נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיכבדי ראייהיורם ארבל ינגיש את המונדיאל לעיוורים

יורם ארבל ינגיש את המונדיאל לעיוורים

שידורי המשחקים ב"כאן" ילוו בתיאור קולי של כל מה שקורה על המגרש. ארבל: "שימוש בשפה מציירת הוא ייחודי לשידור, לאנשים שצריכים לדמיין את מה שהם שומעים"

יורם ארבל יניגש את משחקי הכדורגל. צילום - BigStock ויוסי צבקר
יורם ארבל יניגש את משחקי הכדורגל. צילום – BigStock ויוסי צבקר

שידורי משחקי גביע העולם בכדורגל, המונדיאל, ילוו בתיאורים של הנעשה על המגרש, על ידי שדר הספורט האגדי יורם ארבל – במסגרת השידורים ב”כאן”.

המשחקים ישודרו בכאן דיגיטל, באתר ובאפליקציה של התאגיד באזור “כאן מונדיאל“. השידורים יכללו תיאור קולי מלא ומפורט של המתרחש על המגרש ומחוצה לו, כולל תמונה מלאה מילולית ככל האפשר, תמונות ואירועים המוצגים לפני ובמהלך המשחק, תיאור המגרש, השחקנים, צבעי התלבושות, וכמובן כל התנועות והמהלכים במהלך המשחק. זאת כדי להעניק לעיוורים וכבדי הראייה את מלוא האינפורמציה ותחושת החוויה מהאירוע. מיד לאחר שידורי המונדיאל, ובשיתוף פעולה עם מנהלת ליגת העל בכדורגל, יורחב הפרויקט גם לשידור המשחק המרכזי בליגת העל.

את היוזמה הובילו שר התקשורת, יועז הנדל, יורם ארבל יחד עם הספרייה המרכזית לעיוורים והפעיל החברתי אביחי שלי.

יורם ארבל: זה אתגר גדול

ממלאת מקום מנכ”ל כאן, טל פרייפלד: “השליחות שלנו כאן היא להגיע לציבור בכל מקום וזמן ולאפשר לכולם.ן, ללא יוצא מהכלל, להנות משידורי הספורט בחינם ובאופן הנגיש לצרכיהם ומוגבלותם. אני רוצה להודות לאביחי שבעקשנות וחוכמה רבה הצליח להביא לשיתוף פעולה בין הגופים השונים, המאפשר לנו לתת שידור מונגש לאורך כל תקופת המונדיאל”

יורם ארבל: “המעבר שלי משידור טלוויזיה לשידור רדיו הוא דרמטי. שימוש בשפה מציירת ומפורטת מאד הוא ייחודי לשידור לאנשים שצריכים לדמיין את מה שהם שומעים. זה אתגר גדול”

אביחי שלי פעיל חברתי, עיוור וכבד שמיעה: “אני גאה ונרגש מכך שאחרי כמעט שנתיים שנלחמתי להגדלת כמות שידורי המשחקים באופן שיהיה נגיש גם לעיוורים כמוני, לראשונה בחיי אזכה להאזין ולהנות ממשחקי המונדיאל, בלא תלות באבא או בחברים שלי שיתארו לי מה קורה בטלוויזיה. תודה נרגשת לשר התקשורת ולתאגיד, על שיתוף הפעולה ועל שבזכותכם זה קורה. מחזיק אצבעות שפרויקט חשוב זה יימשך גם אחרי המונדיאל, להמשך שידורי המשחקים בכדורגל ובכדורסל באופן מונגש. גם לנו העיוורים הזכות להנות ולצרוך תכני ספורט כאחד האדם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות