נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותנעה קירל על הלינץ' בבחור עם התסמונת דאון: "לא להאמין שזה קרה...

נעה קירל על הלינץ’ בבחור עם התסמונת דאון: “לא להאמין שזה קרה לצביקה שלנו”

המקרה פורסם לראשונה באתר "שווים". קירל סיפרה באינסטגרם כי משפחתה מארחת את צביקה סודרי בביתה מדי סוף שבוע

נפגשים בימי שישי. נועה קירל וצביקה סודרי. צילומים מפייסבוק ובאדיבות משפחת סודרי

סיפור הלינץ’ בצביקה סודרי, בן 40 עם תסמונת דאון מכפר סבא, במכולת בעיר ביום חמישי האחרון, מכה גלים. הסיפור וסרטון התקיפה פורסמו לראשונה באתר “שווים”.

לא רק כלי התקשורת דיווחו היום על המקרה בהרחבה, אלא גם ברשתות החברתיות תפס הסיפור נפח גדול. כוכבת הפופ נועה קירל, שנבחרה לאחרונה לייצג את ישראל באירוויזיון הקרוב, העלתה פוסט לאינסטגרם, שבו שיתפה בזעזוע שאחז בה כאשר נחשפה לפרטי האירוע, וגם בקשר האישי שלה לצביקה סודרי.

קירל ציטטה דברים שכתבה בת משפחה של צביקה בפוסט שהעלתה לפייסבוק בסוף השבוע: “צביקה שלנו, עם תסמונת דאון, נכנס אתמול למכולת בכפר סבא וילד אחד לעג לו. צביקה נפגע והתעצבן וביקש ממנו להפסיק. אותו הילד קרא לאחד מבני משפחתו, ובחוסר לב ובלי רגש הוא תקף אותו ופיצץ אותו במכות, עם אגרופים בפרצוף ובעיטות בגוף”.

אחר כך כתבה הזמרת: “לא להאמין שדברים כאלה קורים. במקרה הזה זה גם צביקה שלנו, שאני והמשפחה שלי מארחים כבר כמה שנים בימי שישי. לא האמנתי למה שראיתי ולא יכולתי לדמיין את הפחד שלו בסיטואציה הזאת בכלל. איך אפשר להרים יד על אדם עם צרכים מיוחדים? איך?”

הפוסט של קירל

הסיפור אירע ביום חמישי האחרון, כשסודרי הגיע לקניות במכולת הקבועה שלו, הנמצאת בשכונת מגוריו. במהלך הקניות, לטענת עדים, החל ילד בן 11 שהסתובב במקום להקניט אותו ולזרוק לעברו הערות משפילות. לדבריהם, סודרי לא הגיב מלבד לבקש מהילד להתרחק ממנו. עם צאתו מהמכולת, כך טוענת משפחתו של סודרי, התקרבה אליו אימו של הילד וניסתה לתקוף אותו. לדברי אנשים שנכחו במקום, אחרי מספר דחיפות הגיע הספר מהמספרה הסמוכה, שמכיר את צביקה, וניסה לגונן עליו בגופו מפני האם.

אבל זה לא נגמר שם. כמה דקות לאחר מכן הגיע למקום אביו של הילד (37), איש עסקים מהשרון. סודרי המבוהל נמלט לתוך המכולת, והאב נכנס אחריו. כפי שניתן לראות בסרטון ממצלמות האבטחה שמותקנות במקום, האב היכה אותו באגרופים ואף נגח בחוזקה בראשו. כאשר סודרי ניסה להימלט מאחורי הדלפק של הקופה, דלק אחריו האב והמשיך להכותו בלי להרפות, וזאת למרות ניסיונות רבים מצד המוכר במכולת לעצור אותו ולהרגיע אותו. לאחר שסיים לבצע את זממו, ברח האב מן המקום.

“למרות המילים הפוגעניות, אח שלי לא הרים יד על הילד, בסך הכל אמר לו להתרחק”, סיפרה ליאורה, אחותו של צביקה, לאתר “שווים”. “צביקה הוא ילד מקסים, כולם אוהבים אותו בכפר סבא. לא יכול להיות שישנה התנהגות כזאת בחברה שלנו, שאנשים מרשים לעצמם להתנהג באלימות לחסרי ישע. מאז המקרה אנחנו כבר יומיים רק עוטפים ומחזקים אותו, הוא מפחד מאוד. למרות כל הכאבים החמורים שיש לו בגוף והמכות היבשות, צריך להגיד ברוך השם שזה נגמר ככה ולא יותר גרוע”.

החשוד נעצר אמש לחקירה, והבוקר שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

עוד בנושא:

בעלי המכולת שבה הותקף צביקה סודרי: זה היה יכול להיות אסון יותר גדול

בלי שום סיבה: מכות רצח לבחור עם תסמונת דאון לעיני המצלמות

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות