נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש
הסתדרות 480-100

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיחדשותאין שיוויון: רוב משרדי הממשלה מעסיקים פחות אנשים עם מוגבלות ממה שקובע...

אין שיוויון: רוב משרדי הממשלה מעסיקים פחות אנשים עם מוגבלות ממה שקובע החוק

משרדי החוץ, הרווחה, השיוויון החברתי ואפילו משרד ראש הממשלה מעסיקים פחות מ-3.5% אנשים עם מוגבלות. גם במוסדות רפואיים המצב לא טוב. מי בכל זאת המצטיינים?

יאיר לפיד. צילום: דוברות הכנסת
ראש הממשלה יאיר לפיד. צילום: דוברות הכנסת

מרבית משרדי הממשלה ובתי החולים בישראל לא עומדים ביעד העסקת אנשים עם מוגבלויות, ואצל חלקם שיעור העובדים עם מוגבלויות הוא פחות מ-2%. זאת בניגוד לחוק, שקובע שלפחות 5% מהעובדים יהיו אנשים עם מוגבלויות, במוסדות ציבוריים שבהם יש יותר מ-100 עובדים.

הנתונים המאכזבים האלה לשנת 2021, נאספו באמצעות הביטוח הלאומי, ופורסמו השבוע בדוח של נציבות שירות המדינה.

גם אצל ראש הממשלה לפיד – עמידה נמוכה ביעד

משרד החוץ – בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד, שמפלגתו מתגאה בקידום אנשים עם מוגבלות ושהוא בעצמו אב לילדה עם מוגבלות – נמצא גם ברף העמידה הנמוכה ביעד על פי חוק. שיעור העסקה במשרד של אנשים עם מוגבלות במשרד, עומד על בין 2%-3.5% בלבד. משרד ראש הממשלה (שנכון למועד איסוף הנתונים היה בראשות נפתלי בנט) מעסיק אנשים עם מוגבלויות בשיעור דומה.

משרד האנרגיה, שבראשו עומדת שרת האנרגיה קארין אלהרר, בעצמה אישה עם מוגבלות, נמצא אף הוא ברף עמידה נמוכה ביעד. כך גם משרד העלייה והקליטה (בראשות פנינה תמנו שטה), משרד הכלכלה (בראשות אורנה ברביבאי) ומשרד החינוך (בראשות יפעת שאשא-ביטון), כולל עובדי ההוראה.

משרדי הרווחה (בראשות מאיר כהן) והמשרד לשיוויון חברתי (בראשות מירב כהן) שאמורים להיות אמונים על הנושא של קידום אנשים עם מוגבלות נמצאים ברף הבינוני – עם שיעור העסקת אנשים עם מוגבלות של בין 3.5% ל-5%.

איתם ברף הבינוני נמצאים משרד האוצר (בראשות אביגדור ליברמן) משרד הבינוי והשיכון  (בראשות זאב אלקין), משרד הביטחון (בראשות בני גנץ), משרד החקלאות (בראשות עודד פורר), משרד המשפטים (בראשות גדעון סער), משרד התחבורה (בראשות מרב מיכאלי), משרד התרבות והספורט (בראשות חילי טרופר), ומוסדות ציבוריים נוספים.

ישנם משרדים ממשלתיים שנמצאים ברף נמוך אף יותר של אי עמידה ביעד בכלל. כלומר, כאלה שבהם פחות מ-2% מהעובדים הם אנשים עם מוגבלות, ובהם משרד התקשורת (בראשות יועז הנדל), המשרד לשירותי דת (בראשות מתן כהנא).

המצב לא טוב במוסדות רפואיים

משרד הבריאות נמצא ברף עמידה נמוכה ביעד, ומרבית בתי החולים, לשכות הבריאות והמרכזים הרפואיים נמצאים גם הם ברף הזה – בין 2% ל-3.5% בלבד מהעובדים בהם, הם אנשים עם מוגבלות. ביניהם נמצאים בתי החולים הגדולים בארץ: הלל יפה, וולפסון, רמב”ם, ברזילי, שיבא (תל השומר) ופוריה.

יחד איתם נמצאים ברף הנמוך נמצאים גם המרכזים הרפואיים אברבנאל, באר יעקב, שער מנשה, המרכז הרפואי לגליל, שמיר, המרכז הגריאטרי שוהם, המרכז לבריאות הנפש בירושלים, מעלה הכרמל, ולב השרון.

ברף העמידה הבינוני (בין 2% ל-3.5% עובדים עם מוגבלות) נמצאים מרכז בריאות הנפש באר שבע, זיו, פלימן, שמואל הרופא, מרכז בריאות הנפש ביפו, המרכז הגריאטרי דורות, המרכז גריאטרי ראשל”צ והמרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור.

יש גם מצטיינים

אבל לא הכול פסימי. ישנם גם משרדי ממשלה שעומדים ביעד באופן מלא, ובהם משרד הפנים (בראשות איילת שקד), משרד התיירות (בראשות יואל רזבוזוב), המשרד לביטחון פנים (בראשות עומר בר לב) והמשרד להגנת הסביבה (בראשות תמר זנדברג).

לשכות הבריאות של מחוז תל אביב ומחוז דרום, הן היחידות בתחום הרפואה שעומדות ברף העמידה המלאה ביעד – 5% לפחות של עובדים עם מוגבלות. לצידן עומדים ביעד גם בתי הדין הרבניים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מס הכנסה ועוד.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות