נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך



אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיאוטיזםמומחים: ילדים עם אוטיזם לא צריכים "עיטוף בצמר גפן"

מומחים: ילדים עם אוטיזם לא צריכים “עיטוף בצמר גפן”

בכנס שנועד לבדוק הזדמנויות תעסוקה והשכלה עבור צעירים על הרצף, נטען כי חשוב להקנות להם הזדמנויות תעסוקה, כמו גם מטרות ויעדים

פרופ’ טמפל גרנדין. צילום: סטיב ג’ורבטסון (ויקיפדיה)

דוברים בעלי שם עולמי בתחום האוטיזם הציגו תזות מעניינות וחדשניות בכל הקשור להתנהגות כלפי צעירים על הרצף בעולם ההשכלה והתעסוקה. הכנס, שהתקיים השבוע בסאמרהיל קולג’ שבאירלנד, נועד לבדוק את ההזדמנויות הזמינות לצעירים עם אוטיזם אחרי בית הספר התיכון.

המומחים שהשתתפו בכנס טענו, בין היתר, כי יש הרבה צעירים מוכשרים שטרם מלאו להם 18, ש”נופלים בין הכיסאות” בגלל חוסר גישה למקומות עבודה. לטענתם, ייתכן שמדינות שונות בעולם יצטרכו לשקול הפעלת מנגנוני אפליה מתקנת כדי להבטיח שמעסיקים לא יוכלו להדיר אנשים עם מוגבלות ממקומות העבודה השונים.

עורך הדין בראיין גיל ייצג עמדה זו וטען כי “זה מדהים שעברו רק 25 שנה מאז שהוכנסה חקיקה להגנה על זכויותיהם של אנשים עם אוטיזם. הדרה ממקום העבודה היא בעיה שהמחוקקים יצטרכו לטפל בה, וייתכן שאנחנו צריכים להתמודד עם זה במונחים של אפליה חיובית”. עוד הוא אמר כי עד שנות ה-80 של המאה ה-20 אנשים רבים על הרצף עברו במערכות החינוך השונות בשתיקה כואבת: “למרבה המזל זה מתחיל להשתנות, אבל יש לנו פער גדול להדביק”.

“צריכים לעודד את החוזקות של הילדים”

בין הנואמים המפורסמים נאמה גם פרופ’ טמפל גרנדין, סופרת, ממציאה ופרופסור למדעי בעלי החיים באוניברסיטת קולורדו. גרנדין הדגישה את החשיבות של שינוי הלך הרוח של הורים ומורים כלפי ילדים על הרצף, תוך שהיא מציינת כי גם למוחות גדולים כמו איינשטיין ואילון מאסק היה ויש אוטיזם, וכי לילדים חייבות להיות מטרות: “אנחנו צריכים לאתר ולעודד את החוזקות של הילדים, ולא לוותר להם ועליהם. איפה הם יהיו עשר שנים אחרי התיכון? אני מקווה שהם לא יישבו במרתף וישחקו במשחקי מחשב”.

אילון מאסק. צילום מתוך ויקיפדיה

“אני מאמינה בצעירים עם אוטיזם הלומדים כישורי חיים”, היא הוסיפה, “הבעיה היא שיותר מדי ילדים בני 16 שהם מילוליים ובעלי תפקוד גבוה, מעולם לא יצאו לקניות”. גרנדין היא גיבורת הסרט “טמפל גרנדין” המבוסס על חייה. הסרט מספר כיצד התמודדה במהלך חייה עם אוטיזם ועם דעות קדומות, וכיצד הצליחה בעזרת הרבה נחישות וסבלנות להפוך לאחת מהמומחיות הגדולים בעולם להתנהגות בעלי חיים.

“הרופא אמר להוריי שאני הולך להוות נטל עבורכם לשארית החיים. זו הייתה תקופה עגומה מאוד להיות אוטיסט”, אמר בכנס ג’ים הוגאן, כיום בכיר בגוגל. המהנדס הבכיר סיפר כי כאשר נולד, העולם עדיין היה שבוי בתפיסה של אי הכלה, אך סייג בנימה אופטימית: “דברים מדהימים קורים לאוטיסטים בעולם כיום. הלוואי שיכולתי להסתכל לרופא הזה בעיניים ולהגיד לו היום שאני מנהל בכיר בגוגל”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות