נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאוטיזםבקרוב באוסטרליה: מורה מומחה לאוטיזם בכל בית ספר

בקרוב באוסטרליה: מורה מומחה לאוטיזם בכל בית ספר

המורים, שייכנסו לתפקיד כבר בשנה הבאה, יסייעו בשילוב, תמיכה ופיתוח כישורים לתלמידים עם אוטיזם. התוכנית יצאה לפועל הודות לעוזרת השר לענייני אוטיזם הראשונה במדינה

צילום הדמיה: ביגסטוק

בזמן שבישראל מקצצים בשעות הלימוד של החינוך המיוחד בשל מחסור עצום בכח אדם, בדרום אוסטרליה פועלים להרחיב את הצוות החינוכי המשלב. החל משנת 2023, ימונה מורה מומחה לאוטיזם בכל בית ספר יסודי בדרום אוסטרליה. המורים שייבחרו יסייעו בשילוב, תמיכה ופיתוח כישורים לתלמידים עם אוטיזם.

עד לחודש נובמבר הקרוב בתי הספר יגייסו את המורים החדשים, וזאת כחלק מיוזמה ממשלתית לסיוע טוב יותר לילדים אוטיסטים בתקציב של 28.8 מיליון דולר. כל בית ספר יסודי ציבורי במדינה יקבל מימון למינוי מורה לתפקיד. “דרום אוסטרליה מובילה את הדרך בחינוך כולל”, אומר שר החינוך האוסטרלי בלייר בוייר. “אנחנו יודעים שיהיה יתרון עצום לסטודנטים, למשפחות, ולקהילה באופן רחב יותר על ידי שיפור התמיכה שאנחנו נותנים לתלמידים עם אוטיזם”. מנהלת בית הספר היסודי פרוספקט נורת’, מרג קלארק, אומרת כי “תמיכה בילדים על מגוון הקשת חשובה להפליא, לא רק מבחינה אקדמית, אלא גם מבחינה אנושית”.

התוכנית הממשלתית לתמיכה בילדים על הספקטרום האוטיסטי, שיוצאת לדרך בימים אלה ממש, נולדה בעקבות מינוי עוזרת השר הראשונה באוסטרליה לענייני אוטזים – אמילי בורק. ראש ממשלת דרום אוסטרליה, פיטר מלינוסקאס, אומר שקהילת האנשים על הרצף האוטיסטי היא גדולה והצדיקה את המינוי. “מאחר שיש הרבה משפחות וצעירים על הרצף שזועקים לתמיכה, החלטנו לטפל בנושא תוך שאיפה להיות מובילים לאומיים בתחום זה”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות