נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשות"ספיישל אולימפיקס" בישראל: כ-1,000 ספורטאים ישתתפו

“ספיישל אולימפיקס” בישראל: כ-1,000 ספורטאים ישתתפו

בפעם הראשונה בארץ הקודש מאות אנשים עם מוגבלות יתחרו בענפים תחרותיים שונים על הזכות לייצג את המדינה בתחרות העולמית שתתרחש בקיץ 2023 בברלין

מימין - אורן עוזיאלי (שחיין ספיישל אולימפיקס) והשחיין האולימפי יעקב טומרקין. צילום - באדיבות ספיישל אולימפיקס
מימין – אורן עוזיאלי (שחיין ספיישל אולימפיקס) והשחיין האולימפי יעקב טומרקין. צילום – באדיבות ספיישל אולימפיקס

משחקי ה”ספיישל אולימפיקס” הלאומיים ייערכו לראשונה בישראל בסוף חודש הבא, בין ה-25.10 ל-26.10 (שלישי ורביעי) במיקומים שונים בצפון הארץ, וישתתפו בהם 1,000 ספורטאים עם צרכים מיוחדים. מתוכם ייבחרו אלו שייצגו את ישראל במשחקי ה”ספיישל אולימפיקס” העולמיים שיתקיימו בקיץ הקרוב בברלין.

“ספיישל אולימפיקס” הוא ארגון הגג הבינלאומי לכל תחום הספורט לאנשים עם צרכים מיוחדים, הפועל ב-192 מדינות וחברים בו מעל ל-5 מיליון ספורטאים וספורטאיות. התחרויות השונות יערכו במועצות המקומיות ובערים קריית שמונה, קיבוץ דפנה, כפר בלום, מבואות חרמון ועוד.

בתחרויות ישתתפו עשרות מתחרים בתחומים שונים כמו כדורגל, שחייה, ג’ודו, ריצה, אופניים, כדורסל, טניס שולחן, אתלטיקה קלה ועוד. טרם פתיחת המשחקים הלאומיים ייערך מרוץ לפיד ה”ספיישל אולימפיקס” בערים שונות בהן ירושלים, ראשון לציון, בת ים, הרצליה, אילת וינוח-ג’ת. בכל עיר ישתתפו בריצה נושאי הלפיד – הספורטאים המיוחדים המתגוררים באזור, שירוצו יחד עם תלמידים וחניכי תנועות הנוער העירוניות, אנשי כוחות הביטחון, ארגונים שונים ותושבים רבים. בסיום כל ריצה ייערכו אירועי הפנינג מיוחדים לציבור.

מעמד מכובד בהשתתפות בכירים

טקס הפתיחה החגיגי של המשחקים הלאומיים שיכלול את הדלקת הלפיד אולימפי ייערך באגמון החולה עם הספורטאים ובני משפחותיהם לצד מכובדים רבים ביניהם גם יו”ר ה”ספיישל אולימפיקס” בישראל משה (בוגי) יעלון ובכירי הארגון, רעיית ראש הממשלה ליהיא לפיד, חברי כנסת, ראשי רשויות, מנכ”לים ובכירים נוספים. הטקס יכלול גם הענקת אותות לבכירים שסייעו לספורטאים ומופע של עידן רייכל.

בין המתחרים השונים במשחקים הלאומיים יהיו גם ילדים ונוער לצד ספורטאים וותיקים ומנוסים, כולם עם צרכים מיוחדים על הרצף הקוגניטיבי. בכל תחרות יוענקו מדליות לזוכים, והנבחרים ייצגו את ישראל בנבחרת הלאומית במשחקי העולמיים הנערכים מדי ארבע שנים ויתקיימו בקיץ 2023.

לבב ברקן מדליסט בג'ודו. צילום - באדיבות ספיישל אולימפיקס
לבב ברקן מדליסט בג’ודו. צילום – באדיבות ספיישל אולימפיקס

“המשחקים הלאומיים, אירועי מרוץ הלפיד והאירועים המיוחדים בצפון מגיעים אחרי מאבק ציבורי על תקציב לקיום המשחקים הלאומיים שהוכרע ממש לפני מספר חודשים, לאחר התערבותם של חברי כנסת ואישי ציבור ובראשם חה”כ יו”ר ועדת החינוך והספורט מר סימון דוידסון ממפלגת יש עתיד”, אומרת שרון לוי בלנגה, מנכ”לית “ספיישל אולימפיקס” בישראל. “המשחקים הלאומיים מסמלים את הכוח בתחרות ואת האחדות בחברה המקבלת את האחר ונותנת אפשרות לחלום רחוק ולהצליח בגדול”.

“מדובר בשבוע מיוחד במינו שהוא הגשמת חלום”, מוסיפה לוי בלנגה, “שבוע שבמהלכו התאגדו והתאחדו כל האגודות שהם לב ליבה של ‘ספיישל אולימפיקס’ – ספורטאים רבים עם צרכים מיוחדים שיזכו להשתתף במשחקים לאומיים, להתחרות מול עמיתיהם מכל רחבי ישראל וחלקם אף לייצג אותנו בקיץ בברלין. האימונים בשיאם, כולם מוזמנים לבוא ולהשתתף באירועים בערים, לצפות בתחרויות ולעודד את הספורטאים שלנו”.

שיתוף פעולה בין העולם העסקי והשלטון המקומי

בפרויקט המורכב של קיום המשחקים בצפון הארץ שותפים ראשי הרשויות השונות: בני בן מובחר, גיורא זלץ, חיים רוקח, אביחי שטרן, איל מוגרבי, וויסאם עומר ואילן אור. בין השותפים לאירועים המיוחדים יהיו גם קק”ל, מרכז הפועל, UPS, טויוטה ישראל, Minute Media, המכללה האקדמית הדסה, המרכז הרפואי שיבא ועוד.

כמו כן, כחלק ממערך קידום הבריאות הבינלאומי בו שותף “ספיישל אולימפיקס”, תוקם בכל זירת תחרות תחנת בדיקת שיניים מונגשת לאנשים עם צרכים מיוחדים ובה יבדקו אורתודנטים מובילים את המשתתפים.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות