נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"
הסתדרות 480-100

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיאנשים עם מוגבלויותציון נכשל לאתרי המפלגות: מי הכי פחות נגישה?

ציון נכשל לאתרי המפלגות: מי הכי פחות נגישה?

גם בסבב החמישי נבחרי הציבור שלנו לא ראו לנכון להנגיש את המצעים שלהם לציבור האנשים עם מוגבלות. ומי המפלגה היחידה שהייתה קרובה לקבלת ציון עובר?

אישה עם לקות ראיה גולשת באינטרנט. אילוסטרציה – BigStock

הבחירות לכנסת ה-25 בעיצומן, ועמותת “נגישות ישראל” וחברת ” A-2-Z – נגישות ושיווק באינטרנט” בדקו עד כמה אתר ועדת הבחירות ואתרי המפלגות השונות נגישים. התוצאות, לצערנו, היו מאכזבות ביותר, לאחר שהתברר כי כל האתרים שנבדקו קיבלו ציון נמוך מ-60, כלומר נכשל.

המבחן בדק קריטריונים רבים, בין היתר בדיקת התפריט הראשי, כתוביות לסרטונים, ניגודיות הצבעים, הצהרת נגישות, טופס צור קשר, הנגשת קובצי PDF וחלופה טקסטואלית לתמונות. כל קטגוריה קיבלה ציון בין 0 ל-3, והנתונים שוקללו לציון סופי בין 0 ל-100 על פי תקנות הנגישות לאתרי אינטרנט המוגדרות בתקנות שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות.

בעוד שאתר ועדת הבחירות קיבל את הציון 59%, כמעט עובר, שאר האתרים שנבדקו במבחן היו מתחת לרף הנדרש.

יו”ר “נגישות ישראל” יובל וגנר. באדיבות המצולם

המפלגות הנכשלות

הבית היהודי של איילת שקד קיבלה את הציון הנמוך ביותר במבחן עם 15% בלבד. מעליה מפלגת חד”ש-תע”ל עם 19%, המחנה הממלכתי עם ח”כ שירלי פינטו, המייצגת אנשים עם מוגבלות במפלגה, עם 19%; אתר מפלגת ישראל ביתנו קיבל 22%, מפלגת העבודה עם ציון זהה, ש”ס עם 30%, הציונות הדתית עם 37% ומפלגת מרצ עם ציון דומה.

למרות שיש גם אצלה מקום רב לשיפור, מפלגת יש עתיד קיבלה את הציון הגבוה ביותר – 56%, בעוד שמפלגת הליכוד מעט מאחור עם 52%.

בשורה התחתונה, מפלגות רבות, חלקן עם נציגות ונציגים בולטים של המאבק למען זכויות אנשים עם מוגבלות בישראל, לא טרחו לבדוק אם האתרים שלהן, בהם מוצגים לרוב המצעים והעקרונות המנחים, נגישים לכלל האנשים עם מוגבלות.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות