נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלותמסידני עד ניו יורק – הערים הנגישות ששווה לראות

מסידני עד ניו יורק – הערים הנגישות ששווה לראות

כמעט בכל מקום בגלובוס תוכלו למצוא יעדים נהדרים שייתנו לאנשים עם מוגבלות חוויית נופש נגישה ושוויונית. קבלו רשימה של ערים נגישות ושוות במיוחד

ניו יורק. צילום: Maciejbledowski, Envato Elements
ניו יורק. צילום: Maciejbledowski, Envato Elements

אנשים עם מוגבלות שמחפשים לנפוש בחו”ל עשויים להיתקל בלא מעט קשיים בדרך: משילוט לא ברור ועד מרחק לא סביר מהמלון לאטרקציה. מחקר חדש שערך הקולקטיב העסקי “Valuable 500”, שמטרתו להעלות את נושא המוגבלויות על סדר היום, ריכז רשימה של 10 ערים שנחשבות לנגישות במיוחד, כדי שכולם יוכלו ליהנות מחוויה תיירותית שוויונית ומלאה ככל הניתן.

המחקר מבוסס על סקר שנערך בקרב 3,500 אנשים עם מוגבלויות ברחבי בריטניה, ארה”ב, אוסטרליה, סין ויפן, ומסקנותיו מבוססות על חוויותיהם האישיות של המשתתפים. המשתתפים השיבו על שאלות לגבי שירותי תחבורה ושילוט, זמינות מידע, נגישות וקרבה של מקומות לינה לאטרקציות, חנויות ומסעדות.

אסיה

סינגפור

על פי הדוח ניתן לראות כי האוכלוסייה המזדקנת של סינגפור היא המנוע העיקרי לנגישותה. קוד הנגישות של העיר-מדינה כולל בטיחות ונגישות של מדרגות נעות ומעליות, ואספקת שירותים נגישים במפלס הכניסה של כל הבניינים. למעלה מ-95% מהשבילים להולכי רגל, עמדות מוניות ומקלטי אוטובוס בסינגפור נגישים גם למשתמשים בכיסא גלגלים, קשישים או אנשים אחרים עם מוגבלות.

סינגפור. צילום: Bigstock

שנגחאי

בגלל שחלק ניכר מפיתוח העיר התרחש בשנים האחרונות, המדרכות של שנגחאי המודרנית “במצב טוב, עם הרבה חתכי שפה (רמפות המקשרות בין מדרכות לרחוב) בשוליים”, נכתב בדוח. בעיר יש גם את רשת המטרו הגדולה בעולם הנגישה במלואה למשתמשים בכיסאות גלגלים. הסקר מצא כי 39% מהנשאלים שבחרו בשנחאי, עשו זאת בגלל התחבורה הציבורית הנגישה שלה.

שנגחאי. צילום: Bigstock

טוקיו

בעוד ש-74% מהמשיבים בחרו בטוקיו בגלל התחבורה הנגישה שלה, “מחווני פני הקרקע במישוש” שהומצאו ביפן, נמצאים בכל מקום בעיר. מחוונים אלה עוזרים להזהיר הולכי רגל לקויי ראייה מפני סכנות ומסייעים בניווט. “הרחובות הראשיים מצוינים בחיתוך שוליים, ולמרות שברחובות הקטנים יותר לרוב אין מדרכה, שמשתמשים בכיסאות גלגלים חולקים את הכבישים עם מכוניות, אופניים והולכי רגל אחרים, הנהגים מתחשבים הרבה יותר מאשר במדינות אחרות”, כך עולה מהדוח.

טוקיו. צילום: Bigstock

אמריקה הצפונית

לאס וגאס

המספר העצום של חדרי המלון הנגישים בלאס וגאס הופך את העיר הזוהרת לבחירה בולטת למטיילים עם מוגבלות. “בלאס וגאס תוכלו למצוא חדרי מלון נגישים בכל מדרגות המחיר וסוגי החדרים, כולל החדרים והסוויטות המפורסמים של העיר”, נכתב בדוח. לחדרים כאלה יש תכונות כגון מנופי תקרה, אזעקות חזותיות ורטט. הדוח מצא שבבתי קזינו בלאס וגאס יש גם צוות מיומן שמסייע לאנשים עם מוגבלות בשולחנות משחקים, ואפילו בהימורים.

ניו יורק

התפוח הגדול השיג את הציון הגבוה ביותר במתן מידע הולם, המאפשר לאנשים עם מוגבלות לתכנן את הטיול שלהם ולהימנע מאכזבה. “למדריך הרשמי של העיר ניו יורק יש עמוד נגישות המציג מאמרים מעמיקים על היבטים שונים של נגישות בעיר, כמו גם מדריכים נגישים לכמה מהאטרקציות התיירותיות הבולטות יותר שלה”, נאמר בדוח. “יש גם מסד נתונים שניתן לחיפוש ולסינון של 1,500 נקודות עניין – כולל אטרקציות תיירותיות, מוזיאונים, גלריות, בתי מלון ומסעדות – שנותן מידע נגישות בסיסי”.

ניו יורק. צילום: Maciejbledowski, Envato Elements

אורלנדו

אורלנדו ידועה בפארקי השעשועים האייקוניים שבה כמו “דיסני וורלד”, “סי-וורלד” ואולפני “יוניברסל”. על פי הדוח, כל פארקי השעשועים באורלנדו מספקים לא רק מקומות לינה פיזיים, אלא גם אמצעים להימנע מתורים עבור אנשים עם מוגבלויות. מבין אלו שבחרו באורלנדו, 48% בחרו בה בשל המגוון הרחב של מקומות לינה נגישים.

אירופה

אמסטרדם

“היתרון של אמסטרדם על פני ערים אחרות הוא הרשת של 400 קילומטרים של שבילי אופניים, שבהם יכולים גם משתמשים בכיסאות גלגלים להשתמש לנסיעה חלקה”, נכתב בדוח. “זוהי אחת הערים הידידותיות ביותר בעולם לאופניים, ואפשר אפילו לשכור אופניים מותאמים – כולל כאלה שיכולים לשלב כיסא גלגלים. כמעט כל האטרקציות התיירותיות של העיר נגישות, מלבד בית אנה פרנק ומוזיאון בית רמברנדט”.

פריז

“פריז היא המארחת של המשחקים האולימפיים והפאראלימפיים 2024, מה שנתן לה תנופה נוספת להיות נגישה יותר”, נכתב בדוח. “לקראת משחקי 2024, נבנים בעיר 15 מחוזות פיילוט נגישים סביב אתרים אולימפיים ופאראלימפיים, מתוך רצון לשפר את הגישה למרחבים ציבוריים, מלונות, שירותים, חנויות ועוד. הכניסה לרבים מהמוזיאונים של העיר היא לא רק בחינם לאנשים עם מוגבלויות, אלא הם יכולים גם לדלג על התור”.

פריז. צילום - Givaga, Envato Elements
פריז. צילום – Givaga, Envato Elements

לונדון

“לונדון מפגינה מחויבות חזקה לתיירות נגישה. במחקר משנת 2018, ניתן לראות כי העיר תורמת יותר מ-17 מיליארד דולר לתעשיית התיירות” נכתב בדוח. “אחת התוצאות העיקריות לכך, היא פרסום של מידע חשוב ביותר הנחוץ לאנשים עם מוגבלויות לתכנון חופשות וטיולים. יותר ממחצית (57%) מהמשיבים בסקר, בחרו גם בלונדון בגלל קישורי התחבורה הנגישים שלה”.

אוסטרליה

סידני

כמו העיר ניו יורק, גם סידני זוכה להישגים גבוהים באספקת מידע על נגישות. “בית האופרה האייקוני, גשר הנמל, וכן הרוב המכריע של האטרקציות בסידני נגישים גם לכיסא גלגלים”, נכתב. “כל הבניינים החדשים והמשופצים בעיר מחויבים גם על פי חוק לספק גישה לכיסא גלגלים”.

הדרך לנגישות מלאה – ארוכה

לפי ההערכות שעולות מהדוח, כמיליארד איש מתוך אוכלוסיית העולם חיים עם מוגבלויות. ישנן דרכים רבות שבהן ערים יכולות להפוך את עצמן לנגישות יותר עבור מטיילים עם מוגבלויות, החל מהוראות מיוחדות לאוטובוסים ורכבות, ועד לשמירה על מצב המדרכות. “למרות שהנגישות הפיזית חשובה, מה שחשוב אף יותר עבור אנשים עם מוגבלות, זה ספקי שירות המספקים יחס של כבוד והבנה לצרכיהם”, אומר מרטין הנג, מחבר הדוח. 

“מועצות התיירות ברחבי העולם עדיין לא מתקדמות מספיק בהסרת המחסומים הפיזיים והאתיים, שיבטיחו שהערים אכן יהיו נגישות לכולם”, אמרה קרוליין קייסי, מייסדת Valuable 500. “הסדרי נגישות לאנשים עם מוגבלות נותרו בגדר מחשבה עבור תעשיית הנסיעות והתיירות, וזו הסיבה שאנו בוחנים כל היבט עבור אנשים עם מוגבלות בגוף המחקר הזה”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות