבלו את החלק היחסי של המענק לפי שיעור המשרה שלהן.

ההסכם התאפשר לאחר שהצדדים החליטו להקצות לכך תקציב מיוחד. עוד הוחלט כי סייעות שיועסקו בקייטנה במהלך חודש יולי יקבלו תוספת לשכרן בסך 75 שקלים לכל יום עבודה. סייעת שתחליף גננת תהיה זכאית ל-200 שקלים נוסף על שכרה עבור כל יום בו בוצעה ההחלפה.

המהלכים הללו אמורים להיות חלק מרפורמה מקיפה בשכר הסייעות, שמתוכננת לצאת לדרך בשנת 2023, ולפי גורמים בהסתדרות תביא לשיפור ממשי בתנאי שכרן, מעמדן וזכויותיהן. יו”ר הסתדרות המעו”ף, עו”ד גיל בר-טל, הבטיח “לפעול להעלאת קרנו של המקצוע החשוב הזה והפיכתו לפרופסיה”.

עבודתן הקשה של הסייעות ראויה להערכה, לא רק במילים אלא גם במעשים”, אמר שר האוצר אביגדור ליברמן. “חינוך הוא בראש סדר העדיפויות שלנו, ולכן אנחנו מעבירים עוד ועוד החלטות בכדי לשפר את איכות הצוותים שמטפלים ומחנכים את ילדינו. נמשיך לקדם רפורמות משמעותיות במבני השכר של העובדים והעובדות במשק הישראלי, במטרה לגייס הון אנושי איכותי יותר שמשפיע על העתיד של כולנו”.

גם יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס לחשיבות של עבודת הסייעות. “הסייעות בגנים עושות עבודת קודש בחינוך ילדינו, וזאת בתנאים קשים של מחסור בכוח אדם ונטל הולך וגובר על כתפיהן”, אמר בר-דוד. “ההסכם הוא בשורה לסייעות ומעלה על נס את תרומתן הגדולה למערכת החינוך, וזאת לקראת רפורמה נרחבת שתשפר משמעותית את תנאיהן ומעמדן. נמשיך ונפעל למען כלל העובדים במשק”.

יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. צילום מוויקיפדיה

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: “מרכז השלטון המקומי ימשיך לפעול למען שיפור תנאי שכרן והעסקתן של כלל הסייעות, תוך דרישה לבצע רפורמה מקיפה בנושא. חינוך ילדינו, והתפקיד המרכזי שהסייעות ממלאות בו, הוא הנושא החשוב ביותר. הוא העתיד והביטחון שלנו. לכן, מבחינתנו הוא הראשון במעלה”.

סייעות ומשלבות ששוחחו עם “שווים” בירכו על המענק החדש, אבל ביקשו להדגיש כי לא יסתפקו בכך. “אם מישהו חושב שתשלום חד פעמי של 1,500 שקלים יציל את המקצוע שלנו, הוא טועה”, אמרה לנו סייעת מאזור הדרום, “דרושה רפורמה הרבה יותר גדולה, כולל הכרה במקצוע הזה וכמובן שיפור דרמטי של תנאי השכר והעבודה. אנחנו מתכוונות להמשיך להיאבק יחד עם הגורמים בהסתדרות כדי להגיע להישגים האלה. זה חשוב לנו, וזה חשוב לא פחות לילדים שאנחנו מסייעות להם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות