נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותמשה נוסבאום גילה: "אני חולה ב-ALS"

משה נוסבאום גילה: “אני חולה ב-ALS”

שיתף במייל את חבריו לחברת החדשות: "כדי לא 'לתקוע' את המהדורות אופיע פחות מול מצלמה, אך עדיין אמשיך לכסות את התחום"

“אל תספידו אותי”. משה נוסבאום, כתב המשטרה של חדשות 12

אביחי חיים

עיתונאי חדשות 12 משה נוסבאום (68) הודיע היום (שבת) כי אובחן כחולה במחלת ניוון שרירים (ALS).

נוסבאום, שמופיע שעות רבות על מסך הטלוויזיה, כבר לא יכול היה להסתיר את מצבו הרפואי. הדיבור האיטי בעת הדיווחים שהעביר כתב המשטרה הוותיק והמוערך מהשטח ומהאולפן רמז על כך שהוא מתמודד עם קושי רפואי כלשהו. למרות זאת, באומץ רב הוא התעקש להמשיך ולעשות את עבודתו העיתונאית, תוך שהוא זוכה לגיבוי רחב מקברניטי חברת החדשות.  

היום הוא החליט לשים סוף לחרושת השמועות ושלח מייל מפורט על מצבו לעמיתיו בחדשות 12. “אני מניח שבעת האחרונה חלק מכם נשאל מה קרה לי ולמה אני מדבר לאט”, כתב נוסבאום לחבריו לעבודה. “אפילו אותי שאלו. לפיכך, אני מוצא לנכון לשתף אתכם בהערכה המסתמנת בתום שורה של בדיקות ופגישות עם רופאים מומחים”.

“אני בשלבים ראשונים של ALS, מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא”, המשיך נוסבאום לשתף. “כן, זה לא נעים. משפחתי ואני מודעים להשלכות ונערכים בהתאם. לא, אין צורך למהר להיפרד, לנחם או להספיד אותי. אני עדיין חי ובועט – אולי קצת יותר לאט… נכון לעכשיו בכוונתי להמשיך לעבוד, אם כי מטבע הדברים אני מוריד הילוך”.

נוסבאום הוסיף: “כדי לא ‘לתקוע’ את המהדורות אופיע פחות מול מצלמה, אך עדיין אמשיך לכסות את התחום, ובעת הצורך – ולא יעזור לעורכים הראשיים – אשב באולפן ואוציא להם את הנשמה. כך גם בתוכניות אחה”צ. ההחלטה על המשך העבודה התקבלה בעצה אחת עם אבי וייס, מנכ”ל חברת חדשות 12”.

לסיכום הודה למנהליו: “העובדה שהתאפשר לי להמשיך לשדר בחודשים האחרונים, למרות הדיבור האיטי והחריג, באה מתוך החלטה אמיצה במיוחד וערכית יוצאת דופן וראויה לכל שבח. על כך אני מסיר את הכובע (ובמושגים שלי מחבר גבות). לסיום, אין לי שום בקשה מיוחדת. בינתיים הכל ממשיך כמעט כרגיל. בסה”כ חשבתי שמן הראוי לשתף אתכם”.

מחלת ה-ALS שייכת לקבוצת המחלות הניווניות הפוגעות בתאי העצב המוטוריים (שאחראים לתנועת השרירים). מדובר במחלה נדירה וחשוכת מרפא, שסיבתה אינה ידועה ושגורמת בהדרגה לשיתוק של כל השרירים בגוף. היא מוכרת גם בשם מחלת לו גריג, על שם שחקן כדור בסיס אמריקאי שלקה במחלה בשנות ה־30 של המאה הקודמת.

המחלה פוגעת בתאי העצב המוטוריים שבאמצעותם מפקח המוח על הפעלתם של מרבית השרירים הרצוניים בגוף. כידוע, השרירים בגוף זקוקים לגירוי קבוע של העצבים כדי לשמור על יכולתם לפעול. כך למשל, אצל אנשים שנפגעו בילדותם משיתוק ילדים התנוונו שרירי הגפיים עקב היעדר גירוי חשמלי קבוע מהעצבים שנפגעו.

ALS גורם להרס הדרגתי של תאי העצב המוטוריים, וכתוצאה מכך הם אינם יכולים להפעיל את השרירים – מה שגורם להיחלשותם עד לשיתוקם המוחלט. במהלך המחלה נפגעים בהדרגה השרירים האחראים להפעלת הגפיים, הבליעה, הדיבור והנשימה – בסדר שאינו קבוע.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות