נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהנחיה: נכים במצב כלכלי קשה לא ינותקו מחשמל

הנחיה: נכים במצב כלכלי קשה לא ינותקו מחשמל

כך הודיעה בימים האחרונים רשות חשמל. בין הקבוצות שיקבלו פטור מניתוק: זכאים לקצבאות נכות, סל שיקום, קצבאות קיום, השלמת הכנסה ועוד

בלי חשמל. צילום הדמיה: ביגסטוק

בעקבות פסיקה של בג”ץ מתחילת השנה, רשות החשמל פירסמה בימים האחרונים החלטת מדיניות חדשה, האוסרת על חברת החשמל לנתק חשמל לצרכנים בעלי חוב במצב כלכלי ורפואי קשה. כמו כן, הודיעה הרשות כי תוקם ועדה לבחינת מקרים חריגים.

מליאת הרשות החליטה כי צרכנים שיוכיחו מצב כלכלי קשה ובעיה רפואית לא ינותקו מחשמל על רקע אי תשלום חוב. לפי ההערכות, המדיניות החדשה תאפשר פטור מניתוק בגין אי תשלום לכ-300 אלף בתי אב בישראל.

במקביל לקבלת הפטור מניתוק, בעל החוב יצטרך לשלם את חובו תוך הגעה להסדר תשלומים עם חברת החשמל. זאת, מסבירים ברשות, מתוך התחשבות באינטרס הלאומי לצמצם את החוב שמשפיע על תעריף החשמל העתידי של כל הצרכנים.

מי יזכה לפטור מניתוק לאור המדיניות החדשה? ברשות הוגדרו קבוצות אוכלוסייה שקבלו הגנה מניתוקים על בסיס קצבאות ביטוח לאומי ועל פי תבחינים של משרד הרווחה וגורמי בריאות מוסמכים. בין הקבוצות: זכאים לקצבאות נכות, קצבאות קיום, השלמת הכנסה, מזונות ועוד.

המדיניות החדשה גם מתייחסת לאוכלוסיות הממצות את זכויותיהן במסגרת סל שיקום או לשכות לשירותים חברתיים. במקרים שבהם צרכנים בעלי חוב אינם עונים על הקריטריונים המוגדרים, הם יופנו לבירור בוועדת חריגים שתורכב מנציגי ציבור, מומחים לענייני רווחה ובריאות.

במקביל להחלטה הזו, בוחנת רשות החשמל הצעה נוספת שלפיה חייבים שיקבלו פטור מניתוק יזכו למסגרת קוט”שים מוגבלת בכל חודש באמצעות מונה תשלום מראש.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות