נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותהורי החינוך המיוחד הפגינו מול משרד החינוך: "מפקירים את ילדינו"

הורי החינוך המיוחד הפגינו מול משרד החינוך: “מפקירים את ילדינו”

אנשי המקצוע וההורים מוחים על הקיצוץ בשעות הלימוד בגלל משבר כוח האדם. קלינאית תקשורת: "אף אחד לא רוצה לעבוד במסגרות החינוך". אב לילדים על הרצף: "אשתי נאלצה להתפטר"

ההורים מול משרד החינוך. צילום - אביחי חיים
ההורים מול משרד החינוך. צילום – אביחי חיים

עשרות הורים רבים הפגינו הבוקר (ג) מול משרדי משרד החינוך בת”א נגד שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ומנכ”לית המשרד, דלית שטאובר. ההורים מוחים על משבר כוח האדם המתמשך בצוותי ההוראה בגני התקשורת, שהביאו לצמצום שעות ופגיעה בפרנסת המשפחות של החינוך המיוחד. אל ההפגנה הצטרפו גם מטפלים פרא-רפואיים שהגיעו לעמוד יחד עם ההורים בדרישה לצדק. 

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הבטיח כשבוע לפני שנת הלימודים שהחינוך המיוחד בעירו לא ייפגע, וכי הלימודים יימשכו עד 16:45 ולא יקוצרו, אך המצב בשטח מראה בדיוק ההפך ולאתר “שווים” נודע כי במרבית מגני התקשורת בעיר הלימודים מסתיימים בשעה 15:10, כמו גם ברשויות נוספות, בטענה למחסור חמור בגננות ובסייעות.

“אומרים להורים ללכת לפרטי”

“בושה למשרד החינוך שמפקיר את ילדינו”, אמרה בת חן, אם לילד על הרצף האוטיסטי ממנהיגי המחאה לאתר “שווים”. “שהאנשים כאן ממגדל השן שאחראים לחינוך ילדינו יירדו כאן למטה לדבר איתנו ולא יתעלמו”. במהלך האירוע, נציגי משרד החינוך נענו לבקשתה, והזמינו את נציגי המפגינים לשיחה. ההורים שוחחו במשך כשעה עם מפקחת מחוז ת”א, ודיווחו שכרגע אין פיתרונות, ושהמשרד ינסה לסייע. ההורים מצידם אמרו שימשיכו במאבק.

בטי, קלינאית תקשורת שעובדת במסגרת החינוך המיוחד חמש שנים, אמרה לאתר “שווים”: “אף אחד לא רוצה לעבוד במקצוע במסגרות החינוך. כל שנה זה הולך ומצטמצם. התנאים לא משתנים, לא מקבלים הכרה במה שאנחנו עושות. אנחנו צריכות לעבוד תחת לחץ כי בסוף מדובר כאן בילדים שצריכים אותנו. מפקירים את ההורים. אומרים להם ללכת לפרטי, אבל גם שם אין מענה מיידי וההורים תקועים. בלי פיתרון ואנחנו איתם”.

ההורים נצמדים לדלתות משרד החינוך. צילום - אביחי חיים
ההורים נצמדים לדלתות משרד החינוך. צילום – אביחי חיים

“משרד החינוך יביא אותנו לפת לחם”

בזה אחר זה הורים החזיקו את המגפון ופרקו את סיפוריהם האישיים על מחדלי משרד החינוך בחינוך המיוחד. חלק מההורים דיברו על הכאוס של המשלבות והשוק השחור שבו הם נאלצים לשלם כדי שתהיה משלבת לילדיהם, חלק דיברו על צמצום גני התקשורת וחלק על שיטף את ההרגשה שהמערכת שכחה את ילדיהם.

תמי, אם לילד על הרצף האוטיסטי מגבעתיים, שלא לומד מתחילת השנה בגלל שלא נמצא לו שיבוץ, אמרה: ” כולם יודעים על הסיפור של הילד שלי במשרד החינוך וכולם מתעלמים. אני רוצה שהילד שלי ילמד בגן תקשורת, לשם הוא מתאים שם הוא יתפתח. בעירייה עד עכשיו לא מוצאים פיתרון”.

שלומי לוי מת”א, נכה ואב לתאומים על הרצף האוטיסטי, שיתף בבכי את העובדה שאשתו המפרנסת היחידה של הבית כעת. “היא נאלצה להתפטר מהעבודה שלה כדי שתוכל לאסוף את הילדים בזמן. משרד החינוך יביא אותנו לפת לחם”. 

מוסי רז: “כאן כדי לתמוך בהם”

גם מספר 2 ברשימת מרצ, ח”כ מוסי רז, הגיע לתמוך בהורי החינוך המיוחד ואמר לאתר “שווים”: “נחתם כאן הסכם חשוב שיחזק את המורים. אני מבין ומודע לכך כי יש כאן עוד בעיות שצריך לתקן ונעשה את זה”. 

חכ מוסי רז ומאחוריו המפגינים. צילום - אביחי חיים
חכ מוסי רז ומאחוריו המפגינים. צילום – אביחי חיים

ההורים הביעו אכזבה מחוסר המעורבות של ראש הממשלה יאיר לפיד, בעצמו אב לילדה עם צרכים מיוחדים. ח”כ רז השיב: “יאיר לפיד הוא ראש ממשלה רק שלושה חודשים, צריך לתת לו צ’אנס. עד עכשיו הוא פועל מצוין. אנחנו מבינים לליבם ולכן אנחנו כאן כדי לתמוך בהם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות