נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיאוטיזםהמאמן האגדי ייתן שיעורי כדורגל לילדים עם מוגבלויות

המאמן האגדי ייתן שיעורי כדורגל לילדים עם מוגבלויות

אבא לילד עם צרכים מיוחדים פנה לזאביק זלצר וביקש שיאמן את בנו. כדורגלן העבר הסכים, ואז שאל עצמו: למה בעצם לא לאמן יותר ילדים? וכך נולד חוג חדש

זאביק זלצר (מימין) ואוהד קדוסי. צילום – באדיבת המצולם, דוברות הפועל תל אביב
זאביק זלצר (מימין) ואוהד קדוסי. צילום – באדיבת המצולם, דוברות הפועל תל אביב

זאביק זלצר, מהגדולים בכדורגלני ישראל, ואוהד קדוסי, לשעבר חלוץ בליגת העל, יפתחו הערב בפתח תקווה חוג כדורגל לילדים עם מוגבלויות בני 5-12. השניים מזמינים את ילדי העיר והסביבה ללמוד, להתאמן ולשחק איתם.

“פנה אליי אבא לילד עם צרכים מיוחדים, וסיפר לי על המורכבויות שהוא מתמודד איתן עם הבן שלו, ועד כמה חשוב לו שהילד ילמד את יסודות הכדורגל”, זלצר מספר ל”שווים”, “האבא אמר לי שהוא אוהב אותי ורוצה שרק אני אדריך את הבן שלו. אז אמרתי, למה שאעשה את זה לילד אחד? אעשה את זה להרבה ילדים”.

משחקים בשיטת שלושת הצבעים

זלצר בן ה-78, שמככב בספר “100 הגדולים בכדורגל הישראלי” ובעוד דירוגים יוקרתיים, פנה לעיריית פתח תקווה כדי שתרים את הכפפה. קדוסי בן ה-36, שמאמן את קבוצת נערים א’ בהפועל ת”א, ומשמש כרכז הכדורגל של החוגים במרכזים הקהילתיים בפתח תקווה, נענה להצעתו בהתרגשות רבה.

“כולנו עובדים בשיתוף פעולה עם ראש העיר, רמי גרינברג, ועם מנכל מקפ”ת, גיא אליהו, למען ילדי העיר פתח תקווה. אנחנו מייחסים חשיבות גדולה לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחוגים ובפעילות הפנאי”, אומר קדוסי.

הוא מסביר שכל ילד שיירשם לחוג, יקבל נעלי כדורגל מתנה בצבעי העיר – לבן, כחול ושחור – שיותאמו לשיטת אימון “שלושת הצבעים”, שפותחה על-ידי מאמני הכדורגל ברוך גלבוע וגיא בלחסן. בשיטה זו, ילדים (לא רק עם צרכים מיוחדים) לומדים את מיומנויות המשחק השונות (שליטה בכדור, תפיסה מרחבית, קריאת המהלך ועוד), באמצעות קישור הצבע לתנועת המשחק.

“זלצר עבורנו הוא האיש המתאים לאמן את הילדים”, אומר קדוסי. “לא צריך להכביר במילים מי זה זאביק זלצר. חוץ מזה שהוא פתח תקוואי שנתן המון למען העיר ותושביו, יש לו ניסיון גדול בניהול ואימון כולל נבחרות ישראל ואני שמח שהוא איתנו”.

מוזמנים להגיע לפתח תקווה

“יש לנו תוכנית של קהילה נגישה, שהמטרה שלה היא לקדם ולפתח תוכניות פנאי לאנשים עם מוגבלויות בעיר גם לילדים, צעירים ובוגרים”, אומרת סמדר סעצי, מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית באגף לשירותים חברתיים בעיריית פתח תקווה. לדבריה, “אנחנו לא רוצים להגדיר מראש את קבוצות הכדורגל לפי מוגבלות. המטרה שלנו לשלב ילדים עם מוגבלויות שונות בקבוצה אחת”.

על פי קדוסי, החוג מיועד לילדים עם  מוגבלויות מגוונות, ובהן אוטיזם, מוגבלות קוגנטיבית, מוגבליות פיזית, מוגבלויות רגשית ועוד. “אנחנו לא פוסלים אף אחד”, מבטיח קדוסי. “ההורים יודעים הכי טוב עבור הילד שלהם”.

החוג ייפתח היום, ויתקיים מדי יום שני החל מ-17:00 ועד 18:00 במגרש בבית הספר בר-לב – זכרון יעקב 50, פתח תקווה. החוג יעלה 160 שקלים לחודש, ופתוח גם לילדים שגרים מחוץ לעיר. לפרטים נוספים, פנו למרכז קהילתי הדר המושבות בטלפון 03-924-5929.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות