נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"
הסתדרות 480-100

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיאנשים עם מוגבלותילדים עם מוגבלות של עובדי "שיבא" ישתלבו כעובדים בשכר בבית החולים

ילדים עם מוגבלות של עובדי “שיבא” ישתלבו כעובדים בשכר בבית החולים

למרות שהחוק קובע כי מוסדות ציבוריים מחויבים להעסיק 5% של אנשים עם מוגבלויות, המציאות שונה לחלוטין. בשיבא מנסים להשתפר: "השאיפה שלנו לסייע למשתתפים להשתלב בחברה"

בית החולים שיבא. צילום - נעמה פרנק עזריאל
בית החולים שיבא. צילום – נעמה פרנק עזריאל

רוב בתי החולים הגדולים בישראל ואיתם משרדי הממשלה, אינם מעסיקים מספיק אנשים עם מוגבלויות, כפי שדורש החוק. במרכז הרפואי שיבא, שגם נמצא ברף הנמוך של עמידה ביעד החוק, מצאו לכך פתרון יצירתי בתוכנית מקורית.

“כארגון המונה כעשרת אלפים עובדים, ‘שיבא’ הוא הרבה יותר ממקום עבודה – הוא משפחה אחת גדולה”, נכתב לפני מספר ימים בקול קורא שפונה למעסיקים ולהורים כאחד. “מתוך רצון וכוונה לסייע ככל הניתן לעובדינו ולהקל עליהם ולו במעט את הטיפול בילד בוגר עם מוגבלות, אנו פועלים לקידום ההעסקה ושילוב ילדי עובדים עם מוגבלות במשרות ייעודיות המותאמות לכישוריהם”.

חוק העסקת עובדים עם מוגבלויות קובע כי מוסדות ציבוריים עם 100 עובדים ומעלה, חייבים להעסיק לפחות 5% של עובדים עם מוגבלויות. אולם במוסדות ציבוריים רבים בישראל לא עומדים ביעד, ובחלקם שיעור העסקת אנשים עם מוגבלות, אף נמוך מ-2%, כפי שדיווחנו ב”שווים”.

בשלב הראשון – משרה חלקית

“מכיוון שאנו מודעים לעובדה שיש גם משפחות ובהן ילדים עם מוגבלויות, אנחנו רוצים לסייע”, אומר אבי ברוך, סמנכ”ל ארגון מנהל ומשאבי אנוש בשיבא. “העובדים שלנו נותנים את כל כולם לטובת המטופלים על בסיס יומיומי, ולכן אנחנו רוצים לעזור ולהקל איפה שניתן”.

“הוצאנו קול קורא בשני מישורים – האחד למנהלים והשני להורים”, הוא מסביר, “מי שמעוניין, ימלא טופס שממנו ניתן יהיה להבין את הצורך של המעסיק ושל העובד, ולחבר ביניהם. כרגע יש לנו כ-20 תקנים שנשמח לאייש. בשלב הראשון מדובר על חלקיות משרה עם השכר בסיסי הקבוע במשק, בתפקידים שיותאמו לפי הצרכים האישיים של כל אחד. המיזם יפתח במהלך ספטמבר והמשתתפים בו יקבלו ליווי כלים לכישורי חיים על ידי סטודנטים מהמרכז האקדמי אונו”.

“התגובות חיוביות ומרגשות”

“השאיפה שלנו לסייע למשתתפים להשתלב בחברה, תוך תחושת מסוגלות וערך עצמי”, מוסיף ברוך על היוזמה שהוא מקדם. “התגובות חיוביות ומרגשות, ומוכיחות שאנחנו עושים את הדבר הנכון. אחת התגובות שריגשה אותי במיוחד הייתה של עובד בכיר שסיפר לי שיש לו ילד עם מוגבלויות במשפחה. הוא אמר לי שהוא מתבייש שלא חשב על זה בעצמו, ביקש להיות שותף במיזם ואף הציע להקצות למיזם תרומה כספית נכבדה”.

עובדי שיבא המעוניינים כי ילדיהם ייקחו חלק בתוכנית, מוזמנים למלא טופס בקשה בכאן. מנהלים/ות המעוניינים לקחת חלק ולקלוט עובד עם מוגבלות, מוזמנים למלא טופס בקשה כאן.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות