נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלותילדים עם מוגבלות של עובדי "שיבא" ישתלבו כעובדים בשכר בבית החולים

ילדים עם מוגבלות של עובדי “שיבא” ישתלבו כעובדים בשכר בבית החולים

למרות שהחוק קובע כי מוסדות ציבוריים מחויבים להעסיק 5% של אנשים עם מוגבלויות, המציאות שונה לחלוטין. בשיבא מנסים להשתפר: "השאיפה שלנו לסייע למשתתפים להשתלב בחברה"

בית החולים שיבא. צילום - נעמה פרנק עזריאל
בית החולים שיבא. צילום – נעמה פרנק עזריאל

רוב בתי החולים הגדולים בישראל ואיתם משרדי הממשלה, אינם מעסיקים מספיק אנשים עם מוגבלויות, כפי שדורש החוק. במרכז הרפואי שיבא, שגם נמצא ברף הנמוך של עמידה ביעד החוק, מצאו לכך פתרון יצירתי בתוכנית מקורית.

“כארגון המונה כעשרת אלפים עובדים, ‘שיבא’ הוא הרבה יותר ממקום עבודה – הוא משפחה אחת גדולה”, נכתב לפני מספר ימים בקול קורא שפונה למעסיקים ולהורים כאחד. “מתוך רצון וכוונה לסייע ככל הניתן לעובדינו ולהקל עליהם ולו במעט את הטיפול בילד בוגר עם מוגבלות, אנו פועלים לקידום ההעסקה ושילוב ילדי עובדים עם מוגבלות במשרות ייעודיות המותאמות לכישוריהם”.

חוק העסקת עובדים עם מוגבלויות קובע כי מוסדות ציבוריים עם 100 עובדים ומעלה, חייבים להעסיק לפחות 5% של עובדים עם מוגבלויות. אולם במוסדות ציבוריים רבים בישראל לא עומדים ביעד, ובחלקם שיעור העסקת אנשים עם מוגבלות, אף נמוך מ-2%, כפי שדיווחנו ב”שווים”.

בשלב הראשון – משרה חלקית

“מכיוון שאנו מודעים לעובדה שיש גם משפחות ובהן ילדים עם מוגבלויות, אנחנו רוצים לסייע”, אומר אבי ברוך, סמנכ”ל ארגון מנהל ומשאבי אנוש בשיבא. “העובדים שלנו נותנים את כל כולם לטובת המטופלים על בסיס יומיומי, ולכן אנחנו רוצים לעזור ולהקל איפה שניתן”.

“הוצאנו קול קורא בשני מישורים – האחד למנהלים והשני להורים”, הוא מסביר, “מי שמעוניין, ימלא טופס שממנו ניתן יהיה להבין את הצורך של המעסיק ושל העובד, ולחבר ביניהם. כרגע יש לנו כ-20 תקנים שנשמח לאייש. בשלב הראשון מדובר על חלקיות משרה עם השכר בסיסי הקבוע במשק, בתפקידים שיותאמו לפי הצרכים האישיים של כל אחד. המיזם יפתח במהלך ספטמבר והמשתתפים בו יקבלו ליווי כלים לכישורי חיים על ידי סטודנטים מהמרכז האקדמי אונו”.

“התגובות חיוביות ומרגשות”

“השאיפה שלנו לסייע למשתתפים להשתלב בחברה, תוך תחושת מסוגלות וערך עצמי”, מוסיף ברוך על היוזמה שהוא מקדם. “התגובות חיוביות ומרגשות, ומוכיחות שאנחנו עושים את הדבר הנכון. אחת התגובות שריגשה אותי במיוחד הייתה של עובד בכיר שסיפר לי שיש לו ילד עם מוגבלויות במשפחה. הוא אמר לי שהוא מתבייש שלא חשב על זה בעצמו, ביקש להיות שותף במיזם ואף הציע להקצות למיזם תרומה כספית נכבדה”.

עובדי שיבא המעוניינים כי ילדיהם ייקחו חלק בתוכנית, מוזמנים למלא טופס בקשה בכאן. מנהלים/ות המעוניינים לקחת חלק ולקלוט עובד עם מוגבלות, מוזמנים למלא טופס בקשה כאן.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות