נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאישום: תקפו ושדדו באכזריות חולה פרקינסון

אישום: תקפו ושדדו באכזריות חולה פרקינסון

זרובבל היילו (25) מרחובות ומחמד אלבז (40) מת"א נאשמים ששדדו באכזריות אדם עם מוגבלות בן 74 וגנבו ממנו 400 שקלים

חולה פרקינסון. צילום הדמיה: ביגסטוק

פרקליטות מחוז ת”א הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד זרובבל היילו (25) מרחובות ומחמד אלבז (40) מת”א. זאת, לאחר שתקפו ושדדו באכזריות חולה פרקינסון בן 74, גנבו ממנו 400 שקלים והותירו אותו שכוב על המדרכה כשהוא בתחתונים בלבד.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין הנרייט טיבי, עולה כי באחד מהימים האחרונים בשעות הבוקר, היילו ואלבז שהו יחד באזור התחנה המרכזית בת”א. משחלף על פניהם המתלונן (74), הסובל בין היתר ממחלת הפרקינסון, החלו חילופי דברים בינו לבין היילו, ובמהלכם הנאשמים דרשו ממנו את כספו באמרם: “תביא את הכסף שלך”.

על רקע חילופי הדברים, ובמטרה להכניע את המתלונן, היכה אותו היילו בחוזקה עד כדי כך שהפיל אותו על הרצפה. בשלב זה הצטרף אלבז לתקיפה והחל לחפש על גופו של המתלונן כספים תוך שהוא חובט בו, מושך את חפציו מעל גופו וקורע את מכנסיו. גם כאשר המתלונן נותר שרוע על המדרכה כשהוא לבוש בפלג גופו התחתון בתחתונים בלבד, המשיך אלבז לבעוט בו ולהכות אותו באגרופים. היילו שצפה במעשיו של אלבז שב ובעט במתלונן, וכדי להכניע אותו ולגנוב ממנו את הכספים אף סובב את גופו באמצעות רגלו.

כתוצאה ממעשיהם, נחבל המתלונן בעיניו, בראשו, בידו ובאחוריו, ונלקח ממנו סך של 400 שקלים במזומן.

לצד כתב האישום, שמייחס לנאשמים עבירות של שוד בחבורה ותקיפת זקן, הגישה עו”ד טיבי בקשה להארכת מעצרם של היילו ואלבז, במסגרתה טענה בין היתר כך: “השילוב בין אכזריות וחוסר גבולות מעשי הנאשמים באירוע מלמד כי הנאשמים אינם נרתעים ממורא החוק באופן כזה שאינו מאפשר לתת בהם כל אמון, וכי לא ניתן לאיין את מסוכנותם ולשמור על ביטחון הציבור בכל חלופה שהיא אלא רק בהשמתם מאחורי סורג ובריח”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות