נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשות"לא נשתוק": הורים בחינוך המיוחד יפגינו במחאה על קיצור יום הלימודים

“לא נשתוק”: הורים בחינוך המיוחד יפגינו במחאה על קיצור יום הלימודים

ההפגנה תתקיים בשלישי בבוקר בתל אביב, בקריאה לפתור את המשבר. שלומי לוי, יזם ההפגנה ואב לילדים על הרצף: "מכריחים אותנו לבחור אם לצאת לעבוד או לא"

שלומי וילדיו התאומים
שלומי וילדיו התאומים

שלומי לוי (43), אדם עם מוגבלות ואב לתאומים בני ארבע על הרצף, הקים מטה מאבק להצלת החינוך המיוחד. ביום שלישי הקרוב ב-9:30 בבוקר לוי וחבריו למטה יפגינו מול משרד החינוך, ברחוב השלושה 2 בתל אביב.

לוי הקים את המטה עם הורים נוספים לילדים עם מוגבלות, בעקבות משבר כוח האדם המתמשך בצוותי ההוראה של גני התקשורת בפרט, ובמערכת החינוך המיוחד בכלל. להפגנה יצטרפו גם מטפלים פרא-רפואיים, שמוחים על הסכם השכר שלהם ועל אוזלת היד של הרשויות בטיפול במשפחות החינוך המיוחד. איתם יפגינו גם ארגונים שונים לזכויות ילדי החינוך המיוחד.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הבטיח כשבוע לפני שנת הלימודים שהחינוך המיוחד בעירו לא ייפגע, וכי הלימודים יימשכו עד 16:45 ולא יקוצרו. לוי, שגר בתל אביב, קיווה שהבעיה תיפתר. אבל בסופו של דבר ההבטחה לא מומשה, ולאתר “שווים” נודע כי במרבית גני התקשורת בעיר הלימודים מסתיימים בשעה 15:10 למרות ההבטחות, כמו גם ברשויות רבות ברחבי הארץ, בטענה למחסור חמור בגננות ובסייעות.

אתמול חשפנו כאן ב”שווים” כי ההנחיה לקצר את שעות הלימודים בגני התקשורת לא נכללה במכתב שנשלח למנהלי המחוזות במשרד החינוך לפני תחילת שנת הלימודים, במטרה למצוא פתרון למחסור בצוותי ההוראה והגנים. לא ברור גם האם התקבל אישור בכתב לקיצור שעות גני התקשורת בעיריית פתח תקווה וברשויות נוספות בארץ.

הורים לא יודעים אם מחר יהפכו למובטלים
לפני שנתיים לוי נפצע במהלך עבודתו כקב”ט ושבר את רגלו. כתוצאה מכך הוא נעזר במקל הליכה וסובל מפגיעה בגב ובקרסול. לטענתו, הוא עדיין נמצא במלחמות עם הביטוח לאומי על זכויותיו. “יש לי נזק לכל החיים, כל יום זה ממלחמה למלחמה”, הוא אומר ל”שווים”. “אני עדיין נמצא היום בהליך שיקומי. בכל מסלול שאבחר בו כשיקום מקצועי, אסיים בשעה 17:00. אשתי עובדת במשרה מלאה, וצריכה לצאת כל יום בשעה 14:00 מאשדוד כדי להספיק להגיע בזמן לקבל את הילדים מההסעה מהגן. זה במקרה שאין בעיות ועיכובים בהסעה”, הוא מוסיף בכאב.

“המצב הנוכחי הוא מצב שלא מקובל על הבוס שלה”, ממשיך ומשתף לוי. “הוא דרש ממנה למצוא פתרונות. יש כאן פגיעה כלכלית עצומה בכל משפחה שיש בה ילד עם צרכים מיוחדים. מכריחים אותנו לבחור אם לצאת לעבוד או לא. ישנם אלפי הורים במצבנו, שלא יודעים מחר או מחרתיים אם הם לא יהפכו למובטלים בגלל שהמעסיקים לא מוכנים לשחרר אותם בכל יום מוקדם”.

קיצור השעות בגן משפיע גם על הטיפולים של ילדיו וילדים נוספים בגנים השונים ברחבי הארץ, מסביר לוי. “כל הלו”ז השתנה. הורידו פעילויות בגן, ואת מספר הטיפולים של המטפלים הפרא-רפואיים מחמישה לשלושה טיפולים בשבוע לילד. זאת פגיעה אנושה בהתקדמות שלהם וזה יהיה בכי לדורות. אנחנו לא נשתוק”.

“ההפגנה נועדה לגרום למשרד החינוך לחזור בו מהחלטתו לגבי השינויים הלא חוקיים שנעשו בחינוך המיוחד”, מדגיש לוי. “אנו דורשים ממשרד החינוך למצוא פתרונות ראויים והולמים, שלא יפגעו בחינוך ילדינו וכמובן שלא יפגעו בפרנסתנו. הילדים שלנו הם העתיד של כולנו”, הוא אומר לסיכום.

להצטרפות להפגנה ולפרטים נוספים, חפשו בפייסבוק “מטה המאבק להצלת החינוך המיוחד” או לחצו כאן להצטרפות לקבוצת המחאה בוואטסאפ.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות