fbpx

הנער על הרצף, המצטיין בג’ודו, לא שובץ לבית ספר מתאים “עקב חוסר מקום”

מועצת מרחבים מסרבת לקבל לבית הספר שלה את ניר אבלסון, בן 12 עם אוטיזם בתפקוד גבוה, בטענה של צפיפות בכיתות. אביו: "זריקת האחריות פוגעת בתלמידים"

שיתוף הכתבה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

אלוף הג'ודו ניר אבלסון מניף את הדגל. צילום - יאיר אבלסון
אלוף הג’ודו ניר אבלסון מניף את הדגל. צילום – יאיר אבלסון

ניר אבלסון מבאר שבע, נער בן 12 על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, הוא תלמיד מצטיין ובעל כישרון והישגים בינלאומיים מרשימים בג’ודו, ובהם זכייה באליפות העולם בתחרות של ה-Special Olympics. אלא שלמרות האבחון המורה לשבצו במסגרת חינוך מיוחד, הוא מתקשה להשתבץ במסגרת המתאימה לו.

אבלסון אובחן גם עם הפרעת קשב וריכוז. בשל צרכיו הייחודיים, חיפשה משפחתו מוסד לימודי ראוי שיוכל להעניק לו את הכלים הדרושים להצלחה הן מבחינה לימודית, והן מבחינה מקצועית. לאחר שתהליך החיפוש בעיר מגורו כשל, חיפשה משפחתו של אבלסון מוסד לימודי מתאים אחר.

בית הספר “בנימין רוטמן אשל הנשיא” במועצה האזורית מרחבים הוא תיכון המשלב בתוכו גם תכנים מיוחדים, לצד הלימודים המקצועיים, וכולל פרויקטים הנותנים כלים לתלמידים בעלי פוטנציאל בתחומים מגוונים. בין התוכניות נכלל גם חוג ג’ודו, התואם את ניסיונו וכישרונו הקודם של אבלסון. בהיעדר אפשרויות נוספות לשיבוץ, וההתאמה הנהדרת בין כישוריו של אבלסון לתוכניות הלימודיות בתיכון, הוריו מנסים בכל כוחם לשבצו בתיכון המדובר, אך ניסיונותיהם עד כה העלו חרס.

ניר אבלסון. צילום - יאיר אבלסון
ניר אבלסון. צילום – יאיר אבלסון

“הוא ייפול בין הכיסאות”

אביו של אבלסון, יאיר, פנה לכל הגורמים במועצה המקומית ובמשרד החינוך – אך לא קיבל תשובה רשמית וחד משמעית לגבי שיבוץ בנו בבית הספר, לחיוב או לשלילה. “חבל שאנחנו מגיעים למצב שילד על הספקטרום, שהוא תלמיד מצטיין וספורטאי בר הישגים, צריך להתחנן בפני הרשויות שיתנו לו ללמוד במקום שהכי מתאים לו, ולא במקום שבו כל היכולות שלו יאבדו והוא ייפול בין הכיסאות”, אומר האב לאתר “שווים”.

“זה הזוי שאין שום נוהל ברור שלפיו הורים של תלמידים על הספקטרום יכולים להבין מול מי להתנהל, עם מי לשוחח, לאן להגיש טפסים או למי לערער”, אומר עוד אביו של אבלסון הצעיר. “זריקת האחריות פוגעת בסופו של דבר בילדים. הרשויות האמונות וההורים שאין להם כוח מנטלי להתמודד עם העניין – פשוט יוותרו עליהם. הילדים הם אלו שיסבלו”.

אביו של הצעיר מביע תסכול רב מהתהליך המסורבל, שבמרכזו עשויים לעמוד עוד עשרות ילדים עם מוגבלות פיזית או קוגניטיבית: “זה שכל גורם רק מפנה אצבע כלפי גורם אחר, במקום לומר לנו מה אנחנו צריכים לעשות כדי לקדם את התהליך, מצביע על חוסר הבנה של התפקיד”.

“הכיתה עמוסה מאוד”

ממשרד החינוך נמסר כי: “אין אפשרות לשבץ את ניר אבלסון בבית הספר עקב חוסר מקום”.

אפרת בוהדנה, מנהלת מחלקת החינוך של המועצה האזורית מרחבים, מסרה תגובה דומה: “אילו היה מקום, היינו שמחים לקבל תלמידים נוספים לביה”ס ‘רוטמן’. נכון להיום, אין מקום בשכבת ז’, והכיתה עמוסה מאוד. עם כל הצער, לא נוכל כרגע לקבלו. אם יהיו שינויים נעמוד בקשר” .

מהמועצה האזורית מרחבים נמסר: “אנחנו עובדים אך ורק מול ההורים. לצערנו, בית הספר אינו מסוגל לקלוט את כל הבקשות”.

שיתוף הכתבה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

בואו להיות חלק מקהילה של אנשים כמוכם

קבלו ישירות למייל שלכם את הסיפורים הכי חמים של “שווים”

קראו עוד בשווים

אייל לוי

גלילה לראש העמוד

בואו להיות חלק מהקהילה שלנו

קבלו ישירות למייל שלכם את הסיפורים הכי חמים של ״שווים״