נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאוסקר של כבוד למייקל ג'יי פוקס על תרומתו לקולנוע ולחקר הפרקינסון

אוסקר של כבוד למייקל ג'יי פוקס על תרומתו לקולנוע ולחקר הפרקינסון

כך הודיעה האקדמיה האמריקאית לקולנוע לאמנויות ולמדעים: "פוקס הוא דוגמה להשפעה של אדם אחד בשינוי העתיד עבור מיליונים"

מייקל ג’יי פוקס. צילום: ביגסטוק

השחקן מייקל ג’יי פוקס (61) התבשר שלשום כי האקדמיה האמריקאית לקולנוע לאמנויות ולמדעים החליטה להעניק לו אוסקר של כבוד. זאת, הודות לתרומתו לקולנוע ולמאמציו לסייע בריפוי מחלת הפרקינסון.

הפרס יינתן לפוקס בטקס “פרסי המושלים”, שייערך ב-19 בנובמבר בלוס אנג’לס. נוסף אליו יקבלו את הפרס כותבת השירים דיאן וורן והבמאים יוזן פאלסי ופיטר וויר, בגין “תרומתם הנצחית לקולנוע ולעולם כולו”.

“התמיכה הבלתי נלאית של פוקס במחקר על מחלת הפרקינסון, לצד האופטימיות חסרת הגבולות שלו, מדגימות את ההשפעה של אדם אחד בשינוי העתיד עבור מיליונים”, הסביר נשיא האקדמיה דיוויד רובין את הבחירה בשחקן לפרס ההומניטרי של האקדמיה (על שם ז’אן הרשולט).

פוקס בתמונה מ-2020. צילום מוויקיפדיה

פוקס התפרסם בעולם בתור אלכס פ. קיטון בסדרה “קשרי משפחה” וכיכב בסדרות טלוויזיה רבות אחרות. לתהילה הגדולה זכה בזכות סדרת הסרטים “בחזרה לעתיד”, שבה גילם את מרטי מקפליי הבלתי נשכח. ב-1991 הוא אובחן כחולה בפרקינסון, ובשנת 2000 הקים את קרן מייקל ג’יי פוקס לחקר הפרקינסון.

במהלך הקריירה זכה פוקס בחמישה פרסי אמי, ארבעה פרסי גלובוס הזהב, גראמי אחד ושני פרסי גילדת שחקני המסך. לאוסקר, לעומת זאת, מעולם לא היה מועמד. עכשיו, במידה מסוימת, גם המעגל הזה נסגר.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות