נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"הסינדרלה" קורל ביסמוט: יש לי אח עם אספרגר

“הסינדרלה” קורל ביסמוט: יש לי אח עם אספרגר

ביסמוט, שהתגלתה לפני כמה חודשים ע"י להקת מארון 5, תופיע הערב בפני צעירים עם וללא מוגבלות במיזם מיוחד של "בית הגלגלים"

“אחי הוא גאון מוזיקלי”. קורל ביסמוט. צילום מעמוד הפייסבוק של ביסמוט

רגע לפני שהיא עולה הערב להופעה מיוחדת בפני צעירים עם וללא מוגבלות, הזמרת קורל ביסמוט, אחד מסיפורי הסינדרלה היפים של השנים האחרונות במוזיקה הישראלית, מספרת ל”שווים” כי היא עצמה אחות מיוחדת לאח המאובחן עם אספרגר.

לפני שלושה חודשים הדהימה ביסמוט את המדינה כאשר נבחרה להופיע על הבמה בפארק הירקון יחד עם להקת מארון 5 מול עשרות אלפי צופים. התברר כי סולן הלהקה, אדם לוין, צפה בה ממרפסת המלון שלו מנגנת ברחוב, התרשם ממנה והזמין אותה לשיר איתו. סיפור הסינדרלה על זמרת הרחוב שכבשה את לוין ואת הפארק עשה לו כנפיים ובסימוט אפילו התראיינה לתוכנית הבוקר של רשת NBC האמריקאית.

היום בערב תגיע הזמרת הצעירה להופעה חיה במסגרת מיזם “מעשה ב…”, השייך לעמותת “בית הגלגלים”. המופע, כאמור, מיועד לצעירים עם וללא מוגבלות ופתוח לקהל הרחב. המיזם, שהושק מעט לפני פרוץ הקורונה, מתקיים זו השנה השלישית. הוא כולל אירוח חברתי קולינרי בבית כפרי ציורי עם חצר רחבת ידיים ונוף פסטורלי במושב אבן ספיר שבהרי ירושלים – בית ששייך ל”בית הגלגלים”. האירוח משלב אוכל טוב, מפגש בין אנשים עם ובלי מוגבלות, תרומה לקהילה וצוות הכולל בוגרים של “בית הגלגלים”. ההכנסות מהפעילות מיועדות לשילוב פעיל של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית וליצירת מפגש עם עולם המוגבלות. 

“אחי הגדול אובחן עם תסמונת אספרגר”, סיפרה בסימוט הבוקר לאתר “שווים”. “הוא גאון מוזיקלי, ממש כמו אנציקלופדיה לשירים. הוא מכיר כמות שירים מטורפת, את השנים שהשירים יצאו, הפרסים שהם זכו בהם ובערך כל דבר שתרצו לדעת על מוזיקה מהעולם. בתשובה לשאלה איך הקשר עם אחיה השפיע על חייה, ענתה: “להיות אחות מיוחדת פיתח אצלי חוש נוסף שאין בהכרח לכל אחד, חוש החמלה. זה השפיע עליי בכך שגדלתי במשפחה עם רגישות מאוד גדולה ועם יכולת להסתכל על האחר בעיניים של קבלה ואהבה”.

צוות מיזם “מעשה ב…” צילום יח”צ

“בית הגלגלים” הוא ארגון ארצי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית, שמקיים בעזרת מתנדבים מסורים מסגרת רציפה לחניכים החל מגיל 8 ועד גיל 21. בתוכנית של העמותה מגוון מסלולים ופעילויות, שנועדו לאפשר רכישת מיומנויות חברתיות, אינטראקציות בינאישיות וקידום השתתפות חברתית בכל מעגלי החברה. ב”בית הגלגלים” פועלים שישה בתים פתוחים המיועדים לאוכלוסיות שונות מכל חלקי החברה הישראלית. העמותה מסייעת למאות בני נוער ובוגרים עם מוגבלות פיזית לחוות עצמאות, שייכות, חברות וערך עצמי, ולהתפתח כאזרחים עצמאיים ותורמים.

מנהלת מיזם “מעשה ב…” תמי קרישפין, שפית ובוגרת בית הספר לקולינריה “דנון”, מקדישה את חייה המקצועיים לאנשים עם מוגבלות. במשך שנים ארוכות כיהנה כמנכ”לית “עמותת קשר – הבית של המשפחות המיוחדות”. “ההפקה של האירוע נוצרה מתוך רצון לספק לצעירים עם ובלי מוגבלות הזדמנות לבלות ביחד, להכיר ולהבין שכולנו שווים ושכל אחד הוא עולם ומלואו”, מסבירה קרישפין. “אני רוצה להודות ל’קרן לירושלים’ על כך שבזכות תרומתה הנדיבה אנחנו יכולים להפיק את האירוע הנפלא הזה. אנחנו מקווים להמשיך את התוכנית הזו בתמיכה נוספת של הקרן, ובמסגרתה להביא אירועי תרבות רבים וחוויה משותפת של צעירים עם וללא מוגבלות”. 

האירוע פתוח לקהל הרחב – כולם מוזמנים!

איפה? בחצר הקסומה של עמותת “בית הגלגלים”, מושב אבן ספיר ליד ירושלים.

כמה? עלות סמלית של 30 שקלים, כולל מטעמים.

מתי? הערב, יום חמישי, 29.9.22, בין השעות 19:30-21:30.

לינק לתשלום בכרטיס אשראי:

https://secure.cardcom.solutions/e/UF3w

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות