נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותביהמ"ש: סטודנט עיוור יוכל להיבחן ב-Zoom

ביהמ”ש: סטודנט עיוור יוכל להיבחן ב-Zoom

בעקבות חוסר נגישות של אפליקציית המבחן הביתי, הסטודנט תבע את המרכז האקדמי ברמת גן, שהתעקש בהתחלה: תגיע להיבחן בכיתה

אפיק סופיר בכיתה. באדיבות המצולם
אפיק סופיר בכיתה, נבחן לבד. באדיבות המצולם

אפיק סופיר, סטודנט עם עיוורון במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן, יוכל להיבחן מרחוק באמצעות תוכנת Zoom – כך פסקה השבוע השופטת רונית אופיר בבית משפט השלום בבת ים. פסק הדין היווה אישור לפשרה בין הצדדים.

כפי שדיווחנו ב”שווים”, סופיר תבע את המוסד האקדמי מאחר ש-Tomax, מערכת המבחנים הביתיים שמשמשת את שאר הסטודנטים, אינה נגישה לעיוורים. סופיר סיפר שלא הוצעה לו חלופה אחרת למבחן ביתי וכי במכללה דרשו ממנו שיגיע אליה פיזית להיבחן.

סופיר, שהגיש את התביעה באמצעות עו”ד יעל דיין ממשרד כהנא שמש דיין, טען כי מדובר באפליה. בזמן שהתקיימו הדיונים הממושכים, הוא נאלץ להגיע פיזית למכללה ולהיבחן שם.

בפוסט שהעלה לפייסבוק הוא כתב: “יצא לכם פעם להיטלטל בדרכים, להגיע למכללה ולקבל במיייל את קובץ הבחינה כשזום משגיח עליכם ואתם היחידים שעושים את זה כי כולם נבחנים מהבית? אני עיוור מלידה ומתמודד בנוסף עם שיתוק מוחין בכל צד שמאל של הגוף. כל יציאה שלי מהבית דורשת עזרה כזו או אחרת. במקום להקל עליי, המכללה רק מקשה את הלימודים עבורי”.

בעקבות הפשרה, סופיר יקבל עותק של המבחן בקובץ Word נגיש ויבצע אותו מהבית. בנוסף, הוא דרש פיצוי של 64,000 שקלים, אבל במסגרת הפשרה יקבל 2,500 שקלים בלבד.

יעשו מאמצים להנגיש את החומרים באתר

עורכת הדין יעל סנאי, דיקאנית הסטודנטים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים, אמרה לאתר “שווים” לפני קבלת הסכם הפשרה כי במרכז הוצעו פתרונות שונים לסופיר. בין היתר טענה כי הוצע לו להיבחן עם מחשבו האישי או עם מחשב מהמכללה ככל שיבחר, תחת השגחה פיזית במכללה. במצב זה, אמרה סנאי, תהיה לו גישה למסמך Word והוא יוכל לפתור את הבחינה באופן עצמאי באמצעות תוכנת קורא מסך, “אולם גם חלופה זו לא מצאה חן בעיניו”.

סופיר גם טען בכתב התביעה כי ביקש להתאים ולהנגיש את החומרים האקדמיים באתר האינטרנט של המרכז. לטענתו, נמצאים באתר מאמרים סרוקים שאותם תוכנת הקראה אינה מזהה, ולכן הוא לא יכול לקרוא אותם וללמוד דרכם. במסגרת הפשרה, המכללה השיבה כי היא תעשה את כל המאמצים להנגיש את החומרים, אך היא לא מתחייבת להנגיש את כולם.

“למצות את הזכויות ולא לפחד”. סופיר. באדיבות המצולם

“אנשים עם מוגבלות צריכים למצות את הזכויות שלהם ולא לפחד”, אמר סופיר היום ל”שווים” בעקבות הסכם הפשרה. “נגישות עולה כסף ושמירה על ערכים חברתיים גם עולה כסף. חבל שהייתי צריך להילחם על המובן מאליו ועל מה שמגיע לי על פי חוק. אני שמח מאוד שהצדק נעשה בסופו של דבר ומקווה שהמהלך יתרום גם לעיוורים אחרים”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות