נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותלמה נבחרת ישראלית צריכה לעשות גיוס המונים כדי להשתתף באליפות אירופה?

למה נבחרת ישראלית צריכה לעשות גיוס המונים כדי להשתתף באליפות אירופה?

האליפות בכדורגל אולמות לנשים חירשות תיערך באיטליה. אגודת הספורט לחירשים לא קיבלה את המימון שציפתה לו ממשרד התרבות והספורט. המשרד: אין באפשרותנו להתערב בחלוקת התקציב של הגופים הנתמכים

נבחרת הנשים. צילום – שלי מנצל
נבחרת הנשים. צילום – שלי מנצל

אחרי 12 שנים מחוץ לטורניר, נבחרת ישראל בכדורגל אולמות לנשים חירשות העפילה השנה לאליפות אירופה. זו הפעם השלישית בתולדות הנבחרת שזה קורה, והיא רוצה עכשיו, יותר מתמיד, להביא כבוד ענק למדינה. אלא שלמרות הבשורה המשמחת, כחודשיים לפני הטורניר שייערך באיטליה, צוות הנבחרת לא עסוק בהכנות מקצועיות לקראתו, אלא בחיפוש אחר גורמי מימון הדרושים לנבחרת כדי להגיע אליו.

התקציב שניתן השנה על ידי משרד התרבות והספורט לארגון ספורט החירשים בישראל (אס”ח), המונה כ-400 ספורטאים מקצוענים, נשאר זהה לשנה הקודמת, ועומד על 800 אלף שקל – חרף בקשת הארגון להגדלתו. אס”ח מפזרת את התקציב ע”פ שיקוליה, ותקציבה הולך לפעילויות נוספות, ביניהן גם אולימפיאדת החירשים.

ללא התרעה מראש

על פי עידו רושינק, יו”ר האגודה, הסכום הנדרש לפעילות הנבחרת הוא 1.4 מיליון שקל: “אס”ח העסיקו מאמן ומנהלת נבחרת, לרבות בעלי תפקידים נוספים, ואף הקצו אולמות לצורכי אימונים”, הוא מסביר לאתר “שווים”. “סכום גובה התמיכה לשנת 2022 מהווה מכה משמעותית עבור אס”ח לאור היקף פעילויות הספורט שהפעלנו –  ולמעשה היוו את עיקר התקציב לשנת 2022”, הוא מוסיף, “כך שלא ניתן היה לבטל או לקצץ בפעילויות רטרואקטיבית. היינו צריכים לקצץ פעילויות בארץ ובחו”ל מחודש יולי ואילך”.

בשנתיים האחרונות הענף נתמך על ידי משרד התרבות והספורט, והעניק לנבחרת הנשים שהעפילה לאירופה, ציוד מתאים, לרבות ביגוד, אולמות לאימונים, הסעות ותקציב למאמן.

עם זאת, בזמן שחיכו למשרד הספורט שהתמהמה עם התשובה על הגדלת התקציב, התנהלו באס”ח בהנחה שיקבלו תשובה חיובית. “אילו היינו יודעים על גובה התמיכה הממשלתית בתחילת השנה כפי שקרה עד כה, היינו יכולים להכין תקציב שיספיק לכל הפעילויות לאורך שנת 2022 לרבות שליחת נבחרות לאליפות אירופה ולגייס כספים מוקדם יותר השנה”, טוען עוד יושב ראש ארגון הספורט.

בפועל, משרד התרבות והספורט סירב להעלאת התקציב, אבל עדכן על כך רק בחודש יולי. מבחינת נבחרת הנשים, ההחלטה הזו הגיעה ברגע האחרון.

מכה קשה

נופר סבן, שחקנית ותיקה בסגל הנבחרת, מספרת ל”שווים”: “כשנכנסתי לאימונים, היה לי ברור שאנחנו טסות. נכנסנו חזק לאימונים כי ראינו את ההזדמנות הנדירה שיש לנו. העובדה שיש לנו צוות חזק וההשתתפות בליגת סטודנטיות עזרו מאוד להכין אותנו לקראת אליפות. זה משהו שלא היה לנו כבר 12 שנים, וזו הייתה ההזדמנות שלנו להשלים פערים”.

לדבריה הבשורה הייתה הלם טוטאלי: “עבדנו קשה, התאמנו גם מחוץ ללו”ז האימונים כדי להעלות את הרמה שלנו, השקענו המון – ובשנייה אחת אין לנו כסף פתאום. עבורי זו מכה מתחת לחגורה”.

סבן היא גם חונכת של הדור הצעיר, וההתמודדות עם אפשרות הביטול לוותה בהמון חוסר ודאות ותהיות לגבי המשך פעילותן של השחקניות הצעירות: “אני זקנת שבט, בת 41, ונבחרת שלמה קוראת לי אימא. הלכתי ללמוד להיות מאמנת כושר, ולאחר מכן הלכתי ללמוד להיות מאמנת כדורסל, כדי להיות דוגמה לספורטאיות צעירות, ולהראות להן שהכול אפשרי. אז עדיין קיים המכשול שלא מאפשר לנו להתקדם כמו שצריך, ומגיע לנו”.

27,000 שקלים מהקהל

מאמן הקבוצה בשנה האחרונה, שלומי אסרף, החליט לנסות להרים את הכפפה ולפנות לציבור באמצעות קמפיין מימון המונים, על מנת שיעזור לנבחרת להגיע ליעדה ולייצג את המדינה באירופה: “עבדנו קשה מאוד על מנת להיות מוכנים לאליפות אירופה, ונדהמנו לגלות שאין תקציב עבור הנסיעה. כמובן שזה גם הכעיס וגם העציב אותנו מאוד”, אמר ל”שווים”. עד כה גויסו בקמפיין 27,000 ש”ח מתוך יעד של 100,000 ש”ח.

רושינק מוסיף כי “רעיון גיוס ההמונים הגיע מצוות נבחרת הנשים, ואנחנו באס”ח נרתמנו לסייע כמיטב יכולתנו בדחיית רכישת כרטיסי הטיסה וכדומה. אנחנו פתוחים לקבל כל עזרה ורעיונות באמצעות פנייה אישית לכל אחד מאנשי ועד ההנהלה של אס”ח”. הוא פנה לנשות הנבחרת ואמר כי “אנו כאן בשבילכן כדי להמשיך את הפעילויות על אף הקושי התקציבי”.

נטע דוברין, מנכ”לית עמותת “מעגלי שמע” לשעבר, נרתמה אף היא למאבק, ושיתפה את קמפיין הגיוס ברשתות החברתיות, ובנוסף מנסה לאתר אפשרויות מימון חיצוניות. “נושא הספורט הוא בדמו של שלומי. גם כשעבד בשמע הוא היה שותף לצוות שקידם את הספורט עבור אוכלוסיית הילדים החרשים וכבדי השמיעה”, היא אומרת. “מיד נרתמתי לעזרה. גם כמי שקהילת החרשים וכבדי השמיעה תמיד בליבה, וגם כמי שמאמינה כי כל נושא ספורט הנשים צריך לקבל תיעדוף. כולי תקווה שימצא הפתרון בהקדם”.

(עדכון 8.8) ממשרד התרבות והספורט נמסר:
“משרד הספורט ומינהל הספורט עושים ככל הניתן לתמוך בצורה שיוויונית בספורטאיות ובספורטאים, ומאמינים שעל האיגודים להעניק תנאים שווים לנבחרות הנשים והגברים במסגרת הענף המנוהל על ידם.

“בהתאם, פנינו לארגון ספורט החירשים אשר הסביר, כי ההחלטה על תיעדוף נבחרת הגברים התקבלה בהתאם לשיקולים מקצועיים לפיהם סיכויי ההצלחה של נבחרת הגברים גבוהים מאלו של הנשים, ומאחר שאין באפשרות אס”ח לתקצב את שתי הנבחרות במסגרת התקציבים הקיימים לארגון.

“אנו עושים ככל הניתן להגדיל את תקציבי התמיכה באיגודי הספורט ובכלל זה באס”ח, אולם אין באפשרותנו להתערב בשיקול הדעת של הגופים הנתמכים ולסייע בנושא זה”.

יליד 1994. רווק מראשון לציון. מתמודד עם קרוהן, אבל לא נותן למחלה לנהל את חיי. בוגר תואר ראשון במדעי המחשב, ומשלב בכך את תפקידי בשווים, שנותן במה גם ליצר העיתונאי וליצר הנתינה לקהילה שבי, שקיימים מילדות.

כתבות אחרונות