נושאים קשורים

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה

ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה



חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום
ראשיאוטיזם"הפועל שווים": הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

שחקן הפועל "שווים". צילום: ליאת נגרין
שחקן הפועל “שווים”. צילום: ליאת נגרין

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

הרבה אנשים אוהבים לשחק כדורסל, אך לאנשים עם מוגבלויות זה עשוי להיות מאתגר – עד בלתי אפשרי. עם זאת, בזכות קבוצת “השווים” של הפועל תל אביב, בשיתוף המרכז לחיים עצמאיים ועיריית תל אביב, גם הם יכולים להגשים חלום ולשחק. “לקח לנו שלושה חודשים להקים את הקבוצה”, מספר דני אור, מייסד הקבוצה והמנהל שלה. הקבוצה מורכבת משבעה אנשים עם צרכים מיוחדים, ושבעה אוהדים של הפועל תל אביב.

לאור יש קשר אישי לקהילה, מה שהיה המניע שלו לפתוח את הקבוצה. “הבן שלי על הרצף, וראיתי שאין הרבה תעסוקה לבוגרים אוטיסטים, אז החלטתי לפעול כדי לשנות את זה”, הוא מספר.

אור החל את הפעילות בנושא כשפנה לקבוצת השווים של הפועל תל אביב בכדורגל, אך נאמר לו שאין מקום למצטרפים חדשים. למרות זאת, נאמר לו שקיימת יוזמה להקמת קבוצת שווים בכדורסל במועדון, והוא החליט ללכת על זה.

שחקני הפועל "שווים". צילום: ליאת נגרין
שחקני הפועל “שווים”. צילום: אבי נחמן

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


לאחר קשיים ראשוניים, הוא פנה ליו”ר הפועל תל אביב, שחיבר אותו לאנשים המתאימים. השחקנים עם המוגבלויות לא חיים עם מוגבלות פיזית, כדי שיוכלו לשחק כדורסל מסורתי. בספטמבר, הם החלו להתאמן בכל יום שישי בשבוע. רוב האימונים מתנהלים בזוגות, כשלכל אדם עם מוגבלות מצוותים אוהד הפועל תל אביב ללא מוגבלות.

“אני שמח שזה הצליח”, הוא אומר בגאווה. “המטרה שלנו היא שבאמת נוכל לשחק משחק אמיתי של חמש על חמש. אנחנו עוד לא שם, אבל זאת השאיפה”, אור מוסיף.

“הפועל שווים” היא אמנם קבוצת הכדורסל הראשונה בה אנשים עם מוגבלויות יכולים לשחק, אך אור מעיד שזו רק ההתחלה. “אנחנו בשיחות כעת עם אנשים נוספים כדי לפתוח עוד שלוש-ארבע קבוצות ‘שווים’ ברחבי הארץ. המטרה הסופית היא להקים ליגה מקצועית”.

חברים גם מחוץ למגרש

אביחי שיליאן (22) מתל אביב, שחקן עם מוגבלות בקבוצה, שמח מאוד ששמע שגם הוא יוכל לשחק כדורסל. “ראיתי מודעה ב’מרכז לחיים עצמאיים’, וישר ידעתי שאני רוצה להשתתף. תמיד רציתי לשחק, ולא יכולתי”, הוא מעיד. למרות שמעולם לא שיחק כדורסל, שיליאן טוען שלא היו לו חששות. “פשוט ידעתי שאין לי מה להפסיד, פשוט רציתי לשחק כדורסל. אני מאוד נהנה בקבוצה”.

שיליאן מספר שהקבוצה תרמה לו גם ברמה החברתית, והוא שמח על כך שהצליח ליצור קשרים חדשים. “האמנתי שעם קצת רצון וקצת מזל אני אצליח למצוא חברים חדשים – וזה קרה”. כמו כן, לחברי קבוצת הכדורסל יש קבוצת וואטסאפ, ושיליאן מעיד שהוא פעיל בה מאוד. “מאוד כיף לי להיות חלק ולדבר בה”.

שיליאן מעיד שהאימונים דורשים מאמץ, אך הוא מחויב לרעיון. “קשה יש רק בלחם, וגם אותו אוכלים”, הוא אומר. “אני מוכן להשקיע את המאמץ הזה, כי אני מאוד אוהב כדורסל”.

השחקן מוסר לכל מי שחושש, שתמיד כדאי לנסות. “אם יש משהו שאתם רוצים, פשוט תתחילו. אין מה להפסיד. אם לא ילך, תמיד תוכלו להפסיק”.

מעוניינים להצטרף לקבוצת “השווים” של הפועל תל אביב? צרו קשר עם דני: 052-9574482

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות