נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותפנייה לשר הרווחה המיועד: השאר את המנכ"לית הנוכחית

פנייה לשר הרווחה המיועד: השאר את המנכ”לית הנוכחית

פעילים למען הרווחה וקהילת המשפחות המיוחדות פנו במכתב פומבי לפוליטיקאי שצפוי להחליף את מאיר כהן במשרד: "שהתהליכים המבורכים שהחלה יגיעו לסיום"

סיגל מורן (מימין), מנכלית משרד הרווחה ומאיר כהן שר הרווחה. צילום - דוברות הכנסת
סיגל מורן (מימין), מנכ”לית משרד הרווחה ומאיר כהן שר הרווחה. צילום: דוברות הכנסת

קהילת המשפחות המיוחדות ואנשים עם מוגבלות קוראת לשר הרווחה המיועד להשאיר את מנכ”לית משרד הרווחה הנוכחית, סיגל מורן בתפקידה, זאת בעקבות השינוי הצפוי במשרד בשל תוצאות הבחירות. הסיבה – המשך קידומו של חוק שירותי הרווחה והרפורמות הגדולות שביצע המשרד בתחומים אחרים.

בעקבות תוצאות בחירות 2022 שהפכו את הכף והשיבו את השלטון לידי מפלגות גוש הימין, תיק הרווחה יחליף ידיים והשר הנוכחי ממפלגת יש עתיד, מאיר כהן, יסיים את תפקידו. כידוע, בהחלפת התיקים בין ממשלות, השר הנכנס ממנה מנכ”ל משלו, ומחליף את הקודם. במקרה של משרד הרווחה, נראה כי באופן טבעי, המנכ”לית הנוכחית סיגל מורן, צפויה לסיים את תפקידה עם הקמת הממשלה החדשה בשבועות הקרובים.

לאור זאת, חשש ממשי התעורר בקרב קהילת המשפחות ואנשים עם מוגבלות שתיק הרווחה יוזנח, והתהליכים החשובים שהחלו בממשלה הקודמת יזנחו. “אנו, אנשים עם מוגבלות, הורים לאנשים עם מוגבלות ופעילים בשדה הרווחה מברכים אותך על מינויך לאחד התפקידים החשובים בממשלה כשר הרווחה והביטחון החברתי. אנו פונים אליך בבקשה להשאיר את הגב’ סיגל מורן כמנכ”לית משרד הרווחה תחת הנהגתך”, נכתב מטעמם במכתב פתוח לשר הרווחה המיועד.

“מעבר לשיקולים פוליטיים”

“אנו מייצגים מאות אלפי אנשים עם מוגבלות ובני משפחה אשר נמנים על כל הקשת הפוליטית”, נכתב עוד. “שדה הרווחה בכלל וזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות בפרט אינם שייכים למחנה פוליטי כזה או אחר. על כן, פנייה זו מבקשת להתרומם מעבר לשיקולים פוליטיים כדי לקדם את המטרה החשובה שעומדת לנגד עיני כולנו – קידום זכויותיהם של אנשים הזכאים לשירותים ראויים וטובים מצד מדינת ישראל. מתוך שלל תפקידיו של משרד הרווחה, בולט התחום של אנשים עם מוגבלות כמרכזי הן בתקציב, הן בהיקף האוכלוסייה שהוא נותן לו מענה והן בפערים הגדולים בין המצב הרצוי למצב המצוי”.

במכתב, שולחות המשפחות והפעילים אצבע מאשימה כלפי התנהלות המשרד בתקופה האחרונה: “בשנים האחרונות אנו עדים לקריסת שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלות. אחת למספר שבועות נחשפת התעללות או הזנחה במוסד שבו מתגוררים אנשים עם מוגבלות ושמפוקח וממומן על ידי משרד הרווחה. מותם של אפי בן ברוך ז”ל, משי פרץ ז”ל, גדעון קליגר ז”ל, במוסדות רמת חיפה, רמת טבריה ונווה רם, ובשנה האחרונה מותם של שלושה דיירים במוסד בית דפנה ודייר נוסף במוסד נווה רם, מצטרפים לסרטונים מחרידים ולכתבות קשות אודות התעללות מתמשכת במוסדות רבים”.

המאבק צריך להימשך

המכתב מציין לטובה את פעולותיה של מנכ”לית המשרד, סיגל מורן, שלקחה את התפקיד ברצינות מרבית והתמודדה עם התופעות הקשות ביתר שאת. בין היתר הקימה את ועדת הבדיקה לנעשה במוסדות השונים שמסקנותיה צפויות להתפרסם בקרוב. בנוסף מצוין כי מורן לא היססה להפסיק את ההתקשרות עם מפעילים שכשלו, למרות לחצים קשים שהופעלו עליה, ביססה את הפיקוח הכלכלי על המוסדות ודאגה להעברתו של חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות שזכה לקונצנזוס בכנסת.

“המנכ”לית מורן לא היססה לדחוף לכך שאפשרות זו תינתן לכל אדם עם מוגבלות, גם לאנשים עם צרכים מורכבים, ובכך פתחה פתח של תקווה עבור אנשים אלו, שהאופציה היחידה שהייתה עבורם עד כה, היא מוסד. כעת אנו ניצבים בפני אחד האתגרים החשובים ביותר שהונחו לפתחו של שר רווחה בעשורים האחרונים. כדי שחוק שירותי רווחה יוכל להיכנס לתוקף בשנת 2024, יש לכתוב את התקנות הנלוות אליו ולפעול ליישומו. ללא התקנות, החוק יישאר הבטחה ללא כיסוי”, נכתב עוד.

“מעולם עד כה לא פנינו בפנייה זו בנוגע למי מהמנכ”לים הרבים הקודמים במשרד הרווחה. נודה לך מאוד אם תשקול בחיוב את השארתה של גב’ סיגל מורן בתפקידה כמנכ”לית המשרד, כדי שהתהליך המבורך שהחלה בו יוכל להגיע לגמר טוב”, סיכמו במכתב.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות