נושאים קשורים

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"



כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"
ראשיחינוך מיוחדסגניתה של פיירברג לשעבר, אמא מיוחדת: "תתביישי"

סגניתה של פיירברג לשעבר, אמא מיוחדת: “תתביישי”

חבר סיעה של ראשת העיר, שהוא אב מיוחד, הצטרף לביקורת: "לא מחפשים הטבות". פיירברג בהתנצלות מפותלת: "דבריי הוצאו מהקשרם"

טלי מולנר (מימין) ומרים פיירברג. צילום מסך מרשת 13 וצילום מפייסבוק
טלי מולנר (מימין) ומרים פיירברג. צילום מסך מרשת 13 וצילום מפייסבוק

התבטאויותיה המקוממות של ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג, שפורסמו באתר “שווים”, בהן האשימה את הורי החינוך המיוחד בנצלנות ובקבלת הטבות מהביטוח הלאומי מעוררות סערה ביומיים האחרונים, וגררו ביקורת חריפה מצד מקורביה לשעבר בצמרת העירייה וחברי מועצה שבעצמם הורים לילדים עם מוגבלויות.

יו”ר האופוזיציה וחברת המועצה הנוכחית, טלי מולנר, שהיא גם סגניתה לשעבר של פיירברג, כתבה פוסט זועם בפייסבוק בעקבות הסערה. מולנר היא אם לילד עם מוגבלות ובדבריה דרשה מראשת העיר להתנצל על דבריה הקשים.  

“כל ילד וילדה הם עולם ומלואו”

“כולנו היינו מעדיפים לוותר על הקצבאות והעזרה, לוותר על ההסעות על הסייעות ועל ההטבות של ביטוח לאומי (כדברייך)”, כתבה מולנר בראשית הפוסט, “כולנו היינו מעדיפים שיהיה לנו ילד בריא, שילמד בחינוך רגיל ולא יזדקק לשום עזרה של הסעות או סייעת. היינו מעדיפים לזרוק לפח את כל מה שמגיע לילדי החינוך המיוחד ולא להזדקק לשום עזרה, ולא להיות הורים לילדי חינוך מיוחד”, הוסיפה.

“למרות כל זאת, אלה הילדים שלנו ואנחנו לא היינו מחליפים אותם בעולם ומודים לאלוהים ששלח לנו אותם”, המשיכה מולנר, והחריפה את הטון: “הדברים שלך היו דוחים בעיניי, תתביישי לך”. לאתר “שווים” מולנר הסבירה כי: “לא נותנים חשיבות מספיק גדולה לחינוך המיוחד בעיר. זה לא מעניין את ראשת העיר והיא מתעסקת בדברים אחרים”.

אבי סלמה, חבר מועצת העיר נתניה מסיעתה של ראשת העיר פיירברג, ואבא לילד עם מוגבלות, כתב בזעם בפוסט בפייסבוק כי: “כל ילד וילדה הם עולם ומלואו. לא משנה אם יש מגבלה או אין, הם בשבילנו הכול”. הוא הוסיף כי הורים לילדים עם מוגבלות “לא מחפשים שום הטבה, מחפשים רק לראות אותם מאושרים ושווים לכולם”. בהמשך טען סלמה בראיון ל”הכול כלול” ברשת 13 כי, לפי דעתו, “זה הציף אצל הרבה מאוד אנשים להגיד מה הם חווים בלהיות הורה לילד בחינוך המיוחד”.

פיירברג: “עיוותו את דבריי”

ראשת העיר פיירברג הגיבה לסערה שעוררו דבריה בראיון שהעניקה אתמול (רביעי) לעיתונאים משה גבאי ואטילה שומפלבי בתחנת הרדיו 90FM. פיירברג טענה שדבריה הוצאו מהקשרם והובנו בצורה מעוותת: “נשאלתי לגבי המצוקה של הסייעות של החינוך המיוחד, והתייחסתי לנושא של היסעים. לצערי, הדברים שלי לא הובנו, ופורשו בצורה מעוותת. אני מתנצלת מכל מי שנפגע מכך. מי שמכיר אותי יודע שלדעתי כל הורה שמגדל ילד עם צרכים מיוחדים זכאי לכל התמיכה האפשרית במהלך חייו, הרבה יותר ממה שמקבלים היום”.

לאחר מכן הוסיפה פיירברג כי “אין עיר כמו נתניה שנותנת כל כך הרבה מענים לחינוך המיוחד”. לסיכום אמרה: “לגבי ההטבות שהם (ההורים) מקבלים, אני חושבת שאתה צודק, ולא הייתי צריכה להתייחס לזה. ההורים היום יותר מודעים, והרבה יותר רוצים להתמודד ולטפח ולחזק את כל הפוטנציאל של כל ילד. אנחנו נלחמים על כל ילד מלחמת עולם. אני האחרונה שהייתה לה כוונה לפגוע בהורים או בילדים. לפעמים הניסוח הוא לא נכון”. 

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות