נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאוטיזם9 כתבי אישום נוספים בפרשת ההתעללות במעון "בני ציון"

9 כתבי אישום נוספים בפרשת ההתעללות במעון “בני ציון”

כמו ארבעת הקודמים, גם 9 הנאשמים החדשים מואשמים בתקיפת דיירים במעון לאנשים עם מוגבלות בראש העין שבו עבדו

לאית סלמה - החשוד בהתעללות (צילום - אביחי חיים, טיקטוק)
מעון “בני ציון”. בקטן: הנאשם המרכזי בפרשייה לאית סלאמה

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בפתח תקווה תשעה כתבי אישום נוספים כנגד מטפלים במעון “כפר בני ציון” בראש העין, בגין פגיעה בחסרי ישע. התשעה נאשמים, כל אחד על פי חלקו, כי במסגרת עבודתם במעון נהגו להתעלל בדיירים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים שעל טיפולם הופקדו, תקפו אותם ונמנעו מלדווח על תקיפות להן היו עדים שבוצעו על ידי איש צוות אחר.

על פי כתבי האישום, אשר הוגשו על ידי עו”ד מיטל אילן, תשעת הנאשמים עבדו בתקופות שונות כמטפלים ב”כפר בני ציון”. הנאשמים נמנו על צוות אשר הופקד על טיפול בדיירים עם מוגבלויות בגילאי 20-50. מתוקף תפקידם כמטפלים במעון היה עליהם לדאוג לצורכיהם היומיומיים של הדיירים, לרבות האכלה, קילוח והלבשה. 

מכתבי האישום שהוגשו עולה כי הנאשמים לא פעם נמנעו מלדווח על תקיפות של הדיירים על ידי אנשי צוות אחרים; בנוסף, חלק מהנאשמים תקפו את הדיירים באמצעות הכאתם, לעיתים גם באמצעות חפצים שונים, ריסוס חומרים על פניהם, דחיפתם לעבר חפצים וכו’.

כתבי האישום נגד מחמוד חופש (53) מטייבה ואסעד זבאדי (58) מקלנסווה כוללים כל אחד שלושה אישומים ומייחסים להם עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ותקיפה סתם; כתב האישום נגד אחמד זמירו (31) מקלנסווה כולל שלושה אישומים ומייחס לו עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש והפרת חובת דיווח; כתב האישום נגד ראמי רעד (37) מקלנסווה כולל שישה אישומים ומייחס לו עבירות של הפרת חובת דיווח ותקיפה סתם; כתב האישום נגד עומר סלאמה (26) מקלנסווה כולל שני אישומים ומייחס ולו עבירות של הפרת חובת דיווח ותקיפה סתם; כתב האישום נגד עביר ג’אבר (45) מטייבה כולל שני אישומים ומייחס לה עבירות הפרת חובת דיווח ותקיפה סתם; כתב האישום נגד לואי סולטאן (45) מטירה כולל שני אישומים ומייחס לו עבירת תקיפה סתם; כתבי האישום נגד נורלדין בדראן (28) מטירה ומוחמד סלאמה (24) מקלנסווה כוללים כל אחד אישום אחד ומייחסים להם עבירה של תקיפה סתם; 

במקביל לכתבי האישום הוגשו כנגד הנאשמים בקשות להארכת תנאים מגבילים, במסגרתן התבקש בית המשפט להורות על איסור העסקה והרחקה מ”כפר בני ציון” וכן איסור עבודה עם חסרי ישע.

כתבי האישום החדשים מצטרפים לארבעה כתבי אישום קודמים בפרשה שהוגשו נגד ארבעה עובדים לשעבר במעון, ובראשם “המתעלל הראשי” לאית סלאמה, כך על פי הפרקליטות.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות